painon tarkkailu raskaana ollessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hissu

Vieras
minulla on ylipainoa! ja nyt olen laihduttanut viimeksi tulleita raskauskiloja. syön viikolla kevyesti ja säännöllisesti,eli en diettaa.. lauantaina herkuttelen :ashamed:
mietin että jos tässä raskautuisi,niin voisinko jatkaa samalla tavalla? haittaako jos paino laskisi raskauden aikana?
viimeksi kiloja tuli liikaa,mutta niihin oli syy!
vai pitääkö ruoan määrää lisätä kun on raskaana??

Ei ruuan määrää tarvi lisätä =) Kuhan syö terveellisesti ja monipuolisesti!

Vähän oon kade sulle, itellä ei pokka pidä :ashamed: Kas kun onkin sitten noita kiloja kerääntynyt :whistle:

Mä ainakin syön sen verran kun nälättää.. :)
Mutta voipi olla et synnytyksen jälkeen sitä saa vähän nähdä nälkää et palaa entisiin mittoihin.. vaikka mulle ei kyl oo tullu kun 15 kiloa (rv40+5) mut kuitenkin.. ;)

kiitos vastauksista! en siis vielä ole raskaana! saa nähdä pitääkö pokka,että syön terveellisesti! mutta ajattelin että voisi jatkaa näin kevyemmin raskauden ajan! ja herkutella aion niinkuin nytkin! =) eli kunhan ei nälkää näe niin voi hyvillä mielin jatkaa!

Minullakin ylipainoa enemmän kuin tarpeeksi :ashamed: Terveydenhoitaja sanoi, että hyvä jos pysyn tavoitteessani (max. 5kg saa tulla raskausaikana lisää, näin olen siis itse päättänyt..). Nyt rv 18+1 ja kiloja on nyt -3kg alusta, ekasta neuvolakäynnistä painoa on nyt +-0 :D Terveydenhoitaja sanoi, että yli 5kg ei saisi raskausaikana laihtua: laihtuessa kuona-aineet lähtee liikkeelle ja ne ovat vaarallisia sikiölle!!!

Tsemppiä :hug:

:wave: ylipainoa reilusti,edellisiä raskauskiloja..Kuopus nyt 1v ja mulla rv27.Paino oli viime neuvolasta -0.5kg,huh..Syön ihan tavallista ruokaa,karkkia ja muuta makeaa en yhtään,sipsit paheena.Joskus ja kohtuudella.Tiedän,et karkkiin jäisin koukkuun ja siksi päätin etten syö yhtään.Liikuttua tulee kolmen alle 5v. lapseni kanssa päivittäin jonkin verran ja sitten on onneksi koira.Toivon todella,ettei tuu kiloja kovin paljoa!Ja tsemppiä muille saman kanssa taistelijoille :flower:

mä olen syönyt suhteellisen kevyesti koko raskausajan, mutta kuitenkin niin että nälkä lähtee..Herkkujakin tulee jonkin verran popsittua.. :D Mutta silti paino on vaan pudonnut koko ajan, nyt rv:llä 37+3 on jotain -5-6 kg alkupainosta(sitä siis oli paljon ylimäärästä, ja on vieläkin...) Terveydenhoitaja ei ole ainakaan mulle sanonut, että painon putoamisesta olisi jotain haittaa, päinvastoin.. :)

Riippuu ihan täysin lähtöpainosta, että saako painoa tulla lisää vai onko parempi että pysyy ennallaan tai jopa lähtee pois. Raskausaikana ei todellakaan tarvi syödä kahden edestä tai enemmän kuin normaalisti, vaan tärkeätä on, että syö monipuolisesti ja terveellisesti kuitenkaan itseään nälkään näännyttämättä.

Itse olen varannut jääkaappiin porkkanaa, omenaa, tomaattia yms. ja aina kun tekee ruoka-aikojen ulkopuolella mieli jotain syötävää, syön niitä, että mahalaukkuun tulisi jotain terveellistä täytettä enkä täyttäisi sitä rasvaisilla tai makeilla herkuilla.

Lapselle äidin ylipaino on suuri riski synnytyksessä, joten jatka vain valitsemallasi terveellä tiellä!

Yhteistyössä