Päivähoidon palveluseteli ? mitä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "avuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"avuton"

Vieras
"Palvelusetelin arvo määräytyy lapsen iän.perheen koon ja huoltajien bruttotulojen sekä huoltajien ja palveluntuottajan välisessä sopimuksessa sovitun palveluntarpeen perusteella" Voisko joku selvittää,mitä tarkoittaa käytännössä?? Siis jos hoidon kokonaishinta on n1200e/kk ja vanhemmat töissä,ei mikään erikoisen hyvä palkka kummallakaan. Kaks lasta kokopäivähoitoon..

Eiköhän se ole melkeinpä maksimit, koska nuo tulorajat ovat aika alhaalla. Siis meillä oli bruttotulot yht. vain n. 3600 ja maksu yksityisellä oli silti jotain 210 e/kk yhdestä lapsesta. Nyt ne tulorajat sitäpaitsi taisi jo laskea vielä alemmas ja maksu nousi.

Etsi kunnan sivuilta se laskuri. Meillä lapset yksityisessä päiväkodissa ja samat maksimit maksetaan kuin kunnallisella (paitsi kesälläkin menee maksu toisin kuin kunnallisella).
Mun käsittääkseni palvelusetelillä maksut pitäis olla samat kuin kunnallisella.

Vilukissa,kiitos tiedosta. Kymppi tai pari nyt ei ole mikään paha,lähinnä mietin (=mies stressaa) voiko mennä niin että maksettavaa jää itselle tyyliin yli 100e/kk enemmän kun kunnallisella..

Kaupungin sivuilla pitäis olla hinnasto (liite) mistä voit kattoa päiväkodin maksimimaksun. Tai voi olla päiväkodin sivuillakin. Palveluseteli kuittaa siitä suurimman osan, meillä kuopuksen "maksu" on pitkälle yli tonnin mutta maksetaan silti se perusmaksimi.

Niin ja työttömällä yksinhuoltajalla samaisessa päiväkodissa n. 30 e/kk maksut :)

Niin koska maksu menee tulojen mukaan. Kun mä olin opiskeliva yh niin lapsesta ei mennyt päivähoitomaksua lainkaan, mutta ei tuota kannata kadehtia. Voi miettiä kuinka pienet tulot on opiskelevalla yhden lapsen yh:lla.

Mutta se on kyllä totta, että ei ne rajat kovin korkeat ole vaan ihan perusduunareiden palkka riittää täyteen maksuun julkisella puolella.