Painoarvio.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanni

Vieras
Minkälaisia painoarvioita teillä on ollut rv 34, entäpä sf-mittoja ? Ja nimenomaan pienikokoiseksi todetuilla vauvoilla, jotka ovat viikkoihin nähden jäljessä kasvua. Onko teille tehty muita tutkimuksia, kuin kasvukontrolleja, napavirtauksien mittaamista ja istukan toiminnan tarkastamista ? Tuloksia näistä tehdyistä tutkimuksista ?

sf mittaa en muista mutta painoarvio oli n 2000g ja siis pieneksi sanottiin ja ultralla katottiin napavirtauksia ym.syntyi sitten rv 37 ja painoi 2740g eli ei nyt mikään kamalan pieni 3 viikkoa ennen laskettua syntyneeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Maru:
Nuo painoarviot kyllä heittelevät melkoisesti. Itselläni sf- mittakin sahasi ylös ja alas.

niin ne voi heitellä tai pitää hyvinkin paikkaansa. mulla molemmissa raskauksissa pitänyt aika jämptisti paikkaansa ultran antamat painoarviot.

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
sf mittaa en muista mutta painoarvio oli n 2000g ja siis pieneksi sanottiin ja ultralla katottiin napavirtauksia ym.syntyi sitten rv 37 ja painoi 2740g eli ei nyt mikään kamalan pieni 3 viikkoa ennen laskettua syntyneeksi.

Meillä myös esikoisesta sanottiin että olisi alle 2kg,syntyi rv 37 ja oli 2680g ja 46cm pitkä. Ja toisesta oli painoarvio myös parin kilon luokkaa,syntyi rv 38 ja painoa 2930g ja pituutta 48cm.

Tästä viimesestä sanottiin ettei ihan kolmekilosta tule ja oikeaan osuivat, tyttö syntyi rv 38 ja painoa 2880g ja pituutta 47cm.

*muoks* Ja mulla oli sf mitta loppusuorilla 30-31

Onkohan lääkkeillä vaikutusta tuohon vauvan painon kehitykseen ? Jos joutuu esim. syömään antibiootti ja penisilliinikuurin raskauden aikana ? Kertokaa jos teillä on kokemuksia, kiitos !

Alkuperäinen kirjoittaja Eve:
Minäkin oon syöny useamman kuurin raskauden aikana tulehdusten takia ja mietin tuota vaikutusta vauvaan ja painon kehitykseen. Kertokaa,pliis, jos jollain on kokemuksia.

Mulla sama tarina ja ottaisin kiitollisena kommenteja ja kokemuksia vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Minkälaisia painoarvioita teillä on ollut rv 34, entäpä sf-mittoja ? Ja nimenomaan pienikokoiseksi todetuilla vauvoilla, jotka ovat viikkoihin nähden jäljessä kasvua. Onko teille tehty muita tutkimuksia, kuin kasvukontrolleja, napavirtauksien mittaamista ja istukan toiminnan tarkastamista ? Tuloksia näistä tehdyistä tutkimuksista ?

rv 34+4 painoarvio oli 2070g ja sf-mitta 29, napavirtaukset ok.
rv 36+2 painoarvio 2400g, napavirtaukset ok.
rv 36+6 painoarvio 2500g, sf-mitta 31, napavirtaukset ok.
rv 37+6 painoarvio 2500g ja napavirataukset ok -> päätettiin käynnistää.

Nuo oli kaikki ultralla tehtyjä kun huomattiin tuota rv34+4 edeltävällä neuvolakäynnillä ettei vauva tai sf-mitta kasvanut tarpeeksi. Joka kerta tarkistettiin napavirtaukset ja muut, kaikki oli ok, vauva ei vaan kasvanut tarpeeksi. Syntyi lopulta rv 38+1 ja painoi 2620g 46cm. Mitään vikaa tai syytä kasvun hidastumiseen ei löytynyt. Napanuora lähti kyllä kalvoista, kätilö arveli sen olevan syy. Istukka lähetettiin patologille eikä siinä ollut mitään poikkeavaa.

Yhteistyössä