Painon putoaminen synnytyksen jälkeen

Saako udella teiltä, joilla on kokemusta ja joille painoa raskaudessa on tullut enempi kuin 15 kiloa;
Millä aikataululla ja -keinoilla olette palautuneet "normaaleihin mittoihin" vai oletteko? Tässä vain huolestuneena katselin tuota vaatekaapin sisältöä kesävaatteiden osalta; taitaa ensi kesänä jäädä niiden käyttö ihan vain haaveasteelle..

LA 2.4. ja painoa tullut nyt jo tuo 15 kg; ei paljon naurata, mutta oma vikahan se on, ettei ole osannut pitää itseään kurissa
:whistle:

Dooris ja Väinö 36+3
 
Minä sain painoa 20kg kaikenkaikkiaan. Aluksi ajattelin että en ole huolissani ja hopuissani, että keskityin vauvaan ja kummankin terveyteen. Liikuin ulkoillen päivittäin, mut nii kauan ku imetin en laihuttanut mitenkään, katsoin että syön terveellisesti, että vauva saa tarvitsemansa. ok, noin 10-11kk meni synnytyksestä ku olin entisissä mitoissa ja niissä ollaan pysytty. Kerkesin mie kyllä huolestua siin mutta mieheni sanoi että ootappa vain ku vuosi tulee täyteen. Mie sanon että kyllä ne kilot lähtee joillain nopeemmin joillain hitaammin jos vain haluaa.
 
itse sain esikoisesta melkein 30kg (järkkyä, tiedän) :x ja sain siitä 15kg pois ennen kuin kävin toista odottamaan esikoisen 1v päivänä. eli vuodessa siis sen 15kg.
toisesta sain n.18kg painoa ja ne sain hävitettyä alle vuodessa pois.

esikoiselta jäänyt 15kg roikkui matkassa ennen kuin tätä kolmosta kävin odottamaan, joten mulla on hurja painon alentaminen edessä vielä :whistle: :ashamed: :ashamed:
joten kesävaatteista saan todellakin vaan haaveilla.. B)

turha vielä murehtia sitä asiaa, joillain tosiaan lähtee hetkessä ja joillain vie aikaa. :hug:
 
Mulla päinvastoin painoa tullu n. 6-8 kg ja laitoksella jo normaalipainossa ja kuopuksesta parin viikon imetyksen jälkeen paino 4 kg alle lähtöpainon. Äidilläni ollu samoin, olisko geeneissä. :heart:

Kavereillani joillain tullu 30 kg, mutta melko pian saanu pois ihan liikkumista lisäämällä ja ruokavaliolla.
 
Siis imetyshän on paras painon pudotus apu!!! harmittaa vaan ku itellä täysimetys jäi vaan 2kk ja sitten öisin 1kk. nyt toivoisin että imetys menisi paremmin, ja auttais myös tuohon palautumiseen paremmin!!! kävely imetys ja ruokavalio!!!
 
Imetin esikoista 1 v 5 kk ja kuopusta 1 v 1 kk, paino pysyi sopivana. Nyt kun kuopus on 1 v 7 kk vyötärölle on kertynyt makkaraa, paino kuitenkin normaalissa. Vatsaa pitäis jumpata. Toivotaan että imetys sujuu ja pitkiä vaunulenkkejä.
 
Mulle tuli esikolta 17 kg ja laitoksella paino vain nousi maidon noususta johtuneen turvotuksen vuoksi. No se turvotus kyllä laski parin viikon kuluessa. Imetys lähti hyvin käyntiin. Imetin 1v5kk. Ensimmäisen puolen vuoden aikana lähti 15 kg ja siitä seuraavan puolen vuoden aikana vielä 6 kg. En laihduttanut yhtään ,mutta jo imetyksenkin takia pyrin syömaan suht terveellisesti. Nyt toista odotan ja miellläni otan kiloja jonkin verran taas vastaan ,koska imetykseen tarvitsee energiaa. Lantion luut palautuu omille paikoilleen n. ½-1 vuoden kuluessa synnytyksestä. Näin minulle kertoi "nikamanniksauttaja".
 
Niin lisäys vielä ,että imetyksen ainaka ei ole suositeltavaa laihduttaa ,koska silloin elimistön kuona-aineet lähtee liikkeelle. Myöskin maitontuloo laihdutus vaikuttaa. Paras keino on liikkua normaalisti, syödä oikein ,juoda paljon ja antaa kilojen karista hiljalleen :) .
 
Mulle tuli painoa 24kg (suuri osa tosin tuli lopussa nesteina, raskausmyrkytyksestä johtuen ) ja kahden viikon kuluessa paino tippui 14kg, loput 10kg sitten jämähti :/

Tammikuun puolessa välissä aloitin painonvartijoiden pistedieetin ja nyt on tippunut 7,5kg, 15kg ois tavoitteena =)
 
imettäessähän saa laskea esim. Painonvartijoiden pisteitä (lisätään 5 pistettä osittaisimetyksessä ja 10 pistettä täysimetyksessä). niitä aattelin ite testata jos taas käy niin kuten viimeksi, eli paino ei lähde mihinkään synnytyksen jälkeen vaikka imetys sujuukin. tosin aika harvassa taitaa olla ne, joilla imetys EI poista ainakaan osaa raskauskiloista.

kyllä ne kilot siitä tippuu, älä huoli. kohta päästään vaunulenkeillekin :D
 
Mulla tuli esikoisesta 16 - 17 kg, joista laitokselle jäi vain ehkä 5, sen jälkeen paino laski ripeästi, kunnes 3 kk synnytyksestä oltiin hiukan alle lähtöpainon ja siitä vielä ehkä 3 kk niin 5 kg alle sen... (Täysimetin 6 kk ja senkin jälkeen lähes täysimetin toiset 6 kk, ja vielä hiukan jatketaan tuon 2 v 4 kk ikäisen kanssa.) No tästä toisesta raskaudesta onkin tähän mennessä tullut painoa sitten vastaavasti se 5 kg enemmän, joten samoissa lukemissa ollaan kuin esikoisesta samoilla viikoilla (36 +). Katsotaan, tippuvatko tällä kertaa ja millä aikataululla...
 
Mulle tuli ekassa raskaudessa 16kg ja 14vrk synnytyksen jälkeen oli jo tippunut 14kg. Loput pari kiloa ja enemmänkin lähti imetyksen aikana. En tehnyt mitään painon pudotuksen eteen (paitsi imetin). Mutta annas olla kun lopetin imetyksen esikoisen ollessa 1v, niin tuntui että aineenvaihdunta tyssäs siihen ja paino alkoi nousemaan ihan väkisin.

Tämän raskauden aikana on tullut nyt 17kg ja toivon että pääsisin niistä eroon yhtä helposti..

t.Mm ja Lempi-vauva 36+5
 
Mulla tuli esikoisesta painoa n.20 kg. Laitokselle jäi 7 kg ( vauva painoi 3350kg) mennessäni jälkitarkastukseen puolentoista kk:n päästä painoa oli tiputettavana enää 6kg, jotka lähti imetyksellä aivan itestään. Omassa painossani olin 8kk päästä synnytyksestä. Toivon todella että tästä toisestakin tulleet ja tulevat kilot tippuisivat yhtä nopsaan. =)
Joku jo sanoikin tuola että laihduttaa ei saa kun imettää ettei elimistöön kertyneet myrkyt lähe liikkeelle ja mene maidon kautta vauvaan, ja näinhän se on. On tärkeä syödä terveellisesti ja monipuolisesti, niin aijon tehä nytkin synnärin jälkeen ja jättää karkit ja ylim. rasvan pois. Muuten aijon syödä tavallista monipuolista kotiruokaa, se riitti viimeksikin että paino putosi, vaikkei varsinaista laihdutuskuuria ollutkaan.
 
Aika samanlaisia kirjoituksia kaikilla..mullakin tuli 18kiloa ja jälkitarkastuksessa oli enää 6kiloa jäljellä jotka karisi 2-3kk vaunulenkkeillen ja täysimetyksellä ja taisinpa laihtua entisestään tuossa imetysaikana ja pari kiloa tuli sitten takaisin imetyksen loputtua ja nyt kun toista odotan ni lähtöpaino sama ku ekasta;katsotaan sitten paljonko tulee painoa ja lähteekö yhtä hyvin ku ekasta!Terveellistä monipuolista kotiruokaa vaan ja paljon liikuntaa!Toimii varmasti!
 
Painon putoaminen synnytyksen jälkeen on varmaan hyvin yksilöllistä. Mulla takana kaksi raskautta ja molemmissa painoa kertyi yli "sallitun määrän" eli n. 17 kg. Ennen raskautta olin normaalipainoinen ja suurin osa kiloista jäi jo synnytyssairaalaan ja loput tippuivat ihan muutaman viikon sisällä. Tosin olin sitten myös tosi heikossa kunnossa - huimasi ja tuntui etten tahtonut pysyä pystyssä. Mulla on ilmeisesti nopea aineenvaihdunta ja osa painosta oli varmastikin vain nestettä. Imetys ei mulla onnistunut, maitoa tuli liian vähän - olisiko johtunut tuosta painon nopeasta putoamisesta, tiedä häntä. Nyt olen jälleen raskaana (rv 6) ja mielenkiinnolla odotan, meneekö painon kehitys (ja putoaminen) taas samalla tavalla kuin aiemmillakin kerroilla.
 
Mulla oli raskauden alussa BMI jotain 27 (joo, vähän liikaa).. Sain kiloja 16 raskauden aikana. Synnärille jäi jo 8kg, siitä viikko ja vielä -6kg (turvotuksen aiheuttama nestepitoisuus lähti =) ). Sit se 2 kg kulki pari kk perässä kunnes alkoi lähtemään ja nyt painoa -3kg ennen raskautta!
Eli siitä mitä painoin loppuraskaudessa, on nyt 20kg kevyempi olo!

Olen uudelleen raskaana, ihana kun lähtötilanteessa on vähemmän kuin viimeksi! Luottavaisin mielin odotan että yhtä hyvin lähtee kuin viimeksi! :D
 
mulle on tullu jo melkeinpä 14 kg ja menossa 29 vk vasta menoillaan! pelottaa vähän tämä painon nousu varsinkin kun vuosi sitten kärsin vielä syömishäiriöstä :ashamed:
tosin kun tulin raskaaksi painoin jo 50 :) mutta toivon että saan kilot hyvin kuriin, ja tiedän myös että omaa vikaa vähän tua painon nousu kun nyt sitte on herkut maistunut, suklaaa.. :kieh: ..ehkä pitäisi vähän tarkkailla mitä suuhunsa pistää. :)
 
keltsi
majj Mä olen kans aina ollut tarkka painostani, ja nyt alkuraskaudessa syönyt kaikkea mitä mieli tekee (eniten sipsiä ja karkkia...)... Toisaalta taas pahoinvoinnista kärsiessäni piti koko ajan syödä jotain, ettei tule heikko olo. Jotenkin tämä raskaus antaa luvan herkutella kunnolla, mutta tietty en haluaisi painon nousevan pilviin! Nyt on tullut painoa tai turvotusta 2 kiloa, vasta rv 11 menossa. Katsotaan mihin tilanne tästä kehittyy! :)
 
Täältä tullaan, pari vuotta myöhässä keskusteluun mukaan! :D

Synnytin siis helmikuun alussa, ja painoa oli jo noin viikko sitten saman verran kuin niihin aikoihin, kun tulin raskaaksi. Painoa kertyi raskauden aikana n. 17-18kg. Ihmettelen tätä kovasti, sillä paljon olen herkutellut (pussi menee päivässä karkkia/suklaata :whistle: ) ja liikuntaakaan en ole harrastanut, ollut nimittäin tuosta TVstä ihan mukavasti seuraa.
Ja mitenpä olisin voinutkaan kovasti ainakaan ulkoilla, on niin kylmät ilmat etten pääse vauvani kanssa mihinkään.
 
Ekasta tuli 13 kg ja kilot oli alta lähdön jälkitarkastuksessa.
Toisesta tuli 18kg ja samoin kilot poissa ja altakin,jälk.tarkastuksessa.
Kolmosesta 20kg ,mutta 4 kg jäi ja aloin oottaa nelkkua 4 kg painavampana.
Nelkusta tuli 10 kg ja 6kk olin samoissa mitoissa kuin ekasta.
Viides kuudes ja seiska,kaikista tuli sen n 15 kg niin että lähtö oli n 50kg ja synnyttämään mennessä n 65 kg.Noin puoli vuotta ja paino 50 kilossa takaisin,Ilman mitään laihduttamista.
Kun täysimetys loppunut(aina täysimettänyt sen 5-6kk) ja imetystä vähemmän,ruokahalu pienentynyt ja vikat kilot karisseet :D

Saas nähdä miten nyt käy :whistle: Vieläkö kilot tippuu itsellään vai pistääkö ikä tekemään hommia sen eteen....
 

Yhteistyössä