Päiväkodin hoitajan asenne ärsyttää

tyttö Tenonvarrelta

Tunnettu jäsen
05.06.2006
11 253
149
63
Meän pojalla jäi tänään metallioven väliin sormi niin että koko sormenpää roikku vaan nahkasuikaleen varassa (oli onneksi mulskahtanu luun yli niin ettei luu murtunu). 2 tikkiä tuli ja kynsi ihan juuresta irti (todennäkösesti ei koskaan tuu uutta kynttä tilalle). Olin sit yhteydessä päiväkotiin esikon haku asioissa, niin päiväkodista sanottiin vaan et tuo tapaus oli odotettavissa, ku poika on niin villi :o Siis jäppis on päiväkodin nuorin ja tänäänki paikalla oli vain 4 lasta (joista kaikki muut yli 3), kyllä mun mielestä tuommosta pientä pitää pitää silmällä ettei tuommosta pääse tapahtumaan... Pahemmminki olis voinu käydä

Olipas mammalla tyhmä kysymys...
No mutta pienillä tuppaa jäämään lähes jokaisella jossain vaiheessa sormi oven väliin, pienin tai suurin seurauksin. Se kyllä tapahtuu niin äkkiä, odottamatta, ettei siitä voi ketään syyttää. Siinä ei tosin ole kyse lapsen villeydestä ollenkaan, niin jää rauhallisemmaltakin tenavalta sormi nalkkiin. Mutta hoitajia on turha syytellä.

siis täh? mitä tekemistä villeydellä on sormen oven väliin jäämisen kanssa? en mäkään ole villi, mutta silti olen joskus sormeni liiskannut :/ miten tarhassa voi olla niin painavia ja teräviä ovia että noin edes pääsee sattumaan? :o

No villi tai ei, aika hurjaa :/ Täti varmaan yrittää "rauhoitella ja puolustella", mut ärsyttäis muakin... Toiv. poikaa ei häiritse pipi. Mut aika kummaa ettei noin pienessä ryhmässä sen tarkemmin vahdita lasten tekemisiä..!

Kai sie sanoit suorat sanat!?Ei villeys voi olla tekosyy siihen ettei lasten perään katsota ja jos vain 4 muuta...Meijän tyttö kaatu pari kertaa päänsä päiväkodissa ku oli pieni ja siis aivotärähdys molemmilla kerroilla ja kukaan ei oikein ottanu mitään kantaa!!Jos oisin oolu silloin viisaampi ja kokeneempi niin oisin asiasta sanonu...syyksi meilläki sanottiin että kun on niin villi!

Ompa kurja juttu! Kaikkee sitä kyllä sattuu, vaikka kuinka ois varovainen ja etenkin niille lapsille, jotka ovat vähän "kerkeeväisempiä" kuten meillä :D Mutta silti asiattomasti sanottu hoitajalta!

HYI HELEVETTI MITÄ TEIDÄN NÄPPÄIMISTÖT SUOLTAA!!! EIKÖ VOI SAATANA LAITTAA OTSIKKOON ETTÄ SISÄLTÄÄ ÄLLÖTTÄVÄN TARKKAA SELOSTUSTA HELEVETIN ÄLLÖSTÄ ASIASTA??? NYT MUN SORMI TÄRISEE JA SIIHEN SATTUU VITUSTI :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja Sivusilmällä:
Olipas mammalla tyhmä kysymys...
No mutta pienillä tuppaa jäämään lähes jokaisella jossain vaiheessa sormi oven väliin, pienin tai suurin seurauksin. Se kyllä tapahtuu niin äkkiä, odottamatta, ettei siitä voi ketään syyttää. Siinä ei tosin ole kyse lapsen villeydestä ollenkaan, niin jää rauhallisemmaltakin tenavalta sormi nalkkiin. Mutta hoitajia on turha syytellä.

No kyllä se nyt vaan sattumoisin on hoitajien syy!!!! Ei lapsia päästetä yksin mihinkään raskaisiin metalli oviin ja todeta et oho jäipä sormi väliin.

siis tuolla tavallahan ei vanhemmalle sanota! Olisi minulta kyllä tullut palautetta. Jos 4 lasta hoidossa ja suhteellisen isoja niin kyllähän niistä pitäisi pystyä huoli pitämään. Vahinkoja toki sattuu, mutta tuolla asenteella sattuu vielä enemmän. |O

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
HYI HELEVETTI MITÄ TEIDÄN NÄPPÄIMISTÖT SUOLTAA!!! EIKÖ VOI SAATANA LAITTAA OTSIKKOON ETTÄ SISÄLTÄÄ ÄLLÖTTÄVÄN TARKKAA SELOSTUSTA HELEVETIN ÄLLÖSTÄ ASIASTA??? NYT MUN SORMI TÄRISEE JA SIIHEN SATTUU VITUSTI :x :x

voi helkkari sentään! :headwall: :headwall: ei sinunkaan jutut ole niitä kaikkein miellyttävimpiä ollut! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä kynsi lopettaisi yhtäkkiä kasvamisen?
Jos "kynnenjuuri" vaurioituu pahasti, niin kynsi ei välttämättä kasva ikinä takaisin.

Joo joo.
Voi olla melkoisen näköinen sormi, kun siinä ei ole kynttä. Ehkä se on sitten mielenkiintoinen yksityiskohta lapsellesi omassa kehossaan. Tai toivottavasti se ei jää häiritsemään.

Minä pienenä työnsin sormen sellaisen keinun jousen väliin (kaksi kiikkasee vastakkain ja keskellä iso jousi.) Mulla lähti kynsi irti kokonaan, mutta ei ilmeisesti juuresta. Eniten harmitti silloin, kun tosi hienot hanskat meni siinä samalla rikki.

Niin tosiaan kyllä sormet saattaa jäädä oven väliin viilipyttymäisen rauhallisellakin lapsella. Itse olin lapsena rauhallinen, mutta silti vain jäi sormet auton oven väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

:laugh:

Yhteistyössä