päivähoidon tuloselvityslomake, apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli kun päivähoidn tuloselvityslomaketta täytän ja nyt en osaa. Ilmoitan työmarkkinatuen summan. Päätöksessä on ilmoitettu että saan 38,79e/päivä viideltä arkipäivältä viikossa.
Olen yhtenä kuukautena vasta saanut työmarkkinatukea, jolloin se maksettiin 20 päivältä. Nyt katsoin että tämä seuraava ilmoitettava pätkä tulee olemaan 21 päivää. Onko sillä nyt merkitystä, ilmoitanko ihan tuon kuukausisumman, vai tuon päiväsumman vai mitä ihmettä? vaihteleeko se sitten?

entäs kun aloitan kesäkuussa työharjoittelun ja saan 9e päivälle tuohon työmarkkinatuen päälle, miten se ilmoitetaan tuohon nyt? voinko laittaa vaan että +9e/pv alkaen siitä kun työt alkaa?

entäs sitten kun luin jostain, että tuo 9e kulukorvaus ei olisi huomioitava päivähoitokuluissa? siksikin mietin että pitäisikö se mainita erikseen että se tulee tuosta harjottelujaksosta?

Kuukausiansioksi ilmoitat 21,5 x 38,79e. Ylläpitokorvausta ei huomioida. Tuo 21,5:llä kertominen kattaa jokaisen kuukauden arkipäivävaihtelut ja sitä käytetään yleisesti työmarkkinatuen kuukausituloksi muuntamisessa.

Minä kyselen myös tuosta lomakkeesta, että miten te joilla palkka vaihtelee, niin olette ilmoittaneet tulonne. Mulla saattaa aika paljonkin vaihdella, joskus voi jäädä alle ton, että tartteis mitään maksaa ja joskus voi mennä yli. Itse saan aina tietää pari päivää ennen palkanmaksua tietää paljonko sitä tulee, elikkä huhtikuun palkan saan tietää toukokuun puoleen väliin mennessä jne.

Meillä pojan 2 kk päiväkotiuran aikana tulot vaihtelivat hurjasti, joten liitin mukaan Kelan äitiyspäivärahapäätöksen itseltäni ja mieheltä vastaavan tuloselvityksen.

Tosin nekin toimitin myöhemmin, koska päiväkotipaikka oli järjestettävä äkillisesti sairaalavuoteelta käsin.

[QUOTE="Joops";26146428]Mä laskisin nyt jo sen 9e mukaan kuukausituloihin koska alat saamaan sitä jo reilun kuukauden päästä kuitenkin.
Eli ilmoittasisn kk-tuloiksi 47,79e x 20pv.[/QUOTE]

Tuo 9e/pv on kulukorvaus, jota ei huomioida tulona. Sitä ei siis lasketa mukaan.

itse olen aina ottanut suoraan kopiot tilinauhoista ja kelanpäätöksistä ja vienyt ne sellaisinaan päiväkodin johtajalle. ja hyvin on laskut osannut laittaa. en ole täyttänyt mitään lomaketta tuloista erikseen.

Yhteistyössä