painetta, pistelyä, kipua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanni

Vieras
Moi !

Ajattelinpia kysellä onko muilla samanlaisia oireita kuin minulla. Ensiksi tiedoksi että toinen munasarja on poistettu ja myös umpilisäke. Joskus rv 20 tienoilla alkoi liikkuminen hankaloitua. Aina kävellessä tuli navan alapuolelle paineen tunne joka muuttui usein kivuksi, joskus pistelyksi. Rauhassa olleessa kaikki ok, ei mitään outoja tuntemuksia. Viikolla 25 alkoi sit nuo oireet häiritä istumatyötä.
Lääkärissä on käyty ja mitään vikaa ei löydetty. Lääkäri arveli että noista leikkauksista on kiinnikkeitä joihin kohtu nyt painaa ja aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia. Sairaslomalla olen nyt viikon verran ollut kun istumatyö aiheutti niin paljon kipuja ja paineen tunnetta. Olisi kiva kuulla onko kellään ollut vastaavia oireita.

Moi!
Mulla alkoi noi oireet jo heti alusta alkaen ja puolesta välistä sitten oikeen kunnolla. Eli on oikeestaan koko ajan ollu paineen tunnetta ja kävellessä alkaa melkeen heti alhaalta sivusta vihloon ja pistään niin että joutuu käveleen tosi hitaasti ja pysähteleen.
Varsinki paineentunteeseen auttaa tukivyö, itse ostin sen joskus 25 viikon jälkeen mutta kannattaa käyttää jo aikaisemmin, jos haluu säästää itteensä. Pistelyyn tukivyö ei oikeestaan ainakaan mua oo auttanut.
Lääkäri neuvolas vaan sanoi, että on aivan normaaleja liitoskipuja ja joillain ne saattaa helpottua loppua kohden toisilla taas ei. Ja että pitää ottaa rauhallisesti ja oman jaksamisen mukaan. Vielä en oo ollu töistä poissa. Illat sitten onki lähinnä lepäämistä.
Kyllä tää on välillä ihan kypsää kun ei mitää voi tehdä, itekin oon harrastanu ennen raskautta liikuntaa säännöllisesti ja nyt pikku kävely on vaikeeta.. Onneksi kuitenkin on vaan väliaikaista ja vauva voi hyvin :)

Moi.
Kiitos vastauksestasi. Alkoi jo tuntumaan ihan toivottomalta. Kenelläkään ei ole vastaavia oireita ollut, kaikki on vain kovasti ihmetelleet. Nyt vähän helpotti kun luin vastauksesi. Minullakin on tuosta viikosta 20 liikkuminen ollut tosi vaikeaa. Välillä en pysty kävelemään juuri lainkaan välillä parisen kilometriä tosi hitaasti. Kunto on kyllä laskenut ja se kyllä harmittaa, mutta onneksi vauvalla on kaikki hyvin ja sehän on pääasia. Nyt menossa 26+4.

Yhteistyössä