Päiväkodista ja ryhmistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmautui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmautui

Vieras
Mulle ilmoitettiin tänään, että 5 vee poikani on päätetty siirtää joulun jälkeen eskariryhmään. Sieltä lähtee joku pois jouluna ja poikani olisi ryhmään sopiva ("on kuitenkin niin fiksu poika"...). Todellinen syy taitaa olla se, että jonossa on pienempiä lapsia ja halutaan joku isommista eskarin puolelle, niin saadaan pienelle paikka.

En aluksi osannut reagoida mutta nyt illan asiaa ajateltuani, musta toi siirto ei ole hyvä juttu. Lapsen kaverit ovat kaikki sitten eri ryhmässä. Ja pojalla on ollut ongelmia eskarilaisten kanssa. Nyt lapseni ovat vielä samassa ryhmässä, joten sekin sitten taas muuttuisi.

Mutta voiko pk vain siirtää poikani sinne eskarin puolelle vai voinko nyt tässä vaiheessa ilmoittaa, etten suostu siirtoon?

Alkuperäinen kirjoittaja ButterCup:
Jos olisin sä niin sanoisin etten suostu siirtoon! Eihän ne voi pojan eskaria varhentaa ilman sun suostumusta.

Ei siinä varmaan eskaria varhenneta, meilläkin on nyt eskariryhmässä ns pikkueskareita jotta saadaan täysi ryhmäkoko eli eskarilaisia on 18 ja sitten siellä on 4 pikkueskaria, näillä on oma täti joka puuhailee heidän kanssaan kun muut tekee eskarijuttuja, muuten leikkivät, ulkoilevat ja syövät ihan kimpassa.

Mutta otta yhteys pk-johtajaan ja kerro mielipiteesi, mä en ainakaan hyväksyisi kesken vuoden siirtoa ainakin jos kaverit jää vanhaan ryhmään

Kiitos tuesta ButterCup. Tätähän olen pohtinut, olen tehnyt hoitosopimuksen tuohon päivähoitoon, enkä muista mitään mainintaa, että poika voidaan tosta vaan siirtää eskariin. Eikä varmaan muuten tule ne esiopetusajat ilmaisiksi ;-) vaikka antaisin siirtää.

Oisko paikalla ketään pk:ssa työskentelevää, miten tuo siirtoasia menee?

Kiitos myös CarnevalGirl! Soitin tänään pk:n johtajalle ja sain sen ihmisen täysin silmilleni! Puhelua ei voida sanoa mitenkään rakentavaksi mutta päädyttiin siihen, että he nyt harkitsevat jotakin toista 5-vuotiasta tuohon eskariryhmään. Mutta vahvistipa vain minun käsitystäni tuosta pk:sta :p.

ymmärsinkö siis ettei lapsesi ole vanhin tms. siellä nykyisessä ryhmässä? voi siis olla että päiväkodin porukka näkee että lapsesi on turhautunut tms. omassa ryhmässään jos on isoin ja taitavin. monta kertaa lapselle tekee hyvää jos pääsee toteuttamaan taitojaan vaikka sitten isompien pariin jos toinen vaihtoehto on olla pienempien parissa vanhassa ryhmässä...ja voisiko ajatella kompromissia jos päiväkodilla todellinen tarve siirtää isompien ryhmään että siirtäisi nykyisestä ryhmästä lapsesi lisäksi jonkun tai parikin muuta samanikäistä??? tuskin päiväkodissa kiusallaan juuri sinun lastasi ollaan siirtämässä kai heillä siihen jokin oikeakin perustelu on:)

Meille sanottiin, että "Kuulitteko jo, että poikanne siirretään seuraavaan ryhmään, kun vauvoja on tulossa niin paljon tänne?"... Ja kun kauhuissaan katsoimme hoitajia, sanoivat he, että ei sitä siirtoa tietenkään ilman vanhempien suostumusta tehdä.

Tajusin, että kyllä se siirto tehdään, kun niitä vauvoja kerta on tulossa. Ja valmistauduimme henkisesti moiseen... Meidän poika siirrettiin viimeisenä vauvalasta seuraavaan ryhmään ja pikkuhiljaa (oli käynyt siellä aamupäivisin leikkimässä, jossain vaiheessa söikin siellä ja lopuksi jo nukkuikin päiväunet siellä ).
Siirto meni hyvin ja otti ehkä kovimmalle meissä vanhemmissa... Niin oli ihanat hoitajat vauvalassa!

Eskari-ryhmästä sen verran, että meillä 5 vuotias PÄÄSI eskareiden joukkoon "viskari-ryhmään"... Siis sinne eskareiden joukkoon otettiin monta 5 vuotiasta ja me jännitettiin ottavatko meidänkin neidon, kun kaikki parhaat kaverit pääsi siihen... Onneksi meidänkin neito pääsi, kun kaveritkin oli siellä.

Tsemppiä teille, että lapsen ei tosiaan tarvitse erota kavereistaan eskareiden joukkoon! :hug:

Yhteistyössä