painoarvio noin rv35 - syntymäpaino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kylmä nakki

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
16 967
11
38
eli minkäslaisia lukemia teillä on ollut vauvoilla?

meillä esikoinen oli rv 35 ultran mukaan 3,1kg ja syntyessään rv 39 painoi 4040g. silloin oli ruokavaliohoitoinen rd, jossa tosin en kauheasti tainnut pysyä :whistle:

nyt oli poitsun painoarvio 2,7kg rv 35 ja insuliinihoitoinen raskausdiabetes.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Tyttö syntyi rv 40+4, painoi 3320g. Laskettuna päivänä ultrattiin ja painoarvioksi (kaksi lääkäriä ) annettiin 2,1-2,4kg. :o Eipä noihin ole luottamista..

ei aina ole, mutta mulla on ultria kahden viikon välein eli jotenkuten suuntaa antavat kuitenkin.

Tyttö syntyi rv 40+4, painoi 3320g. Laskettuna päivänä ultrattiin ja painoarvioksi (kaksi lääkäriä) annettiin 2,1-2,4kg. :o Eipä noihin ole luottamista..

mulla kans kuopuksesta ultrattiin 4h ennenku synty, arvio 3.8kg... ettei heittäny kans kun 600g..
mutta se on loppuvaiheessa niin hankalasti mitattavissa kun pää on jo niin alhaalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Tyttö syntyi rv 40+4, painoi 3320g. Laskettuna päivänä ultrattiin ja painoarvioksi (kaksi lääkäriä ) annettiin 2,1-2,4kg. :o Eipä noihin ole luottamista..

ei aina ole, mutta mulla on ultria kahden viikon välein eli jotenkuten suuntaa antavat kuitenkin.

No joo, toi on ihan totta sun tapauksessa. =) Mä henk.koht. menetin uskoni moisiin arvioihin tuolloin, kun neljä päivää kerkesin itkeä silmäni pellolle, että miksi vauva on niin pieni. :/
Kätilö arvioi juuri ennen synnytystä mahan päältä n. 3300 grammaiseksi. :D Aikas hyvin!

No joo, toi on ihan totta sun tapauksessa. =) Mä henk.koht. menetin uskoni moisiin arvioihin tuolloin, kun neljä päivää kerkesin itkeä silmäni pellolle, että miksi vauva on niin pieni. :/
Kätilö arvioi juuri ennen synnytystä mahan päältä n. 3300 grammaiseksi. :D Aikas hyvin!

juu ja MONELLE kaverille on ultrassa annettu painoarvio mennyt mönkään. yksikin itki paniikissa että hän synnyttää viisikiloisen - ja ulos tupsahti siro 3,5kg neiti :whistle:

Mä sain tuossa vaiheessa pojasta painoarviona vain epämääräisen >4kg. Lähettivät kotiin kasvamaan ja syntyi pari viikkoa yliaikaisena 4452g. Tosin edellisen päivän uä:n arvio oli 4,3kg

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
missä tilanteissa saadaan painoarvio?en oo saanu kummassakaan raskaudessa painoarvioo....

Tuo miutakin kiinnostaa.

Ja mitenhän sf-mitta korreloi painon kanssa? Esikoisella nimittäin menin just siinä äitiyskortin keskikäyrällä ja tää kakkonen menee just siinä yläkäyrällä. Onkos myös tosi isot vauvat pysyneet kuitenkin sf-käyrillä?

missä tilanteissa saadaan painoarvio?en oo saanu kummassakaan raskaudessa painoarvioo....

ainakin synnytystapa-arviossa? ja sokeripolilla tai verenpainekontrollissa, kuten mulla.

Ahaa, mihinkään noista kun en miekään ole viel päässy/joutunu... Ja jos paino nousee liikaa/viikko niin sitten sokrutestit vai? Miulla nimittäin tuli nyt 630/viikko ja terkkari katto vähän sillein ja tällein, ja sano, että "no näitä ei nyt voi verrata kun on eri vaa'alla". Joskus muistelin, et puol kiloo/viikko on max?

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:

Tuo miutakin kiinnostaa.

Ja mitenhän sf-mitta korreloi painon kanssa? Esikoisella nimittäin menin just siinä äitiyskortin keskikäyrällä ja tää kakkonen menee just siinä yläkäyrällä. Onkos myös tosi isot vauvat pysyneet kuitenkin sf-käyrillä?

Minä kävin korkean verenpaineen ja päänsäryn takia äitipolilla, ultrasivat sitten siellä. Eli ei mullakaan mikään "painoarvioultra" toi oikeesti ollut. =)
Mulla on molemmilta tytöiltä SF-mitta huidellut yläkäyrän yläpuolella ja tytöt ovat olleet syntyessään 48cm, 3590g ja 49cm, 3320g. :D

Tuo miutakin kiinnostaa.

Minä kävin korkean verenpaineen ja päänsäryn takia äitipolilla, ultrasivat sitten siellä. Eli ei mullakaan mikään "painoarvioultra" toi oikeesti ollut. =)
Mulla on molemmilta tytöiltä SF-mitta huidellut yläkäyrän yläpuolella ja tytöt ovat olleet syntyessään 48cm, 3590g ja 49cm, 3320g. :D
Mulla myös sf-mitta huiteli tyttöä odottaessa reippaasti yläkäyrien yläpuolella. Tyttö syntyi 38+4, oli 2,930kg ja 44,5cm. ;)

Tuo miutakin kiinnostaa.

Kiitos, esikoinen oli 49,5 ja 3215. Eli ainakin hmmm...

ainakin synnytystapa-arviossa? ja sokeripolilla tai verenpainekontrollissa, kuten mulla.

Ahaa, mihinkään noista kun en miekään ole viel päässy/joutunu... Ja jos paino nousee liikaa/viikko niin sitten sokrutestit vai? Miulla nimittäin tuli nyt 630/viikko ja terkkari katto vähän sillein ja tällein, ja sano, että "no näitä ei nyt voi verrata kun on eri vaa'alla". Joskus muistelin, et puol kiloo/viikko on max?

no se painokin on sellainen kiikunkaakun juttu, kun loppuraskaudessa se voi hyvinkin olla pelkkää turvotusta mikä näkyy vaa'assa. kyllä ne sua pistää neuvolasta äitipolille kontrolliin jos näyttää että vauva kasvaa liian isona.
eikä siinä taida mitään maksimirajoitusta olla, ihan tilanteesta kiinni (lähtöpaino, turvotus, raskausviikot) on kiinni tuo painonnousu.

Itse jouduin painoarvioihin sf-mitan huidellessa koko ajan yli käyrien. Viimeinen mitta oli melkein 4vko ennen synnytystä ja silloin oli n. 40cm.. Lisäksi toki korkeiden paineiden takia oli sairaalaseurantaa aika tiiviisti ja tuolloin myös tehtiin samalla painoarvioita.

Yhteistyössä