Päiväkodin hoitoajoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap-vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap-vieras

Vieras
ELi tilanne on se, että itse olen osa-aikaisena työntekijänä ja työvuoroni alkaa klo 15.
Mies on töissä myöskin ja kotiutuu klo 17 aikaan.
Poikamme tarvitsisivat päivähoitopaikan siis iltapäivällä muutamaksi tunniksi, mutta ei joka päivä. Onko tälläinen edes mahdollista?
Pojat olleet kotihoidossa anopin hoidettavina, mutta nyt on alkanut anopin teot ärsyttämään..

Kaikki päiväkodit eivät ole yli viiteen auki. Itse pitäisin mieluummin muualla kuin loppupäivästä päiväkodin hälinässä. Silloin kaikki lapset ovat jo aika sekaisin. Eikä päiväkodissa ole välipalan jälkeen välttämättä mitään erityistä toimintaa kuin väsyneiden lasten ulkona riehumista.

Voi olla, että ainakaan samaan ryhmään ei pääse kahta loppupäiväksi, koska ei iltapäivällä ole enää kuin kaksi hoitajaa. Neljän jälkeen ei voi olla liikaa lapsia.

Juu, niin tuolla päiväkodeissa kuulema menee, että välipalan jälkeen on tosi vähän aikaa tehdä mitään. Riippuu vielä ryhmästä, meneekö välipalan jälkeisiin pesuihin, uloslähtöön ja vessatukseen koko loppupäivä :P

[QUOTE="hmm";24423311]Kaikki päiväkodit eivät ole yli viiteen auki. Itse pitäisin mieluummin muualla kuin loppupäivästä päiväkodin hälinässä. Silloin kaikki lapset ovat jo aika sekaisin. Eikä päiväkodissa ole välipalan jälkeen välttämättä mitään erityistä toimintaa kuin väsyneiden lasten ulkona riehumista.[/QUOTE]
Meillä oli myös päiväkoti auki vain viiteen asti, mutta mitään loppupäivän hälinää ei ollut. Suurin osa lapsista lähti kotiin jo kolmelta. Viimeisenä puolituntisena päiväkodissa oli yleensä vain meidän lapset :)

Yhteistyössä