Paino asiaa, raskaus suunnitteilla yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnnn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnnn

Vieras
Eli tarkoitus olis aloittaa vauvan yrittäminen loppukesästä. Juttu on se että mun paino on muutaman vuoden sisällä päässy nuosemaan jonkun verran. Mun normaalipaino on yleensä joku 57-58kg. Nyt mä painan tällä hetkellä 62,3kg. Vielä pari kuukautta sitten painoin melkein 64kg eli paino on nyt lähtenyt laskuun kun olen pitänyt tarkkaa laskua kaloreista ja lisännyt liikuntaa. Uskon myös että e-pillerit jotka mulla on nyt käytössä kerää nestettä kehoon ja ainakin pari kiloa voi laittaa sen piikkiin.

Pituutta mulla on 159cm. Tiedän että painoindeksini on vielä normaali lukemissa mutta ei se kaukana lievästä ylipainosta ole. Sen takia haluaisin saada painoa vielä alas ennen raskautta ettei tuu mitään "sanomista" sen takia. Lisäks pelkään ihan ruttona että saan raskausdiabeteksen ja synnytän jättiläis vauvan sitten. Toisaalta en tiedä kuinka suuri todennäköisyys on että yhtäkkiä kolmannessa raskaudessa tulis rd kun ei oo aikaisemmissakaan ollut mitään. Esikoinen oli 4000g ja kuopus 3550g.

Mutta itse asiaan.. kuinka mä sen painon saan puotamaan vielä lisää kun se nyt on jumittanut monta viikkoa tuossa 62,3kg. Oon kokeillu vaikka mitä ollu hiton pienillä kaloreilla 1000kcal/vrk. karppausta kokeilin kanssa mutta en huomannu mitään välillä tuntui että se jopa nosti painoa, ihan liikaa rasvaa ja proteiinia mun mielestä sopii paremmin jos treena tosi paljon. Nutraamistakin kokeilin mutta siitä tuli vaan heikko olo.

Liikutkohan tarpeeksi? p.s Muista lopettaa 1000 kcal tai alle kituutus sitten raskauden yritysvaiheessa, koska saattaa estää raskautumisen sekoittamalla hormonitoiminnan.

[QUOTE="a.p";30768454]5 x viikossa teen kävely tai hölkkä lenkin pituus noin 5-7km. 3 x viikossa kahvakuulaa 30min.[/QUOTE]

Jos hölkkäät koko matkan on 5-7km ihan suht ok. Pidempääkin voisit hölkätä. Tosin jos kävelet on liian lyhyt matka. Kävele vähintään 10km per kerta. 5 krt viikossa on hyvä viikkomäärä kumminkin. Kahvakuula lisänä ihan jees.

Olen yhdistänyt niin että esim 10min kävelen ja sitten 10min hölkkään ja sitten taas vaihto. Mulla on ollu niin pitkä tauko liikunnan kanssa että aloittelen näin pehmeästi. Mutta kyllä sen huomaa miten kunto kohenee ja hölkkä pätkät senkun pitenee..

Nutrilett, Allevo tms. rajoitetun kalorinsaannin dieeteillä laihtuu satavarmasti. Se vaan vaatii päättäväisyyttä. Ensimmäiset kolme päivää ovat se koetinkivi, sen jälkeen sujuu kuin itsestään. Paljon nestettä ja vihanneksia mukaan. Raskausajan kiloja lähti näillä konstein 12, eivät ole tulleet takaisin. Se ensimmäinen rykäisy näillä tuotteilla oli minulla n. 3 viikkoa ja mielestäni tämä aika oli minulle juuri sopiva ja onnistumisen avaintekijä.

Syön nyt jotakuinkin hyväkarpilla, fillaroin ja pidän huolen että annoskoko on järkevästi mitoitettu. Jos alkaa mopo keulimaan juhlapyhinä vedän sen jälkeen 3 päivän Nutrilett-kuurin. Turvotus katoaa ja ei jää ahmimisvaihde päälle. Kerran viikossa, esimerkiksi lauantaina annan luvan itselleni syödä yhdellä aterialla ihan mitä mieli tekee, esimerkiksi illalla sipsejä. Näillä yksinkertaisilla konsteilla paino tuntuu pysyvän kurissa eikä liikaa stressaa ruokavalion kanssa puljailu. :)

Ehkä mulla vois onnistua tuo nutrilett jos yhdistäis ne vihannekset. Jos se jotenkin vähentäis sitä heikotusta. Viikon olin pelkällä nutriletillä ja kyllä heikotti. Siinä ja siinä että töissä selvis. Kun kokoajan oli pyörtyminen lähellä.

Itte asiassa minulle lääkäri totesi hedelmöityishoidoissa (selittämätön lapsettomuus), että aivan lievä ylipaino, siis juuri normaalipainon yläpuolella, on jostain syystä ideaalipaino raskautua. No, ideaali ja ideaali, mutta minua kielsi laihduttamasta paria kiloa normaalipainon puolelle, koska se olisi huonontanut tilannetta. Ajatteliko sitten, että ressaisin asiaa paljonkin, stressihän heikentää raskautumista. Mutta siis, turha murehtia jos on kerran siellä normaalipainon puolella. :)

Itte asiassa minulle lääkäri totesi hedelmöityishoidoissa (selittämätön lapsettomuus), että aivan lievä ylipaino, siis juuri normaalipainon yläpuolella, on jostain syystä ideaalipaino raskautua. No, ideaali ja ideaali, mutta minua kielsi laihduttamasta paria kiloa normaalipainon puolelle, koska se olisi huonontanut tilannetta. Ajatteliko sitten, että ressaisin asiaa paljonkin, stressihän heikentää raskautumista. Mutta siis, turha murehtia jos on kerran siellä normaalipainon puolella. :)

Joo, kokeile ihmeessä, laitoin Nutrilett-ruokien yhteyteen aina ison kulhon ko. dieettiin sopivia vihanneksia; salaatinlehtiä, kurkkua, muutaman naposteluporkkanan. Oli 'enemmän syöneen' oloinen fiilis. :) ja sitten vaihtelin kanssa niitä nutrilettisafkoja, oli keittoa, patukkaa, pirtelöä ja smoothieta, sekin toi lisää kivaa syömiseen.

Esimerkiksi ne smoothiet (olikohan ne allevo) ja patukat oli siitä myös hyviä että olivat kertalaakina edukkaampia kuin isot monen jauhepussin laatikot, ei niin kelaillut koko ajan rahanmenoa (vaikka paljon vähemmän meni päivässä ruokaan rahaa ko. dieetillä kuin näin normiruokaa syödessä). Iso pannu jotain hyvää teetä/hedelmähauduketta, vissyä funlightilla, näistä oli myös apua. Tsemppiä kevääseen, varmasti onnistut!! :)

Yhteistyössä