paineen tunne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma86

Vieras
hei
sain asikoiseni viikko sitten ja nyt minulla tuntuu aika kova paineen tunne alapäässä.. tikkejä laitettiin jonkin verran.
Onko tämä normaalia? pelottaa että jokin on vialla..

Onko se vasta nyt alkanut? Minulla kauhea paineen tunne heti synnytyksen jälkeen, joka osoittautui myöhemmin häpyliitoksen heilumiseksi. jalka ei kunnolla noussut ylös ja tosiaan aluksi kauhea paineen tunne, mutta kätilön mukaan häpyluuliitos tai mikä lie oli ""irti"". Muuta en osaa sanoa ja aina voit soittaa synnytysosastolle tai neuvolaan ja kysäistä sieltä, ettei tarvitse turhaan murehtia.

Samaten oli mulla istuessa kauan synnytyksen jälkeenki vielä, vaikka mulla oli helppo synnytys, vain pari tikkiä. Sen verran noi paikat kuiteski venyy, että tuntuu se jäkikäteenki. On varmasti ihan normaalia.

Mullakin oli sama juttu 7 tikkiä laitettiin ja kotona ollessa varsinkin vessan pöntöllä istuessani tunsin jännää paineen tuntua, mutta se meni ajallaan ohi... väheni vänemistään niin kuin vuodotkin. En tiiä mistä johtui, ei välttämättä tikeistä ym vaan ihan niistä lihaksista jotka ovat joutuneet kovalle koetukselle.

Mulla on synnytyksestä kohta ½vuotta ja edelleen joskus tulee, tilanteesta riippumatta, painontunnetta myös, ei mitenkään kivuliasta. En tosin tiedä mistä se johtuu, mutta kuulemma normaalia.

Kolmisen viikkoa synnytyksen jälkeen sitä oli aika useesti, mutta sitten loppui, lukuunottamatta näitä harvoja kertoa vieläkin. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok, joten ei huolta.

Samaa päivittelin synnytyksen jälkeen kuin sinä. Pelkäsin, että onko mulla kohdunlaskeuma tai jotain..Vauvan kantelu ei siksi tuntunut mukavalta aluksi. Nykyään ei enää mitään tuntemuksia. Että taitaapi olla ihan normaalia paikkojen paranemista.

Minulla oli myös paineen tunnetta muutaman viikon synnytyksen jälkeen. Tuntui pahana varsinkin kävellessä ja pöntöllä istuessa. Nyt ei enää tunnu kuin satunnaisesti suurella hädällä jotain ihan pientä. Vaiva taitaa hävitä kohta kokonaan. Vauva on nyt 2,5 kk.

Yhteistyössä