paino putoaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauhdilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauhdilla

Vieras
Mulla on kasikuinen tyttövauva, esikoinen. Itse olen 34. Raskauden aikana painoa kertyi 10kg, laitokselle jäi viisi. Täysimetin viisikuiseksi, tuona aikana painoa tippui hitaasti pari kiloa. Nyt kun tyttö syö reippaasti jo kiinteitä, mutta hän yllättäen käy edelleen tissillä suorastaan intohimoisesti, ja rintojen täyttymistä kuvaava kihelmöinti on paljon voimakkaamaampaa kuin ennen. Ihan kuin maitoa tulisi entistä enemmän. Ja nyt olen alkanut laihtua, niin että siitä on jo huomautettukin. Mikä hassuinta, mulla on aina nälkä ja koko ajan jano, enkä yhtään hillitse syömisiäni, koska imettäessä mulla ainakin tuntuu näläntunteet sellaisilta että ruokaa heti tai kuolen. Niinpä syön surutta kaikkea mitä näen. Erityisesti makeanhimo on hervoton. Mutta ihan kunnon ruokaakin tarvitsen monta kertaa päivässä. Silti paino tippuu, olen kalpea ja lommoposkinen. Nytkö se vasta se imetyksen aikainen painon tippuminen sitten alkoi? Joku varoitti että olen muutamassa kuukaudessa kuin menneen kesän orava... Onko kellään muulla käynyt näin vai onko minulla lapamato?

Sama juttu, paino on pudonnut imettäessä -10 kg raskautta edeltävään painoon verrattuna. En ole laihduttanut, päinvastoin syönyt isolla ruokahalulla. Ja makea maistuu myös!

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen lommoposkinen, takapuoleen sattuu penkillä istuessa, kun pehmusteita ei ole omasta takaa nimeksikään:D

Lapsi nyt 8 kk, imetän edelleen.

Sama täällä. Paino tippui n.5kg, vaikka en laihduttanut. Tosin ennen raskautta painoin 53kg ja olen muutenkin aika pieni. Mutta näin ""aikuisiällä"" en ole koskaan ollut niin laiha. Vaatteet tippuivat päältä ja ylimääräistä ei tosiaankaan ollut missään! Myös minulle tästä laihtumisesta huomauteltiin, joka oli ärsyttävää!
Mutta nyt lapsi on 1v. ja imettämisen olen lopettanut n. 2kk sitten. Nyt sitten on kyllä tullut takaisin ainakin pari kiloa... ja sen ihan itsekin tuntee ilman punnitusta. Toivottavasti ei tule hirveästi enää!
Eli eiköhän teillekin sitten kiloja tule takaisin kun imetys loppuu. Ei kannata nyt siitä laihtumisesta huolestua. Itsekin vähän huolestuin silloin, mutta kun nyt näen että kiloja tulee ihan kivasti takas, en olis sillonkaan huolestunu jos olisin tienny!

Mulla kanssa sama homma. raskauskilot jäi synnärille ja sen jälkeen olen laihtunut 7kg. Lapsi nyt 10kk ja imetän edelleen. Mulla on kanssa koko ajan nälkä ja jano ja syön ihan runsaasti, mutta posket vain pienenee. Eiköhän ne taas ¨pyöristy kun imetys loppuu.. Sitten tâytyy vaan tarkkailla, ettei jatka samaa kahden puolesta syömistä, ettei pääse takaisin raskausajan painoon ja ilman vauvaa tällä kertaa:)

Mulla raskauden aikana kiloja kertyi reilu 20, mutta puolen vuoden täysimetys vei kaikki vaikka söin älyttömiä määriä mitä tahansa. Oli pakko sitten lopettaa imetys kokonaan lähellä 8kk, koska painoindeksi oli enää 17 enkä sen enää halunnut laskevan. Neuvolassa ihmettelivät pätöstäni, mikä minusta oli suorastaan törkeää. Olisin niin mielelläni pitänyt vähän kiloja, kun uusi perheenjäsen haaveissa...

Mulla kävi niin, että vaikka täysimetin puolivuotiaaksi, niin imetyksellä kadonneet 5 kiloa alkoivat tulla takaisin pikkuhiljaa tuossa 5 kk:n kohdilla. Eli pojan tultua puolen vuoden ikään olin saanut takaisin kaikki 5 kiloani, täysimetyksestä huolimatta. Nyt painan tasan saman verran kuin ennen raskauden alkua. Nyt poika on 8 kk ja osaimetän edelleen, mutta paino on pysynyt samana koko ajan. Ai niin, ja olen ylipainoisen puolella, koska BMI:ni on 32, joten ei se ole sitäkään, ettei minussa olisi laihtumisen varaa... :(

imetin kuukauden ja laihduin älyttömästi....syynä oli sitten kilpirauhasen liikatoiminta.Kuulemma raskaus on niin kovaa kropalle että saattaa aiheuttaa tuollaisen sairauden...=(

Sama täällä!
tyttö 10kk ja imetän edelleen. Painoin viimeisilläni 70kg ja tällä hetkellä 49kg. Ennen raskautta 57kg. Syödä saa tosiaan mitä vaan ja kuinka paljon ja kilot sen kun tippuu. Mutta pian vähemmän ja sitten lopetan imettämisen niin kyllä ne kilot tulee takaisin näillä ruokahaluilla!

Mä söin järkyttäviä annoksia imetysaikaan, mutta kun imetys loppui, niin ruokahalutkin katosivat. En tiedä sitten mistä johtu. Elimistö haluaa pysytellä tikkuna?

Voi teitä onnellisia! Mulle kertyi raskauden aikana 18kg, nyt täysimetän, tytär 9 viikkoinen ja mun paino putosi synnytyksessä+sairaalapäivien aikana 9 kiloa, kotona ekan viikon aikana putosi vielä 2 kiloa ja nyt on sitten viimeisten 7 viikon aikana tullut jo lähes 4kiloa takaisin! Namusia tai keksejä tulee kyllä syötyä päivittäin, muttei missään nimessä mitään järkyttäviä määriä. Ehkä mulle käy kuten äidilleni, joka lihoi 18 kiloa 9 kuukauden imetyksen aikana???

Uusimmat

Yhteistyössä