Painonvartijat, kalsium ja d-vitamiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shaina

Vieras
Miten te muut pisteillä olijat ootte ratkaiseet kalsiumin ja d-vitamiinin tarpeellisen saatavuuden?? Ainakin mulla on pisteilyn aikana jäänyt suurin osa maitotuotteista pois. En millään muotoa saa tarpeeksi kalsiumia päivän aikana. Miten teillä? Juotteko vaadittavat 6dl maitoa/muita maitotuotteita ja lisäksi margariinia "tarpeeksi"?

Minä taidan joutua syömään nyt kalsium-nappeja, kun en keksi miten muuten saisin sitä päiväannoksen verran. Maitotuotteista menee kuitenkin sen verran paljon pisteitä vaikka miten vähärasvaista söis. Ja niillä pisteillä ei nälkä lähde..

Hitto, nyt alko harmittaan koko pisteily vaikka paino onkin tippunut. Tässähän tulee luukato ja kaikki :/

lisäisin vielä et toi on Ingmannin juusto ja kun laitat sitä leivälle 6 siivua päivässä saat kaikki päivässä tarvittavat kalsiumit mutta pisteitä vain 3

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 10:32 ikuinen laihduttaja kirjoitti:
kokeile 5% aamupala juustoa leivälle siitä menee vain 0,5 pistettä per siivu.

Kyllä sillä jää kalsiumikin aika vähälle :( Oon nyt käyttänyt leivän päällä raejuustoa. Sillä saa makua ja kosteutta leivälle ja sitä saa levittää aika runsaalla kädellä.. Noh, tällä hetkellä siemailen kalsium-poretabletti -juomaa. Eipä sitä näilläkään saa koko aikaa korvata puutoksia. Mutta pitää alkaa tarkastelemaan d-vitamiini jne. pitoisuuksia maitotuotteista ja valita sieltä se paras hyötysuhde.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 11:22 ikuinen laihduttaja kirjoitti:
pakkauksessa kyllä lukee että 100g sisältää 94% päivittäin tarvittavasta kalsiumista. Huijaako Ingman vai lupaako turhia?

Siitä en tiedä, kun ehdit kirjoittaa sen tarkentavan kommenttisi ennen kun minä ehdin lähettää omani :) Tuskin kuiten huijaa. Pitää pistää juusto harkintaan.

Niin, kalsiumia pitäisi saada 800mg/päivässä. Oliko tossa pakkauksessa kalsiumin määrää/100g?

joo siinä on 750 mg /100g ja kun yksi viipale painaa 20 g niin 6 viipaleesta tulee jo ylikin ja minusta leipä ei sen jälkeen muita levitteitä kaipaa tietysti näkyvääkin rasvaa on tultava mut musta toi on tosi hyvä kalsiumin lähde.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 11:40 Äippä kirjoitti:
Olisikohan siitä valion rasvattomasta maidosta missä on kalsiumia lisätty mitään apua. Vai pitääkö sitäkin ryystää litratolkulla?

Ei tartte kuin n. 7dl ja tarve ois täynnä. Kyselin kavereiltakin, jotka ovat pisteillä olleet, ett valitettavasti ensimmäiset pisteet tulee "raakattua" just maitotuotteista. Desi rasvatonta on 0,5p eli saman verran kuin viipale tota em. juustoa. Minä oon muutenkin huono juomaan maitoa ja nyt se vähäkin on jäänyt. Juustoakaan en enää käytä. Mut kai se pitää maito ottaa ruokajuomaksi, vaikkei maistuis...

Höm. ravintotieteilijäserkkuni valaisi, että maitoa pitää juoda 6 litraa päivässä, jos meinaa sen kanssa saada kalsiumintarpeen tyydytettyä.

Juustot, jogurtit, kasvikset ym. kaikki mukaan ruokavalioon maidon lisäksi, niin saa tarpeeksi kalsiumia. (Esim. parsakaalissa on sitä paljon!)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 15:49 Nani kirjoitti:
Höm. ravintotieteilijäserkkuni valaisi, että maitoa pitää juoda 6 litraa päivässä, jos meinaa sen kanssa saada kalsiumintarpeen tyydytettyä.

No nyt on serkku kai vähän puissa.. ainakin Kotilääkäri-lehden/kalsium-purkin mukaan kalsiumia tarvitaan päivässä 800mg. Desissä maitoa sitä on 15% päivän tarpeesta, maitopurkin kyljestä luettuna.. Että ei sitä nyt 6 litraa pidä juoda. 6dl on lähempänä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 18:21 SuSu79 kirjoitti:
Empä oo elämäni aikana miettiny moisia puutoksia tai muutakaan "terveellistä"
Ei niitä kaikki ihmiset laske että tulee kaikki vitamiinit ja muut ja silti ovat hengissä hyvinvoivina..

Enpä minäkään muuten, kun omasta mielestäni syön varsin terveellisesti. Pisti vain se miettimään, kun tän pisteiden aikana mun kynsistä on tullut silkkipaperia ja vasta sitten hokasin, että mun maito-hommat on ihan jääneet pois..

Yhteistyössä