painonnousu ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinteät?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinteät?

Vieras
Tää kuuluu varmasti sarjassamme tyhmät kysymykset, mut kysyn kuitenkin.
Eli miten teillä on kiinteiden aloitus vaikuttanut vauvan painoon? Siis, meillä on isonkokoinen vauva, joka ei vielä liiku ja nyt kun ollaan aloitettu kiinteät, niin ihan lyhyessä ajassa on painoa silmin nähden tullut lisää. Soseannokset eivät ole vielä isoja, mutta nyt jo huolestuttaa tuo painon nousu, kun toinen ei siis liiku ja energiaa ei kulu aikaisempaa enempää...
Paino menee jo nyt siellä pluskäyrillä ja pelottaa et se karkaa käsistä. Tietysti enpä sitä voi asialle mitään tehdä. Totta kai vauvalle pitää kiinteitä antaa. Mut tasoittuuko tuo paino myöhemmin?

Paino aivan varmasti tasaantu kun lapsi alkaa liikkua! Jos syötät ""normaalisti"" niin tuskin paino on enää 1v plussilla. Minkä ikäinen ja painoinen lapsi on? Meillä tyttö oli todellinen punkero 6kk-10kk ja sitten alkoi paino tasaantumaan.

Vauva on 6kk ja reippaasti yli yhdeksän kiloinen jo on, eli paino huitelee siellä plussakäyrillä.
Itse alan vain olla niin kyllästynyt ja väsynyt kaikkien huomautteluihin tuosta painosta ja nyt on sit hirveä stressi siitä et syötän toista liikaa... vaikka todellakin ne soseannokset ovat tähän asti olleet vielä pieniä.

Ei toi paino mahdottomalta kuulosta. Minkä mittainen? Meidän poika on 7kk ja kans iso. Nyt en tosin mittoja tiedä kun mennään tänään vasta neuvolaan. Ollaan me aikuisetkin eri kokoisia miksi ei sitten vauvat olisi. Kaverin poika painoi 8kk 13kg ja meidän tyttö oli sen painoinen 2v. Molemmat on ihan normaaleja lapsia ja toi kaverin poika on nyt 2v pituuteen nähden ihan ok.

Pituutta on siin 70 cm. Sepä se, kaikki olemme erilaisia ja erikokoisia, mutta silti kaikki ensimmäisenä huomauttavat lapseni koosta. Ja näin äitinä se on raskasta ja ottaa todella päähän ja paha mieli monesti tulee lapseni puolesta.

Tiedän tunteen. Lapsi ei sitä onneksi ymmärrä. Ton ikäistä lasta ei voi ylisyöttää. Se syö minkä syö ja sillä hyvä. Annat ruokaa ja suljet korvasi typeriltä kommenteilta! Jos joku on komentoinut meidän kundin kokoa olen vaan todennut että kyllä kunnon äijällä on lihaa luiden päällä. Ja noi mitat on mun mielestä ok vaikka käyrät sanois mitä. ;) Tyttö oli aikoinaan liian pieni syntyessään, sitten paino nousi liian nopeasti ja kohta taas liian hitaasti. Välillä oli niin ja välillä näin. Aina jollain oli joku hyvä kommentti. Yllättäen 3v neuvolassa oltiin just niin keskiverto ipana kun olla ja saattaa. Lapset on ihania ja sillä selvä! Jätä typerät arvostelijat omaan arvoonsa ja nauti keväästä pienen pirpanasi kanssa.

KiitoS sulle! Onhan se paino loppujen lopuksi toissijainen asia, kun vauva on muuten terve ja hyvinvoiva. Mun pitääkin ruveta takomaan päähäni järkeä ja jättää noi tyhmät kommentit omaan arvoonsa.
Aurinkoista kevättä sulle!!!

Yhteistyössä