Painonvartijoiden ohjeilla laihduttavat/ryhmässä käyneet

  • Viestiketjun aloittaja Haave
  • Ensimmäinen viesti
Haave
Mitä mieltä olet siitä, että kannustaako painonvartijat liikkumaan laihduttaessa? Kun tuolla kutri-katrin keskustelusivuilla moititaan painonvartijat ihan lyttyyn jo senkin takia, että liikunnasta ei puhuta juuri mitään eikä siihen kannusteta... Eli mitä mieltä olet tästä väitteestä?

Oma kokemukseni vuodelta 1998-1999 oli kyllä se, että liikkumaan kannustettiin todella hyvin. Aluksi liikuin vain sen takia, että saisin lisää herkuttelupisteitä, mutta sitten siitä tuli päivittäinen tapa ja ne herkut jäi vähemmälle. Nyt kun aloitin pistelaskun uudestaan, niin pari viikkoa olen liikkunut melkein joka päivä ja joka päivä mieli tekee lenkille/liikkumaan jo oman hyvän olon takia. Ei niinkään niiden pisteiden, joita ei tule kaikkia edes käytettyä.
 
Tintti1010
täytyy sanoa tähän myös, että itsekkin olen havainnut kutrin sivuilla jotain juttuja jotka eivät mielestäni olleet ihan oikein!! :/
Siis hienot ja hyvät sivut ovat, mutta kannattaa pikkasen kattoa muualtakin noita laihutusjuttuja!! :) Kun siellä painonvartijat haukutaan niin ei se kyllä ihan niin ole että heti rupee lihomaan kun lopettaa pv:ssä laihutuksen yms. yms. yms. mitä siellä sanotaan...
Minun mielestäni painonvartijat on parempi kuin kutri, mutta sallittakoon jokaiselle oma mielipide!!! :)
 
Mä oon kanssa käynyt Kutrin sivuilla ja pidin sitä kalorilaskutapaa jotenkin sekavana, ainakin blondille :whistle: . Pv.ssa oon laihduttanut useassti. Mutta aina vaan kilot tulevat takaisin(eivät siis itsestään, vaan ihan syömällä enemmän kuin kuluttaa), että kyllä kai se enimmäkseen on sieltä korvien välistä kiinni nää hommat. Vailtettavasti. :/
Kyllä munkin mielestä ryhmissä on kannustettu liikuntaan, mutta totuus on, että jos ei liiku saataa laihtua nopeammin. Lihas kun tunnetusti painaa läskiä enemmän. Mittanauha kertoo kuitenkin totuuden.
 
Muhku
Kutri minun muistaakseni tarkoittaa sitä, että pv kannustaa vain aerobiseen liikuntaan eikä palkitse esim. kuntosali- tai muuta lihaksia kasvattavaa harjoittelua niin suurilla pisteillä. Ja Kutrihan vannoo nimenomaan lihasten nimiin.

Kutrin sivuilla minua epäilyttää se, että hänen mielestään pv on kitukuuri, jolla lähtee lihaksetkin. Varmaan ihan totta, kyllä ne pisteet on aika tiukka tapa laihduttaa. Mutta Kutrin sivuilla oleva taulukko
http://www.kutri.net/kaloritpisteetpaino.html
minusta antaa vähän liian suuret pisteet. Ja lisäksi Kutri sanoo samalla sivulla, että liikuntapisteet pitäisi syödä kaikki. Hmm... Kuulostaa liian helpolta ollakseen totta?

 
Reetta-Liina
Kyllä mun mielestä. Painonvartiat (en ole ollut ryhmässä, mutta syönyt pisteillä) kannustaa liikkumaan ja oppimaan terveelliset ruokailutavat. Jos niistä malttaa pitää kiinni. Painonvartijoissa, en niinkään laittanut pääpainoa sille, että laihduin, vain sille, että mulla oli todellakin paljon parempi olo fyys ja henk kun söi pisteiden edellyttämällä tavalla. Liikunta pisteiden kanssa tein niin, että liikuin tuplasti, ennen kuin annoin itselleni luvan syödä liikuntapisteillä.
 
Ainakin mulle toi painonvartijat on ollut ainut konsti laihtua ja on kyllä tullut vaikka mitä kokeiltua. Kyllä se kannustaa kummasti liikkumaan kun saat sitten ehkä syödä jotain ekstraa ja kuitenkin aika usein ne lisä pointsit jäi syömättä.
 
Kyllä kannustaa, mutta voisi enemmänkin kannustaa. Toisaalta liikuntahan ei pelkästään laihduta jollei liikuta aivan mahdottomia määriä. Liikunta kyllä auttaa painonhallinnassa. Sitten pitää muistaa että aina kun liikunta aloitetaan niin lihakset kasvaa ja lihas painaa enemmän kuin läski ja se pitää ottaa huomioon vaa'an lukemissa ts vaaka ei näytä pienepää lukemaa vaikka olisitkin voinut laihtua, siksi pitäisi ottaa ympärysmittoja, siinä näkee todellisen tilanteen. Ts jos mitat näyttää vähemman kuin viimeksi ja vaaka saman tai jopa enemmän niin mitta kertoo että edistystä on tapahtunut. Sitten kun on liikkunut jo pitkän ajan säännöllisesti ja lihakset ovat kehittyneet niin hyvä asia tässä on se että lihakset kuluttavat energiaa enemmän kuin se läski, eli kokonaisenergiankulutus on isompi kuin ennen laihdutusta ja liikuntaa. itse olen laihduttanut ja nykyisin liikun aika paljon ja en ole lihonnut vaikken varmasti syö pienillä pisteillä (en uskalla edes laskea) mutta olen päättänyt että on vain liikuttava. Jos ei liiku ei voi syödä.
 

Yhteistyössä