Paino nousee, maha kasvaa, luut näkyy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvottelija

Vieras
Miten paljon nestettä oikein voi kertyä kun maha on ihan tajuton boltsi vaikka raskausviikkoja vasta 13+. Useita kiloja?

Nyt vyötärönympärys on kasvanut jo parikymmentä senttiä, kiloja tullut kuukaudessa 3, ja housut kuitenkin löysät reisistä ja rintakehän luut tulleet näkyville.

Siis ihankuin olisin laihtunut mutta maha ja vaaka kertoo muuta. Olen voinut tosi pahoin ja oksennellut viikkotolkulla :(

Neuvolassa varmaan sanovat että painoa on tullut liikaa vaikka tunnen oloni ihan riutuneeksi. BMI 19 ennen raskautta. Voiko tuo kaikki turvotus ja paino olla vettä?

En tiedä mitä on, mutta tuttu tunne.

Mulla myös molemmissa raskauksissa alkuvaiheessa vatsa turposi valtavasti, vasta n. vkolla 20-24 suurin turvotus laski ja siitä sitten "oikeaa" vauvamahaa kasvamaan.

Olen pysynyt molemmissa raskauksissa suht hoikkana, vain vatsa ja rinnat kasvaneet, mutta kyllä ärsytti tuo alkuraskauden valasvaihe, jossa oikeastaan näytti vain lihavalta kun ei raskauskaan ollut vielä pitkällä.

Siispä kyllä uskoisin, että se sullakin tuosta vielä tasoittuu!:)

Millähän saisi nuo nesteet liikkeelle luonnollisesti? En kyllä ole liikkunut melkein yhtään, on niin paha olo että maatessa menee illat.
Olisi kiva nähdä missä "oikeasti" nyt mennään vai lähteekö ne sitten vasta synnytyksen jälkeen k*semalla...Ummetustakin on. Voisi koittaa jotain kaalikeittopäivää. Kamala nälkä mutta melkein kaikki vaan etoo :(

Yhteistyössä