Painon junnaaminen paikoillaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihis

Vieras
Olen nyt ollut laihiksella neljä viikkoa ja painoa on lähtenyt noin 4kg. Laihdutan siis ihan ruokavalion remontilla, laskemalla kaloreita (kalorilaskuri.fi) ja liikkumalla mahdollisuuksien mukaan. Nyt viimeiset kahdeksan päivää on paino junnannut niin, että alimmillaan on ollut 71,4 ja siitä sitten toisena aamuna 71,6 ja kolmantena 71,9 ja sitten taas 71,5 jne. Eli sahaa tuossa pienellä alueella ylös alas. Ärsyttää. Teenkö jotain väärin vai onko ihan normaalia? Kalorilaskurin mukaan minulla on jäänyt kalorit joka päivä hieman alle mitä pitäisi, parina päivänä jopa 200 kaloria alle suosituksen. Mutta en usko, että mikään "säästöliekki" näin pian uhkaisi. Onko kellään kokemusta tällaisesta?

No ei ola tosiaan kyllä säästöliekki päällä :D

Mulla kalorit jää lähes päivittäin selvästi alle suosituksien, "pahimmillaan" jopa tuhannen kalorin verran ja laihdun koko ajan.

En mä nyt vielä kahdeksan päivän perusteella hirmu huolissani olisi, eli kyllä tuo mun nähdäkseni ihan normaalia on. Jos vielä seuraavankin viikon tekee noin, niin sitten ottaisin kalorit pienemmälle.

Jumeja tulee ja menee välillä. Voi olla että olet syönyt suolaisempaa kuin normaalisti tai suoli ei nyt vain jostain syystä ole ollut niin vilkas. Tai et ole syönyt tarpeeksi kasviksia poikkeuksellisesti, tai juonut tarpeeksi vettä. Tai olet liikkunut normaalia vähän enemmän joka pikkuisen jumittaa. Tai vaikka mensut on alkamassa. Tai kuu on nyt väärässä asennossa ja horoskoopit sotii keskenään niin että tähdetkin on siirtynyt epäsuotuisiin asentoihin. Syitä on monia, jatka samaan malliin vaan niin kyllä se siitä jatkuu taas. Vähän kun vielä jaksat niin voi olla että rytinällä lähtee ja saat teoriakäyrän kiinni ihan ettei mitään.

• Tykkää
Reactions: chef
Tuosta teoriakäyrästä, en oikein älyä tuota mutta siis mulla on mennyt alusta saakka punnittu paino reilustikin teoriakäyrän alapuolella...

Juu, tästä jatketaan, vielä olisi vähän päälle 10kg pudotettavaa. :D

[QUOTE="alkup.";25593462]Tuosta teoriakäyrästä, en oikein älyä tuota mutta siis mulla on mennyt alusta saakka punnittu paino reilustikin teoriakäyrän alapuolella...

Juu, tästä jatketaan, vielä olisi vähän päälle 10kg pudotettavaa. :D[/QUOTE]

Sitten olet merkannut kulutuksesi pienemmäksi kuin se onkaan.

Yhteistyössä