Päiväkodin aloitus ja rytmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
Meidän 2v4kk aloittaa kohta päiväkodissa, pari päivää viikossa, n. 6-7h päiviä. Kotona rytmi menee niin että syö lounaan klo 12, menee päikäreille klo 13, muttei nukahda silloinkaan kovin nopeasti, välillä ei nuku ollenkaan. Ymmärtääkseni päiväkodissa yleensä syödään jo 11 maissa ja mennään kohta sen jälkeen nukkumaan? Mitäs siellä tehdään jos lapsi ei nuku siihen aikaan? Kun hoitopäiviä on vaan pari viikossa niin lapsi ei varmaan totukaan aikaisempaan rytmiin helpolla? Vai onko päiväkodissa niin paljon väsyttävämpää että lapset nukahtavat helpommin kuin kotona? Syömisen kanssa ei varmaan tule ongelmia, tämä lapsi söisi mihin aikaa tahansa :)

Hämärässä huoneessa kun muut lapset nukahtavat, niin varmaan sinunkin nuppusi pian oppii nukahtamaan. Sängyssä joutuu joka tapauksessa olemaan, kun ei päiväkodissa riitä aikuisia useampaan nukutussessioon.

Omaa lastasi ajatellen voisit tietysti siirtää teidän kotirytmiä kohti päiväkodin rytmiä, koska toisinpäin se ei valitettavasti onnistu.

Niin varmasti tuon kotirytmin siirtäminen olisi järkevää, mutta kun esim itselläni ei todellakaan ole nälkä klo 11 ja mielestäni on typerää alkaa tehdä heti aamusta ruokaa (emme ehtisi ulkoilemaan kunnolla) ja syödä sitten lapsen kanssa eri aikoihin jne. Ja kun itselläni alkaa työt klo 9 niin heräämme vasta klo 8 aikaan enkä haluaisi vapaapäivinä herätä aikaisemmin... Joo, olen hankala vanhempi :D No, täytyy katsoa olisiko lapsi niin joustava että pystyisi päiväkodissa vaan menemään muiden mukana...

Niin varmasti tuon kotirytmin siirtäminen olisi järkevää, mutta kun esim itselläni ei todellakaan ole nälkä klo 11 ja mielestäni on typerää alkaa tehdä heti aamusta ruokaa (emme ehtisi ulkoilemaan kunnolla) ja syödä sitten lapsen kanssa eri aikoihin jne. Ja kun itselläni alkaa työt klo 9 niin heräämme vasta klo 8 aikaan enkä haluaisi vapaapäivinä herätä aikaisemmin... Joo, olen hankala vanhempi :D No, täytyy katsoa olisiko lapsi niin joustava että pystyisi päiväkodissa vaan menemään muiden mukana...

Mua ei haittaa, jos oot hankala vanhempi ;) mut harmi vaan, se on sun muksu joka siitä kärsii...

Mihin aikaan on tarkotus, että muksu menis päiväkotiin?

Yhteistyössä