päiväkodin rytmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos avusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos avusta

Vieras
Lapsilla on hoidon aloitus edessä syksyllä ja suunnittellen, että alkasin tehdä 6 h työpäiviä eli jäisin osittaisella hoitovapaalle. Työnantajan kanssa voi käsittääkseni aika hyvin sopia millainen työaika sitten tulisi olemaan eli mihin aikaan aamusta ja milloin pääsee pois. (Tiedän, et muut samassa työpaikassa ovat saaneet aika joustavasti sovittua nää jutut.)

Mites noi päiväkodin rytmit yleensä menee? Lapset menee nukkumaan klo 12 ja heräävät kahdelta vai? Mietin vaan, että millaista työaikaa ehdottaisin esimiehelle, jos jotain saa itse ehdottaa. Onko välipala vasta kahden jälkeen vai miten? Mihin aikaan sen jälkeen ulos?

Tiedän, että on varmaan päiväkotikohtaista ja pitää lähempänä ajankohtaa kysellä tarkemmin, samoin sopia töissä, mut tässä nyt vaan itekseni pohdin nyt jo asiaa ja aattelin, et jos joku vois kertoa edes sinne päin aikaja mitä teidän päiväkodeissa noudatetaan. Omat lapset on nyt ekaa kertaa menossa hoitoon ja nää on ihan vieraita juttuja sen takia.

Meillä oli esikoisen kanssa päiväkodissa klo 11 lounas, 12 päikkärit (ensiksi lukivat sadun, sen jälkeen lasten levättävä ainakin puolituntia, sitten sai nousta ylös jos halusi), välipala klo 14. Toivomus oli että päiväuniaikana ei tultaisi hakemaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
aamulla ulos n.9-11
syödään 11.30
päikkärit 12-14
välipala 14-15
ulos 15->

noin aikoja

Tossahan noi on jo aika hyvin .
Ehdottaisin työajaksi 9-15 saisitte aika rauhassa aamulla lähteä ja iltapäivällä hakisit jo ajoissa. Näin itse rekisin jos mun työpaikalla vois järjestää 6h päivät.

meillä päiväkodissa suunnilleen näin
eskarilaiset
8 aamupala
9 ulos
10 sisään ja tehtävien tekoon
11.30 ruoka
12 päivälepo
14 välipala
15.30 ulos
pienet
8 aamupala
10 ulos
11 ruoka
12 päivälepo
14 välipala
15.30 ulos

Kiva kun tuli vastauksia. Mua jännittää töihinpaluu ja se että miten lapset sopeutuu hoitoon jne. Tää kaikki on edessä vasta elokuussa ja nyt jo pohdin vaikka mitä. voi surkeus. mut pakko se on nyt töihin mennä

aamulla ulos n.9-11
syödään 11.30
päikkärit 12-14
välipala 14-15
ulos 15->

noin aikoja

Tähän jatkan vuoropäiväkodin rytmitystä...

ulkoilua 15-16.30 siis sisälle lähtee ne lapset joilla on iltahoitoa.
syödään 17
lastenohjelmien katsomista ruokailun jälkeen riippuu päiväkodista.
vapaata tekemistä 18-19.30 tietty jotkut voivat tehdä päivän juttuja arkarteluja jos haluaa.
iltapala 19.30
iltapesut ja yökkärin vaihto 20
nukkumaan 20.30-21
yölasten mentyä nukkumaan leikkivät vielä hoidossa olevat lapset hissukseen rauhallisia leikkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
aamulla ulos n.9-11
syödään 11.30
päikkärit 12-14
välipala 14-15
ulos 15->

noin aikoja

Tossahan noi on jo aika hyvin .
Ehdottaisin työajaksi 9-15 saisitte aika rauhassa aamulla lähteä ja iltapäivällä hakisit jo ajoissa. Näin itse rekisin jos mun työpaikalla vois järjestää 6h päivät.

Jos olen kolmeen asti töissä, pääsen hakemaan lapsia vasta puoli neljä aikaisintaan. Mun mielestä ilta jää silloinkin lyhyeksi, vaikka monilla hoitopäivä kestää paljon pitempään.

Yhteistyössä