Olen pudottanut nyt 9 kg maaliskuun alusta tähän tapaan syömällä:
-aamulla veteen keitetty kaurapuuro, n 2 dl + 1,5 dl sokeroimatonta mehukeittoa + reilu rkl raejuustoa tai maustamaton jogurtti hedelmillä/marjoilla
-lounas joko ruokaisa salaatti, jossa usein vähän (n 0,75 dl kuivapainoltaan) pastaa/riisiä/kananmunaa/raejuustoa sekä n 100 g broileria/jauhelihaa/tonnikalaa/savukalaa/kinkkukuutioita
tai kevyt keitto (kasvissose/lämmin kuppi/Kelda tomaattikeitto plus 1 viipale ruisleipää margariinilla, juustolla ja kasviksilla, joskus jälkkäriksi joku hedelmä/marjoja/jogurtti
-päiväkahvilla useimmiten Profeelin rahkaraeprk tai omppu tai rahkaa + ananasta
-päivällinen ihan tavallista kotiruokaa lautasmallin mukaan, reilusti perus vihreää salaattia, välttelen kuitenkin juustokuorrutuksia ja runsaita kermajuttuja
-iltapala 2 näkkäriä kasviksilla ja kinkulla/kalkkunalla, 1 kananmuna ja teetä/ maustamatonta jogua/rahkaa + hedelmiä tai marjoja
Lisäksi käyn 2 x viikossa n 40 min kävelylenkin ja 1 x viikossa vesijuoksussa/syvän veden jumpassa
Herkuttelen 1-2 x viikossa esim 1 jätskipuikko tai 1 kpl pullaa tai mukillinen kaakaota ja joskus ruuaksi esim 1/2 pizzerian pizza. Annoskoot on tosi tärkeät!
Kun painoa on reilusti ylimääräistä, helpompaa on ensin pienentää annoksia, opetella säännöllinen ruokailu, jättää päivittäinen herkuttelu pois. Kun se alkaa sujumaan esim 1 kk:n kuluttua, lisää pikkuhiljaa liikuntaa. Mä jojoilin tooosi monta kertaa mulle-heti-kaikki-tänne-kuureilla, mutta nyt on ollut semmoinen olo, että tätä voi jatkaa!
Tsemppiä vaan! Neuvoja ja tyylejä on yhtä paljon kuin sen noudattajia, yksi suosii toista ja toinen sitten kolmatta, mutta muista: Kun kulutat enemmän kuin syöt, laihdut
Ai juu ja tärkeä kaveri: Kiloklubi.fi! Ja keittiövaaka...monesti ne annokset on paljon isompia kuin luullaan