Paistoin eilen illalla uunilohen ja tarkoitus syödä tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kala-amatööri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kala-amatööri

Vieras
Paistoin siis kun sain mun äidiltä fileet ja se sanoi, et tee ne jo tänään.. Mut ei me sit enää illalla sitä syöty.. Niin kuivuuko se korpuksi jos lämmitän uunissa? Vai pitäskö jokaisen lämmittää oma annoksensa mikrossa?

Mikä kastike on paras lohen kanssa, entä lisukkeet?

Muusia en tee, mä ja perunat ei tulla juttuun keskenämme ja minähän en niitä rupee kuorimaan :D Keittää voin kuorineen... :D

Ideoita, kaikenlaisia :)

no jotain kasviksia joista pidät? kukkakaali-parsagratiini niin ei tarvi erikseen kastiketta?
ihan salaatti. kalaa ei oo pakko lämmittää, sen voi syödä kylmänäkin. kermaviilikastike on nopea ja helppo

Paistoitko ihan sellasenaan vai laitoitko esim kermaa mukaan? Lämmitä vaan uunissa,kuivuu korkeintaan pinnalta eikä se oo vaarallista. Kastikkeissa olen tosi huono,mut ihan perus-kermaviilikastike (koulun tartar-kastikkeen tyylinen) toimii aina,ja "kosteuttaa" hyvin keitetyt perunat. Sit ihan perus vihreetä salaattia lisäks..

Itse en söisi kalaa enää uudelleen lämmitettynä (pahaa) vaan mielummin tarjoisin kylmänä ja esim juuri sitruunaisen kermaviilikastikkeen kanssa.

Samaa mieltä, ensinnäkään lohta ei sais kypsentää muutenkaan liikaa ja jos sitä lämmittää uudestaan niin on erittäin todennäköistä että se menee yli ja on siksi pahaa.

Kylmästi vaan ääntä kohti.

juu paistoin ihan sellaisenaan kun tosiaan ajattelin et se syödään vasta tänään... kuulin vasta lohen ollessa uunissa et sen olis voinut pakastaakin..?! meillä syödään paljon kalaa, mutta 99% se on mun vanhempien valmistamaa; savustettua, uunilohta, kalakeittoa... mun isä kalastaa ja äiti tekee kaloista ruokaa ja tuovat sit meillekin kun tekevät isoja eriä, niin oon ihan amatööri... :D

ja tietenkään meillä ei ole kermaviiliä enkä pääse nyt kauppaan.... grr... jos olisin jättäny sen dipin tekemättä eilen.... :D

Tee siitä pastaa.

Keittelet pastan ja sillä aikaa pilkot sen kalan pieniksi.Sit nakkaat sen kalan sinne pastan sekaan ja kaadat purkin kermaa mukaan. Sit vähän ehkä suolaa ja pipuria, tilliä..

Yhteistyössä