Päiväkodin aloituksesta, milloin päätös hoitopaikasta tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen hakenut päiväkotipaikkaa kesäkuun alussa, syyskuussa lapsen pitäis aloittaa päiväkodin, en ole vieläkään saanut minkäänlaista päätöstä siitä pääseekö lapseni päiväkotiin ja jos pääsee niin minne. Kuinka hyvissä ajoin teille on tullu päätös päiväkodin aloituksesta?

[QUOTE="vieras";24338516]Olen hakenut päiväkotipaikkaa kesäkuun alussa, syyskuussa lapsen pitäis aloittaa päiväkodin, en ole vieläkään saanut minkäänlaista päätöstä siitä pääseekö lapseni päiväkotiin ja jos pääsee niin minne. Kuinka hyvissä ajoin teille on tullu päätös päiväkodin aloituksesta?[/QUOTE]

Meillä oli pari vuotta sitten huono tuuri tän suhteen Lahdessa. Tuli päätös kahden lapsen hoitopaikasta vasta yhtä päivää ennen hoidon alkua. Sillonkin päästiin perhepäivähoitajalle, vaikka päiväkotiin ainoastaan oltiin haettu. Paperit oli vetämässä jo 5 kuukautta ennen hoidon aloittamista. Yleensä ne päätökset kai tulee jo viikkoa tai kahta ennen, koska useimmitenhan hoitopaikassa käydään myös tutustumassa etukäteen. Missä kaupungissa odottelette hoitopaikkaa? Tsemppiä että saatte paikat ajoissa!

Jotkut paikat kaupunki on velvoitettu järjestämään joka tapauksessa.
Saimme tiedon 2-3 viikkoa ennen alkua, päästiin siihen mihin haettiin, toivottavasti tekin! :)
Kannattaa soitella perään, sain puhelimitse tiedon ennenkuin kirje tuli kotiin.

Lahdessa myös soitin kolmea päivää ennen hoidon alkua ja ilmoittivat ettei oo vielä paikkaa. Päivää ennen soitin niin saatiin paikka toiselle puolelle kaupunkia mihin haettiin.

Päätös voi tulla aika myöhäänkin ja varsinkin kun olette itse olleet hieman myöhässä liikkeessä. Teidän olisi kannattanut hakea paikkaa jo huhtikuussa tai ainakin toukokuussa, sillä paikkaahan pitäisi hakea 4 kk ennen tarvetta.

Mikkelissä vuorohoitoon hakiessa tieto tuli tosi ajoissa (toukokuussa tieto, elokuussa aloitus), mutta ns. normaaliin päivhoitoon tieto voi tulla tosi myöhään ja olenpa kuullut, että joskus ei ole tullut tietoa ollenkaan, mutta aina kannattaa itse soitella perään ja kysellä!

Mä tässä just oottelen Lahessa paikkaa.. Hakemukset laitoin tammikuussa, tän kuun lopussa pitäs alottaa. Soitin eilen ja kuulemma eilen yrittivät löytää paikkaa niille, jotka tarvii ens viikosta alkaen! Eli että täällä varmaan saa tiedon vasta edellisenä päivänä!!!