paino nousee liian nopesti, mutta kun koko ajan on nälkä!!!

nyt on rv14+4 ja painoa on tullut 6 kiloa!!! koko ajan on kauhea nälkä (jos en syö niin tulee lopulta oksu ) ja mitkään porkkanat ei auta vaan pahentaa vaan sitä oloa.. pitäis ehdottomasti olla lämmintä ruokaa.. onko ideoita mitä ihmetä kannattais syödä ettei painoa tule liikaa raskauden aikana??
 
no mä ainakin söin pahimman pahoinvoinnin aikana (nyt rv 23 ja edelleen hetkittäin oksettaa) sitä mikä pysyi sisällä - ja ne oli just ne rasvapommit mitkä maistui, salaatti tuli heti ylös.

mutta viilit, jugurtit, vähän jäiset mansikat, jääkaappikylmä hedelmäsalaatti, ne auttoi myös vähäsen.
 
Mulla kans paino nousi kummassakin raskaudessa aika nopeesti. Varsinki esikoisen aikana painoa oli tullu jo 5kg ennen ekaa nlakäyntiä. Kummassakin raskaudessa mulla nous yli 30 kg paino. Sain kilot pudotettua raskauksien välissä.
Nyt vauvakuume vaivaa ja mietityttää, et miten käy, jos meille joskus se kolmas lapsi on tulollaan, et paisunko taas ihan mahdottomaksi. Raskaana ollessa mulla vaan ei ole mitään itsekuria :ashamed:
 
no mulla ei oikeastaan ole enää paha olo.. se tulee vaan jos on tosi kova nälkä.. joten siitä ei sinäänsä ole kyse. nälkä silti vaivaa ja tuntuu että annosten pitäis olla paljon isompia ku normaalisti.. ja rasvasempia ja suolasempia,.. mä taidan paisua ku pullataikina :snotty:

ekassa raskaudessa tuli 20kg tokassa 16kg ja toivottavasti tässä ei ainakaan tule enempää ku toi 16..
 
Pitää sitte vain liikkua enemmän... Tai luottaa siihen, että painonnousu tasaantuu loppua kohden :D mulla tästä kolmosesta oli rv 17 tullut vasta 1,6kg... Kyllä olin onnellinen, ku tuntuu että olisin kans syönyt ihan hirveesti.. ja esikosta tuli 18 kg, kakkosesta 12 kg...
 
Pelkällä liikkumisella ei kyllä kuluta niin paljon energiaa, että siitä olisi ihmeemmin hyötyä painonhallinnassa. Varsinkin, kun ei pysty (ainakaan itse) kuin aika rauhalliseen kävelyyn jne.

Jos vaan mitenkään annamanna kykenet, niin yritä olla ressaamatta painonnousua. Mun eka raskaus oli tosi rasittava henkisesti, kun vahtasin painoa ja sit oli näitä "1,6 kg paino-noussut-rv20 mennessä" -kommentoijia. Henk.koht. paino nousi 24 kg ja eiköhän sitä tässä uudessakin raskaudessa saada samat lukemat vaakaan.Kaikki kilot putosi raskauksien välissä helposti pois, ja kyse ei ollut mistäään turvotuksista...

Jos sulla ei nouse kuin 16 kg, niin se on oikeesti ihan normaali nousu. Ja mitäs sitten jos nouseekin enemmän, mikäli se ei aiheuta ongelmia äidille eikä vauvalle. Pudottaa sitten pois, kun sen aika on.
 
mä en ainakaan jaksa stressata mistään painon noususta. se riittää kun tieän mitä suuhuni laitan, en turhia herkuttele jne... painoa vaan tulee toisille herkemmin kuin toisille.
ekassa raskaudessa painoa kertyi yht. 13kg. Tokassa painoa oli tullut viikolle 12 JO 10kg! Yhtensä sitä kertyi reilun 20kg. kaikki karisi suuremmitta suruitta pois.

Nyt kolmas odotus, viikkoja 11 ja painoa tullut 3kg.

se tulee mikä tulee, ei stressiä!
Omilla valinnoilla voi toki osittain vaikuttaa muttei se ratkaise kaikkea.
Normaali painonnousu on kätilöopettajani mukaan normaalivartaloisella äidillä keskimääriin 15kg. Istukka on erikokoinen meillä kaikilla, samoin sikiö. Kuten elimistön puolella lisääntynyt veri määrä + vedet... rinnat turpoaa toisilla enemmän kuin toisilla jne.

hyvää joulua! :xmas:
 
Liikkuminenhan se parasta onkin painonhallintaan. ei tarvi juosta että pitää painon kurissa. Ja nythän oli tosiaan kyse siitä että mitä kannattaisi syödä ettei paino nousisi niin paljoa.
Sitten se normaali painonnousu: vauva, istukka yms.
Mutta eihän kannate turhaa itteä syömiselläkään lihottaa...?Nimittäin kaikilla se paino ei putoa itsestään raskauden jälkeen.
 
En tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta itse ehdottaisin ruokalistalle kasvissosekeittoja. Ovat kevyitä ja lämmintä syötävää, sekä helppoja tehdä myös itse. Niin ja marja-/hedelmäkiisselit...
 

Yhteistyössä