Päiväkodin eskariopettaja katsoi pahasti kun vein mun 9kk tytön päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oli sijaisena pienten ryhmässä.

Sovittiin että tyttö menee tänään 4 tunniksi että on helpompi maanantaina aloittaa 8 tunnin päivät. Enkä varmasti ole ensimmäinen äiti maailmassa, joka vie 9kk ikäisen päiväkotiin. Ja mitä v*ttua se sille eskariopelle kuuluu?!

Toi on kyllä asiatonta. Mielipiteet saa olla esim. lasten pitkistä hoitopäivistä, virikehoidosta tai vauvan viemisestä päiväkotiin, mutta heidän ammattiinsa kuuluu asiallisen ystävällinen suhtautuminen vanhempiin!!! Liian usein nämä heidän omat mielipiteet paistaa läpi :(

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Onhan se selvä, ettei tuonikäinen kuulu päiväkotiin vaan äidin kanssa kotiin. Ei se ole mikään mielipide vaan fakta. Kyllä se varmaan ammatti-ihmistä surettaa, että ihmiset tekee lapsia eikä sitten kumminkaan yhtään välitä niistä.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Älä välitä. Mulla kolme lasta olleet hoidossa eri paikoissa. Sitä on kuullut ja nähnyt vaikka millasta asennetta. Milloin lapsen käytökseen milloin vaatetukseen liittyen. He ovat ihan oma"ihmislajinsa", jotka lapsia hoitaa ja kannattaa antaa mennä toisesta korvasta vaan ulos. Olemme monesti toisten äitien ja jopa neuvolalääkärin kanssa keskustelleet henkilökunnasta ja jokaisella on ollut monenlaista kokemusta heidän päähänpinttymistään, jokaisella tuntuu olevan joku vinoutuma :) tosin ihan normiajatteleviakin onneksi on.

Millä lailla katsoi pahasti? Tuliko sanomaan jotain vai oliko tuo vaan tulkintasi ko ihmisen ilmeestä/olemuksesta tämän kulkiessa ohi?

No ensin kysyi ystävällisesti: "Kukas se sinä olet?"
Kerroin mun tytön nimen. Sitten tytön
omahoitaja sanoi "***** alottaa meillä ens viikolla ja tuli nyt tutustumaan".
Tää eskariope katsoi ihmeissään ja kysyi tytön ikää. Vastasin että "just täytti 9kk" ja hymyilin. Eskariope katsoi pahasti ja lähti pois. Vilkuili vielä mennessään.

[QUOTE="vieras";26823318]Älä välitä. Mulla kolme lasta olleet hoidossa eri paikoissa. Sitä on kuullut ja nähnyt vaikka millasta asennetta. Milloin lapsen käytökseen milloin vaatetukseen liittyen. He ovat ihan oma"ihmislajinsa", jotka lapsia hoitaa ja kannattaa antaa mennä toisesta korvasta vaan ulos. Olemme monesti toisten äitien ja jopa neuvolalääkärin kanssa keskustelleet henkilökunnasta ja jokaisella on ollut monenlaista kokemusta heidän päähänpinttymistään, jokaisella tuntuu olevan joku vinoutuma :) tosin ihan normiajatteleviakin onneksi on.[/QUOTE]

Onneksi vanhemmat on kaikki ihan täyspäisiä...

Olisin minäkin mulkaissut. Juuri 9kk täyttäneen paikka on kyllä jossain ihan muualla kuin päivähoidossa. Pitää sen verran kyetä ennakoimaan asioitaan, kun lapsia hankkii, että myös pystyy ne hoitamaan.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Kyllä Suomessa on asiat hyvin kun saadaan näinkin pitkät äitiysvapaat, on monia maita joissa parikin kuukautiset vauvat viedään hoitoon äidin lähtiessä töihin. Sellasta se nyt vaan on että lapsia saa tehdä sellaisetkin, joilla ei ole varaa olla kotiäitinä. Tai halua. Äiti voi olla hyvä ja omistautuva, vaikka lapsi menisikin päivähoitoon alle vuoden ikäisenä.

[QUOTE="moi";26823523]Kyllä Suomessa on asiat hyvin kun saadaan näinkin pitkät äitiysvapaat, on monia maita joissa parikin kuukautiset vauvat viedään hoitoon äidin lähtiessä töihin. Sellasta se nyt vaan on että lapsia saa tehdä sellaisetkin, joilla ei ole varaa olla kotiäitinä. Tai halua. Äiti voi olla hyvä ja omistautuva, vaikka lapsi menisikin päivähoitoon alle vuoden ikäisenä.[/QUOTE]

Niinpä, ja silti toiset ei halua hyödyntää sitä mahdollisuutta.

Suunnilleen näin olin vastaamassa, mutta enpä ala toistamaan.

Ja minä olisin sanonut, että lasten paikka on kaikkea muuta kuin polyamorisisissa kiekuroissa, mutta eipä tuo minulle kuulu.

Todella surullista, että 9kk-ikäinen pitää viedä hoitoon, mutta joskus vaan ei ole muuta mahdollisuutta. Itse vein 1v2kk-ikäisen lapsen hoitoon (3pv/vko) ja sekin tuntui siltä, että sydämestä jäi pieni pala sinne joka päivä :) Onneksi saa edelleen olla osa-aikaisena, ikää kohta 2v ja hyvin menee. :)

Mukavaa että omahoitaja on kiva. Ehkä vähän kuvittelit ja saattoihan se eskariope mulkaistakin, ihminenhän hänkin on ja aina ei pysty käyttäytymään siten kuten kuuluisi. Päiväkodin henkilökunnalla ei ole oikeutta ottaa kantaa siihen minkä ikäinen lapsi tulee hoitoon niin kuin ei kellään muullakaan perheen ulkopuolisella. Luultavasti ne kaikki hoitajat ovat kuitenkin lapsillesi oikein mukavia ja pitävät hänestä hyvää huolta. Tsemppiä syksyyn!

[QUOTE="vieras";26823568]Ja minä olisin sanonut, että lasten paikka on kaikkea muuta kuin polyamorisisissa kiekuroissa, mutta eipä tuo minulle kuulu.

Todella surullista, että 9kk-ikäinen pitää viedä hoitoon, mutta joskus vaan ei ole muuta mahdollisuutta. Itse vein 1v2kk-ikäisen lapsen hoitoon (3pv/vko) ja sekin tuntui siltä, että sydämestä jäi pieni pala sinne joka päivä :) Onneksi saa edelleen olla osa-aikaisena, ikää kohta 2v ja hyvin menee. :)[/QUOTE]

Laita toki yksäriä, jos on asiaa, niin ei tarvii muiden ketjuja sotkea. :popcorn:

Siellä päiväkodissa saavat sentään monta kertaa päivässä ruokaa. Sekään kun ei ole kaikissa perheissä itsestäänselvyys, kun mies pistää perheen rahat omaan harrastusmatkaansa.

Yhteistyössä