Painoa pudotettavana n.-40kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaakaninen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaakaninen

Vieras
Miten onnistuisin?

Raskauden aikana posahti sellainen n.30 kg.. 10 muuta kiloa tuli ennen raskautta pikkuhiljaa turvoten.. Raskaudesta aikaa viitisen vuotta..
En ole lihonu enkä laihtunut mihinkään suuntaan..
Ihmetyttää, vaikka kuitenkin päivässä talsin reippaasti kävellen itseni hikeen sellaisen 7km työmatkoja.. :O

oisko vinkkejä, ruokavalio juttuja?! alkaa jo kyllästyttää tämä ikuisen vappupallon ruumiin ovaana vaappuminen.

Jos olet terve (ei kilppariongelmaa tms.) niin siinä tapauksessa sä vaan yksinkertaisesti syön paljon enemmän, kuin mitä kulutat.

Se 7 km kävely auttaa pitämään painon siinä missä se nyt on...jos lopetat sen kävelyn ja syöt tismalleen samalla tapaa, lihot lisää. Mutta jos nipistät syömisistä, laihdut.

Kun mä vedän räkä poskella 6,5 km kävelylenkin, niin sen aikana multa palaa noin 500 kaloria, joista peruskulutuksen osuus on noin 100. Eli poltan 400 ylimääräistä kaloria. Jos menen kotiin ja syön lenkin päätteeksi kaksi leipää höysteillä, on se sitten siinä. Kulutetut kalorit on otettu takaisin.

Kyllä se vaan niin menee, että ruokavalio on se, jonka avulla laihdutetaan. Liikunta voi olla todella hyvänä lisänä, mutta on se silti pientä verrattuna siihen syömiseen.

Tuntuu että liikun nykyään, kuin hullu. Pyrin siihen, että mulla on max 2, mielellään vain 1 lepopäivä viikossa...enkä huomaa että liikunta olisi minua laihduttanut. Vaan jopa päinvastoin. Paino junnaa, junnaa ja junnaa. Toki sillä on varmaankin vaikutusta kropan muotoon ja "kireyteen", mutta en koe että olisin varsinaisesti liikunnan avulla laihtunut, vaan ruokavalion.

Meillä on tällä foorumuilla laihdutusketju, tervetuloa mukaan, jos tuntuu siltä :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2104770-maaliskuussa-ministyvat/

Mulla on kesästä tippunut 50kg, olin 4kk enedietillä ja marraskuussa tehtiin lihavuusleikkaus, tiputettavaa vielä 40 kg. Tippuu vuodessa :)
Vähennä hiilareita ja liiku :)

Just eilen olin juoksukoulussa, jossa käytiin läpi ravinnon merkitystä kestävyysliikkujalle. Siellä tuli puheeksi, että liikunnan merkitys energiankulutuksessa on todella pieni (arkiaktiivisuus 20-30% ja harrastettu liikunta 10%).

Tärkeämpää laihduttamisen kannalta on kattoa mitä suuhunsa pistää. Säännölliset ruokailuajat on kaiken a ja o, syödä pitäis n. 3-4 tunnin välein, jotta elimistö pysyy käynnissä kunnolla.

Tiedän, että noiden ohjeiden noudattaminen onkin sitten ihan eri asia, itsellänikin n. 30 kiloa pudotettavaa.

[QUOTE="pöö";25868104]Mulla on kesästä tippunut 50kg, olin 4kk enedietillä ja marraskuussa tehtiin lihavuusleikkaus, tiputettavaa vielä 40 kg. Tippuu vuodessa :)
Vähennä hiilareita ja liiku :)[/QUOTE]

Saako udella miten olet henkisesti kestänyt leikkauksen jälkeisen ruokavalion? Ymmärtääkseni silloin syödään vain ihan minipieniä annoksia?!

Tuleeko niistä myös "henkisesti täyteen" vai jääkö mieli ikäänkuin vielä vajaaksi sen ruoan suhteen, kun annoskoot ovat niin pieniä.

Hiilareita ei kannata vähentää kovin hirveästi, elimistö tarttee niitä toimiakseen. Kiinnitä ennemmin huomiota siihen, millaisia hiilareita siinä lautasella on; täysjyvää, tummaa riisiä & pastaa, paljon kasviksia.

Saako udella miten olet henkisesti kestänyt leikkauksen jälkeisen ruokavalion? Ymmärtääkseni silloin syödään vain ihan minipieniä annoksia?!

Tuleeko niistä myös "henkisesti täyteen" vai jääkö mieli ikäänkuin vielä vajaaksi sen ruoan suhteen, kun annoskoot ovat niin pieniä.

Ihan hyvin olen pärjännyt, annokset 1,5-2 dl, jotkut tökkii enemmin kun muut ja välillä ei tosiaan mene mikään alas.Aika proteiini painotteiset ateriat nykyään ja maitotuotteita. Makeista tulee paha olo samoin rasvaisesta ruoasta ja siksi niitä karttelen kovasti :) Ei te kyllä mieli lisää kun on syönyt.

[QUOTE="pöö";25868160]Ihan hyvin olen pärjännyt, annokset 1,5-2 dl, jotkut tökkii enemmin kun muut ja välillä ei tosiaan mene mikään alas.Aika proteiini painotteiset ateriat nykyään ja maitotuotteita. Makeista tulee paha olo samoin rasvaisesta ruoasta ja siksi niitä karttelen kovasti :) Ei te kyllä mieli lisää kun on syönyt.[/QUOTE]

Ok...jotenkin vain hassua ajatella että voisi olla tyytyväinen miniannokseen. Mutta mä olenkin tottunut syömään hevosannoksia :D

Yhteistyössä