Painon muutokset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saraaa

Uusi jäsen
01.08.2008
17
0
1
Kertokaahan joku, että onko tää ihan normaalia, kun nyt on menossa rv. 16+1, ja aluksi painoni nousi hieman, noin 2kg, ja nyt se on taas tipahtanut samaan lukemaan kuin ennen raskautta? Mahakin tuntuu aika paljon pienemmältä, voisikohan nuo painonmuutokset johtua vaan turvotuksesta? Pahoinvointiakin oli aluksi mutta silloin ei paino juurikaan tippunut ja sekin loppui jo muutama viikko sitten.

Paljonko muilla on paino heitellyt alkuraskaudessa ja muutenkin?

Moikka,

Mulla viikot 17+6, ja paino noussut 4,5 kiloa. Järkyttävää, kun makeakaan ei ole maistunut. Olen olin aiemmin alipainoinen (painoindeksi 18), joten normeissa ollaan. Mutta jos samaa vauhtia jatkuu, niin aika vaikea voi olla saada synnytyksen jälkeen pois.

Neuvolassakin voivottelivat nousutahtia, mutta en kyllä syö makeaa, kotiruokaa ja leipää menee enemmän, joten niillä tuo on hankittu. Ja light-tuotteet (menut, limut, jugurtit) olen vaihtanut tavallisiin, ja nekin vaikuttavat varmasti.

Tavoitteena tätä menoa on pitää koko raskauden aikainen painonnousu alle 20 kg..... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Marais:
Moikka,

Mulla viikot 17+6, ja paino noussut 4,5 kiloa. Järkyttävää, kun makeakaan ei ole maistunut. Olen olin aiemmin alipainoinen (painoindeksi 18), joten normeissa ollaan. Mutta jos samaa vauhtia jatkuu, niin aika vaikea voi olla saada synnytyksen jälkeen pois.

Neuvolassakin voivottelivat nousutahtia, mutta en kyllä syö makeaa, kotiruokaa ja leipää menee enemmän, joten niillä tuo on hankittu. Ja light-tuotteet (menut, limut, jugurtit) olen vaihtanut tavallisiin, ja nekin vaikuttavat varmasti.

Tavoitteena tätä menoa on pitää koko raskauden aikainen painonnousu alle 20 kg..... :/

Mulla sama homma, eli olin alipainoinen kun aloin odottaa. Nyt viikkoja kasassa tasan 23, ja painoa tullu 9kg!! Neuvolassa ei olla sanottu asiasta mitään...
Esikoisen kanssa paino nousi 11,5kg, kakkosen kans 16. Nyt oonkin ajatellu et sais pysyä siin 12 kilossa, mutta nähtävästi se on haave vain
:ashamed:
Herkkuja en paljon syö, ja ruokaakin ihan normaalisti. Liikun lähes joka pvä niin en tajua mistä toi kaikki paino tulee!!

Mä olen nyt rv 19+jotain ja painoa on tullut reilu 6 kiloa. Lähtöpaino myöskin alipainon puolella eikä neuvolassa olla moksiskaan, mutta itseäni hirvittää. :/

Noh nousi se paino esikoistakin odotellessa 16 kiloa, joista 6 jäi laitokselle. Loput 10 karisi puolessa vuodessa ihan itsestään (ja saman tien alkoi uusi painon nostatus ;) ). Nyt paino on lisääntynyt nopeammin kuin esikoista ootellessa. Toivottavasti nämäkin saa sit melkein itsestään pois... :whistle:

Yleensä itsellä ainakin on alkuraskaudessa ollut turvotusta mahakin välillä iltaisin kuin ilmapallo, joka sitten tasaantuu ja on mennyt aina pitkälle ennenkuin muut huomaavat. Toista odottaessa laihduin ensimmäiset 15 viikkoa pahoinvoinnin takia, paino alkoi nousta vasta viikolla 23. Tästä kolmannesta painoa alkoi tulla vasta viikolla 25 lisää. Sitä ennen laihduin muutamia kiloja.

No hyvä kuulla että muillakin on heitellyt, näin ekaa odotellessa tulee stressattua välillä vähän kaikesta :D Eipä tuota painoa tarvitsisi paljon pakollista enempää tullakkaan kun muutenkin sitä jo on ihan hyvin, painoindeksi on sielä normaalin ylärajoilla, 24-25..