Päivähoitopaikkavalitusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt espooseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt espooseen

Vieras
Voi kurjuus! Aloitan työt elokuun alusta ja lapset 4v ja 6v menisivät silloin päiväkotiin. Lähellä on kaksi päiväkotia, joissa on esiopetusta, joten niihin haettiin. Isompi pääsi toiseen, mutta pienemmälle osoitettiinkin paikka ryhmäperhepäivähoidosta. Aamuin illoin pitäisi siis ajella parin paikan väliä. Mikähän mahtaa olla mahdollisuudet vaihtaa Espoossa? Paikat on tietysti jaettu ja päiväkodit täynnä. Mun on tosi vaikea kuvitella, ettei isohkossa päiväkodissa vapaudu kahta paikkaa elokuulle. Tuntuu täysin kiusanteolta jakaa paikat noin.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Olitko laittanut vaihtoehdoksi myös tuon pph-hoidon? Kun täällä Helsingissä ainakin haetaan paikkaa joko pk:sta tai pph:lta.

Haettiin vaan päiväkoteihin, koska esiopetusta ei muualta saa. Katselin juuri välimatkoja ja julkista liikennettä. Toinen auto on pakko hankkia, jos meinaa ehtiä varsinkin illalla kiertää molemmat. Mä olen aina ollut pettynyt espoon päätöksiin, tarvitseepa sieltä mitä vaan. Mukamas varakas kunta, mutta tahto tehdä on ihan surkea.

Mitä jos ottaisit yhteyttä siihen henkilöön, joka on päätöksen tehnyt/lähettänyt ja kyselisit vähän, millä perusteella ovat tuollaisen päätöksen tehneet?

Mitä jos ottaisit yhteyttä siihen henkilöön, joka on päätöksen tehnyt/lähettänyt ja kyselisit vähän, millä perusteella ovat tuollaisen päätöksen tehneet?

Itseasiassa olin jo yhteyksissä tänään. Puhelimessa ei ainakaan myötätuntoa herunut, mutta voin laittaa perustelut paperille ja lähettää hänelle :/ Siksi mä näitä aikatauluja ja kilometrejä tässä pyörittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itseasiassa olin jo yhteyksissä tänään. Puhelimessa ei ainakaan myötätuntoa herunut, mutta voin laittaa perustelut paperille ja lähettää hänelle :/ Siksi mä näitä aikatauluja ja kilometrejä tässä pyörittelen.

Kyllä mä vielä ne perustelut lähettäisin. Aika mielivaltaiselta tosiaan kuulostaa laittaa sisarukset eri paikkoihin kun varmasti paikkoja kuitenkin vapautuu.

Mun lapsille oli annettu aikoinaan paikat eri päiväkodeista. Ja ainakin mun muksuille annettiin paikat molemmille siihen päiväkotiin jossa pienemmällä oli paikka. Silloinen käsittelijä sanoi, ettei ainakaan Espoossa ole tapana näin toimia, vaan tässä(kin) meidän tapauksessa oli tapahtunut virhe. Ja oli hyvin pahoillaan asiasta. Soita uudestaan ja kysy jos toinen voisi jäädä esim jonoon samaan tarhaan. Onhan toi ihan syvältä jos sisarukset pitää kuljettaa aamuisin eri paikkoihin!

MUOKS. eli muksut pääsivät samaan tarhaan kun soitin sinne käsittelijälle.

Yhteistyössä