Päivähoitomaksu. Alin perittävä maksu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva yh

Vieras
Sain tänään viestiä asiakasmaksuista.
Ne tarkistetaan taas jossain vaiheessa.

Viestissä luki, että alin perittävä maksu on 24€
Onko tämä 24€ per lapsi, vai jos on useampi lapsi niin kaikista yhteensä?

Minä olen työssäkäyvä yksinhuoltaja ja nyt laskeskelin, että asiakasmaksuiksi näyttäisi määräytyvän 22€/lapsi. (lapset pk:ssa 10vrk/kk)
Maksanko siis asiakasmaksuja 44€ vai 0,00€?

Kiitos vastauksistanne.

Paljonko sulla on bruttotulot? Itse pääsin työllistymistä edistävälle kurssille ja saan ansiosidonnaista n.2200€ nyt muutaman kk ajan. Kysytäänkö papereissa vuoden keskiansiota vaiko kuukausittaista ansiota ja pitääkö/voiko laput täyttää kuukausittain erikseen? Tietääkö kukaan?

Mulla on kuukausittain tulot aika tarkalleen 2410€
Lapsia kolme, joista kaksi tarvitsee hoitopaikkaa.
Yksi esikouluikäinen.
Viime vuonna asiakasmaksupäätös tehtiin vuoden keskiansion perusteella. Tällöin se oli meillä 0€/kk.

Soitan heti huomenna ja kysyn miten toi maksun periminen nyt määräytyy. Per lapsi, vai kaikki maksut yhteensä.
Sillä on iso ero, maksanko sen 44€/kk vai 0€ :)

Saako eskarilainen muuten olla hoidossa myöskin sopimuspäivinä tuon 10/kk?

Eli on jokaisena viikonpäivänä 4h esiopetuksessa. 10vrk/kk olisi sitten esiopetuksen lisäksi alle 5h päivähoidossa.

Miten maksu määräytyy tuossa tilanteessa?
Ensin lasketaan ilmeisesti kokopäivähoidon hinta. Sitten lasketaan esiopetus (se alle 5h/vrk) kokopäiväisen mukaan.
Sitten siitä vähennetään vielä tuon sopimuspäivien mukainen maksu.

Eli esim. näin:

Lapsen kokopäivähoidon hinta on 52€/kk
Lapsen kokopäiväisen esiopetusajan (esiopetuksen lisäksi joka päivä alle 5h päiväkodissa) hoitomaksu olisi siis 60% kokopäivähoidon hinnasta, eli 31,20€/kk.
Lapsen esiopetusaika 4h/vrk ja lisäksi 10vrk/kk tavallista hoitoaikaa. Vähennetäänkö siis tuosta 31,20€/kk tuo -50% mikä määräytyy sopimuspäivien mukaan?

Vaivai?? :)
Lapsen päivähoitomaksut/kk olisi siis 15,60€/kk (jota ei siis peritä)

Yhteistyössä