Päivä Tallinnassa-risteily, mihin kannattaa lähteä shoppailemaan muutamaksi tunniksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-äiti"

Vieras
Aamu menee lounaaseen asti varmaankin Kalev spa, lounas siis olisi tarkoitus syödä tuolla. Sitten olisi muutama tunti aikaa sen jälkeen kaupungilla kiertelyyn kun laiva lähtee takaisin klo 18 toki aiemmin pitää olla satamassa.

Matkalle on lähdössä mä ja 10v. tyttö ja molemmat tykätään shoppailla :D En ole aiemmin käynyt Tallinnassa joten vähän on itsellä tietoa paikasta. Tuo Kalev spa aamupala ja allasosasto tuli suoraan Viking linen kautta varattua. Laivalla pois lähtiessä syömme sitten päivällisen.

Matkatavarat pitää ottaa maihin, että terminaalissa varmaan jotkin säilytyslokerot? Mietin kyllä sitäkin, että noin lyhyelle reissulle riittäisi reput molemmille joten ehkä niitä voisi kuljettaa mukanakin. Vai uskaltaako sinne satamaan jättää ne?

Antakaas hyviä vinkkejä matkaan lähteville. :) Kiitos jo etukäteen! :flower:

Mä suosittelisin Kristiine keskusta koska se on lähempänä kun Rocca al mare, sinnekin taitaa päästä ilmaisella bussilla satamasta mutta ihan varma en ole koska me ei käytetä noita turisti busseja. Ainakin johdinbusseilla 3 ja 6 pääse sinne ja pysäkin nimi on taksopark, ne johdinbussit lähtee kaubamajaa vastapäätä joka on Virukeskuksen vierssä/takana.

[QUOTE="joku";28813021]Mä suosittelisin Kristiine keskusta koska se on lähempänä kun Rocca al mare, sinnekin taitaa päästä ilmaisella bussilla satamasta mutta ihan varma en ole koska me ei käytetä noita turisti busseja. Ainakin johdinbusseilla 3 ja 6 pääse sinne ja pysäkin nimi on taksopark, ne johdinbussit lähtee kaubamajaa vastapäätä joka on Virukeskuksen vierssä/takana.[/QUOTE]

Kristiine-keskukseen pääsee myös sillä ilmaisella bussilla, ei ne johdinbussitkaan ole kalliita, mutta matka kestää jonkin verran kauemmin niillä, kun pysähdyksiä on enemmän.

Mutta jos satamasta menee niin kannattaa mennä sillä ilmaisella bussilla, keskustasta sitten johdinautolla. Maksoi muistaakseni 50 snt yhden ihmisen lippu jos oikein muistan.

Minä suosittelen Ulemiste kauppakeskusta. Siitä on tykätty kaikkein eniten. Sinne on keskustasta ehkä n. 2 km??? Se on siellä Stockmannin suunnassa, muistaakseni jo ennen Stockmannia kääntyi vasemmalle ja sitä ennen on iso Prisma, eli melkoisen lähellä sitä isoa Prismaa. Siellä on aika paljon liikkeitä. Googleta Ulemiste. Sinne pääsee bussillakin ja taksi ei maksa juuri mitään.

Minä ehken menisin syömään lounaan muualle.

Kuin myös.

Me oltiin tuolla Kalev spassa aamiaisella ja se oli oikein maistuva. Lounas sen sijaan oli vain ihan ok...ja ravintola itsessään oli kyllä todella synkkä...näkymätkin oli uima-altaille, joka ei ehkä siinä ruokailuhetkellä ollut se näkymä, jota olisin toivonut. Olimme paikan ainoat asiakkaat, joten rauhassa saatiin kyllä olla :D :D

Seuraavalla kerralla mennään jonnekin ravintolaan, eikä hotellin "ravintolaan".

http://www.ulemiste.ee/fin

Tuossa vielä linkki tuonne. Helpot ohjeet, miten sinne pääsee, eli bussilla suoraan satamasta. Tuolta minun mielestä ainakin silloin, kun me viimeksi pari vuotta sitten käytiin, sai vielä aika edullisestikin kaikennäköistä.

Lapsen kanssa menisin syömään lounasta Keskustan Solaris-kauppakeskuksessa olevaan Lido-ravintolaan. Monipuoliset ruokavaihtoehdot- itse näkee ja saa valita mitä tekee mieli :)

[QUOTE="lumikide";28813220]Lapsen kanssa menisin syömään lounasta Keskustan Solaris-kauppakeskuksessa olevaan Lido-ravintolaan. Monipuoliset ruokavaihtoehdot- itse näkee ja saa valita mitä tekee mieli :)[/QUOTE]

Kiitos vinkistä! Onkohan tuonne satamasta pitkä matka? Tuo spa on lähellä satamaa ainakin.

Onko Tallinna miten helppo paikka kulkea eli osaako tällainen maalainen siellä suunnistaa oikeaan paikkaan? :D Kartan kanssa tietysti näyttää varsinkin turistilta, mutta eipä sitä välttämättä muuten osaa kulkea.

Ei oo hirveen kaukana ja kartan kanssa löydät varmaan helposti perilla. Jos olisi vähän aikaa käytettävissä shopailisin siinä keskustan Viru-keskuksen kauppakeskuksessa ja siitä hiemen eteenpäin toisella puolella katua on se Solaris-keskus.

[QUOTE="lumikide";28813255]Ei oo hirveen kaukana ja kartan kanssa löydät varmaan helposti perilla. Jos olisi vähän aikaa käytettävissä shopailisin siinä keskustan Viru-keskuksen kauppakeskuksessa ja siitä hiemen eteenpäin toisella puolella katua on se Solaris-keskus.[/QUOTE]

Tämä kuulostaisi kyllä hyvältä suunnitelmalta. Eihän tuossa ihan älyttömästi loppujen lopuksi aikaa ole ja olen matkustaessa huomannut, että kyllä se aika yhtäkkiä sujahtaa ohitse ja päivä onkin jo illassa aivan huomaamatta. Tuossa pitää kuitenkin sekin huomioida, että ollaan terminaalissa takaisin ajoissa.

Onkohan terminaalissa muuten saatavilla Tallinnan karttaa? Tai mistä sellaisen saisi helposti?

Virukeskuksen vieressä on myös Rotermanni-keskus, uusi ja vanha :) Vanhassa LIvikon vieressä on kopiovaatteita, yläkerrassa koko perheen vaatekauppa, kenkiä yms.

Se kalev span aamupala on varmaan sen verran runsas että ette hwri klo12 oo lounasta vailla? iltapäivällä aika on sikäli lyhyt että menisin virukeskukseen ja kaubamajaan enkä lähtis bussien perässä kauemmas ku sitte tulee kiire. Lounasta löytyy varmati sieltä virukeskuksesta.

Minäkin pysyisin vaan Tallinnan keskustassa, kyllä siinä Viru-keskuksessakin riittää ihmeteltävää, etenkin kun ei ole ikinä käynyt. Sehän on ihan valtava! Siellä on myös kivoja kahviloita, joissa voi pysähtyä kaffeelle shoppailun lomassa. Vanhassa kaupungissa voitte käydä vaikka paremmin syömässä, sehän on myös siinä vieressä. Itse en tykkää lomalla olla kauheassa kiireessä, joten jättäisin ihan suosiolla noi bussimatkat kauemmas pois, kyllä siellä Tallinnan keskustassakin riittää niitä kauppoja mielin määrin.

Yhteistyössä