Paino nousee !!!!!! Liikaa jo?

Olen 25-vuotias nuorinainen ja aina ollu suht hoikka, vaikka mitä olisin suuhuni laittanut. Raskausviikkoja on nyt 21+2 ja paino senkun vaan nousee! neuvolassa jo huomauttivat vähän liiallisesta painon noususta! eli lähtö paino oli n:53kg olen 165 pitkä ja nyt painoa on tullut mukavat 10 kiloa :'( .. tätä menoahan mä varmaan saan vielä kivat 20 kiloo massaa tähän runkoon. Stressaa ja masentaa tämä paino homma, kun aina ollut ulkonäkö kuitenki tärkee juttu. Hirveen epävarma olo tullut itestä ja pukeutumisesta..puhumattakaan avokin kanssa sängyssä olemisesta tai yhteisistä suihkuhetkistä.. tahtoo mennä sellaseksi peittelyksi:O tuntuu, että ne kilot on kertyny vyötärölle ja persuuksiin niin ja tietty reisiin. mahaakaan kun ei juurikaan vielä ole! miten muilla on paino noussu? kärsin raskauden alussa 2kk pahoinvoinnista ,jota minun piti helpottaa koko ajan napsimalla jotain sekin osittain teki vaikutuksen puntariin. :LOL:
 
Ekasta mulla oli kans se rapiat 10kg tullut puoleen väliin mennessä, kaikenkaikkiaan sitä tulikin sitten 23kg josta ikävä kyllä osa jäi ihan läskinä lanteille, sinällään ihmettelin sitä painonnousua koska herkkujani olivat kirsikkatomaatit yms. + kävin töissä ja olin aktiivinen..
Th perusteli asiaa mulle niin että toisilla elimistö vaan kerää rasvaa enemmän tulevaa imetystä ajatellen, mut tiiä sit koittiko vaan lohduttaa..

Nyt olen toista kertaa raskaana, painonnousu oli erittäin maltillista tuohon puoleenväliin asti kunnes sit alko taas..Nyt rv29 ja 10kg rikki, pelko perseessä että taas menee 20kg rikki..Saa nähä, justiinsa th:n kanssa taas asiasta puhuttiin ja hän oli sitä mieltä että kun kuitenkaa ruokavalio ei ihan retuperällä ole ja sokerit on ok, turha ottaa ressiä, laihduttaa sitten kun vauva on syntynyt.
 
Ekasta minulle tuli n.20kg, jotka lähtivät ehkä muutamassa kuukaudessa pois. Toisesta "vain" n.12kg jotka myös lähtivät parissa kuukaudessa. Minä olen myös hoikka ja imetin kumpaakin, tiedä sitten nopeuttiko imetys painonlaskua. Minulla painonnousu keskittyi molemmissa selvästi rv30->. Kannattaa juoda paljon ettei ainakaan tulisi pahasti turvotusta, joka tietysti lisää painoa :)
 
Mulle myös huomauteltiin painonnoususta etenkin ekassa raskaudessa. Painoa vaan tuli, mystisesti, pahimmillaan tyyliin kilo viikossa! Mulla paino nousi kuitenkin eniten juurikin sun viikoilla, eli siinä 20-30 viikoilla. Myös tuon jälkeen paino nousi, mutta enää ei tullut tuommoisia jättinousuja.
Molemmissa raskauksissa alkupaino oli n. 54kg ja lopulta painoin siinä 70kg. Toisessa raskaudessa paino ei enää noussut aivan viimeisinä viikkoina, raskaus meni yli ajan. Paino tippui 8kg jo sairaalassaoloaikana, loput parissa kuukaudessa itsestään, imetin kyllä, jos sillä oli jotain osuutta asiaan.
 
Mulle tuli ekassa raskaudessa kiloja 23kg ja tokassa 32kg :D Kahdesta seuraavasta en muista paljoko tuli. Nyt tullu 12kg (rv35). Kahden ensimmäisen kohdalla sain ihan kävelemällä kilot pois noin puolessa vuodessa kun kävelin ulkona päiväunien ajan. Toisten kohdalla en jaksanu välittää, ajattelin että äiti kun olen niin kilot kuuluu asiaan. On nekin hiljalleen tippunu kyllä.
 
Ymmärrän, miltä tuntuu...
Mulla on melkein samat lähtömitat ollut kuin sulla (52kg/165cm) ja ekassa raskaudessa jo ekassa neuvolassa oli tullut 2kg. Puolessa välissä painoa oli 60kg, siitä kuukausi niin 62kg. Kamala turvonnut möhkäleolo koko ajan :(. Mutta sittenpä se painon nousu lakkasikin, vaikak mitään muutosta en ruokavalioon tehnyt ja liikuntakin tietysti väheni mahan kasvun myötä. Lopulta painoin synnärille mennessä alle 65kg. Nämä kaikki kilot myös lähtivät tosi nopeasti pois ja korkojen kanssa, ihan imettämällä (mikä ei ollutkaan ihan hyvä juttu kun ei tuota painoa alunperinkään niin paljoa ollut). Viikko synnytyksestä painoin 55kg, 2 viikkoa 50 kiloa ja laskuun lähti siitäkin.
Tässä toisessa raskaudessa en olekaan yhtään viitsinyt stressata syömisistä ja kerään kyllä ihan niin paljon vararavintoa kuin pystyn. Nyt viikko 17 ja paino 58kg jo...
 

Yhteistyössä