Painon putoaminen synnytyksen jälkeen? Mitä kaikkea lähtee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Mulla kertyi raskauden aikana painoa 16kg ja nyt synnytyksestä on 10 päivää ja 12kg on lähtenyt!

Kotiin tullessa kävin puntarilla ja silloin painoa oli lähtenyt 8kg, nyt siis 6vrk aikana tippunut vielä 4kg.

Ihan tyytyväinen siis olen, ihmettelen vain miten se vielä on voinut tippua tuota tahtia, koska voin rehellisesti myöntää että esim.suklaata on tullut nyt syötyä, kun raskauden aikana oli kiellettyä.

Kuinka nopeata olette itse palautunut muuten omiin mittoihin raskauden jälkeen?

En ole uskaltanut edes haaveilla kokeilevani vanhoja housuja, koska tuntuu että maha on melkoinen pullataikina edelleen ja onhan tuossa tuo 4kg vielä jäljellä...

Nesteet lähtee synnytyksen jälkeen melko rivakasti.

Mä lihoin ekasta raskaudesta 20+ kiloa ja heti synnytystä seuraavana päivänä painoin 10 kiloa vähemmän. Vauvoja tuli ulos yksi ja hällä oli painoa 3585g. Loput oli istukkaa, lapsivettä ja jäätävää määrää nestettä...sain siis lähes asua vessassa :D

Kotona laihduion vielä muutaman kilon ihan itsekseen ja 8 viikkoa synnytyksestä olin ns. normipainossani, kun olin tarkkailut mitä syön.

viimeisimmässä raskaudessa(vauva nyt 6kk) mulle tuli peräti 3,2kg lisää painoa.Sairaalaan jäi 8kg ja ekan kahden viikon aikana kotna lähti vielä 5kg.lapsi paini syntyessään 3,2kg eli ei mulle kauheesti ylimäärästä tullut.mutta siis kaikissa raskauksissa mulle tullu vaan lisää 3-9kg ja miinuksen puolella lähtöpainosta ollaan oltu parin viikon kuluttua synnytyksestä....

Mulla tuli painoa 28kg! Poikani painoi 4.9kg mutta synnytyksen jälkeen paino tippui vain 4kg. Sitten alkoi tippumaan n. 8 kg kuukaudessa. Ja huomasin että turvotus lakkasi vasta 3kk jälkeen. Tosiaan kaikilla ihmisillä lähtee paino erilailla. Ei kannata vertailla. :) Nyt painoa jäljellä 88 (170cm) ja 2viikkoa lasketun ajan jälkeen kun lähdin synnyttämään painoin 107kg

Eikös verimääräkin jo lisäänny parilla litralla raskauden aikana. Plus tulee turvotuksia. Mä laihduin synnärillä vain 5 kg eli lapsen+ istukan+lapsiveden paino. Kotona lähti sitten ekana viikkona 7 kg nesteitä. Hassua että niin moni kuvittelee laihtuvansa ja että se määrä olisi rasvaa! Nesteitähän ne on suurimmaksi osaksi. Vaikka ihminen olisi täyspaastolla, ei se voi laihtua viikossa tuota määrää.

Onnekaita ootte olleet. Mulle tuli 27 ja 20 kg, ekoina viikkoina suli 13 ja 11 kiloa, loput on täytynyt saada itse pois, herkkulakoilla, lenkkeilyllä yms. Mun kohdalla on kyllä ihan p-puhetta että imetys laihduttais! Ekan lapsen kohdalla tuo painonnousu oli kyllä oma vika kun söin mitä vaan ja kuvittelin että ne kilot häviää heti. Toisen kohdalla tuli silti tuo 20 kiloa vaikka olin tarkka herkkujen kanssa.

Mulle tuli 15kg ja jälkitarkastukseen mennessä oli lähtenyt 17kg. Laihduin vielä tonkin jälkeen niin paljon, että rupesin huolestumaan. Ja siis yhtään en kyllä liikuntaa harrastanut, tuolloin oli niin jumalattomat pakkaset, ettei ulos voinut mennä yksin, saati vauvan kanssa. Tosi suuri yllätys oli mulle tuo nopea painon putoaminen, kun kauhean monelle tuttavalle jäänyt raskauskiloja vuosiksi.

Mulla putosi kanssa todella nopeasti lähtöpainoon ja siitä vielä enmmänkin. Ja ilman mitään liikuntoja tai syömisten tarkkailuja. Painoa tuli vajaat 15kg ja lähtöpainossaolin 2vk. synnytyksestä.

Mulla on tullut molemmissa raskauksissa 18 kiloa, ekalla kerralla laitokselle jäi 14 kiloa, toisella kerralla n. 10. En ole laihduttanut imetysaikoina, en ole edes oikeasti yhtään katsonut mitä syön ja kuitenkin molempien lasten ollessa 3-4kk on paino ollut samassa mistä lähdin. Ja sitten siitä on vaan laskenut niin kauan kun imetys on jatkunut.

Toisen lapsen kohdalla paha homma tuli siinä, kun imetys loppui 8kk iässä enkä tajunnut, että pitäisi alkaa vähän katselemaan tuota omaa syömispuolta... Kiloja tuli aika lyhyessä ajassa sitten n. 5, jotka onneksi tajusin "ajoissa" laihduttaa pois kun vaatteet eivät enää menneet päälle. Eli mulla on ollut ennemminkin sellainen käännekohta painon kanssa imetyksen lopetus, ei niinkään se synnytyksen jälkeinen aika :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä