Painan 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yritystä on mutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yritystä on mutta

Vieras
ja olen pitkä 166. En jaksa enää tätä "painavaa oloa". Tämä on siis minulle ei normaalia. Koska normaalisti painan 55.
En tiedä miten saisin nämä kilot pois, ainakin 8kg. Vaikeaa.
Suositelkaa ja neuvokaa miten tekisin? Antakaa vinkkejä kuinka saada itsekuria ja onko joku palkinto-systeemi hyvä juttu aina kun saa vaikka 1kg pudotettua?

Voiko painonvartijoilta tilata netistä niitä lehtisiä, pistevihkoa? Paljonko maksaa? Onko se hyvä keino alkaa elämään terveellisemmin/pudottaa samalla painoa?

Alkuperäinen kirjoittaja yritystä on mutta:
ja olen pitkä 166. En jaksa enää tätä "painavaa oloa". Tämä on siis minulle ei normaalia. Koska normaalisti painan 55.
Suositelkaa ja neuvokaa miten tekisin? Antakaa vinkkejä kuinka saada itsekuria ja onko joku palkinto-systeemi hyvä juttu aina kun saa vaikka 1kg pudotettua?

Voiko painonvartijoilta tilata netistä niitä lehtisiä, pistevihkoa? Paljonko maksaa? Onko se hyvä keino alkaa elämään terveellisemmin/pudottaa samalla painoa?

painonvartioilla on myös niitä kirjekursseja eli saa kotiin tilattua pistevihot ym.tiedot. tuskinpa vaan sun paino ihan kovin paljoa niillä pointseilla laskee kun olet vielä suht normaalimitoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja points:

painonvartioilla on myös niitä kirjekursseja eli saa kotiin tilattua pistevihot ym.tiedot. tuskinpa vaan sun paino ihan kovin paljoa niillä pointseilla laskee kun olet vielä suht normaalimitoissa.

Kyllä minä tiedän mikä minun ominaispainoni on. Olen silloin kaikista terveellisimmilläni...

Kokeilepa sillä tavoin kevennettyä ruokavaliota, että pidät yhden tai kaksi vihannes-hedelmä-raejuustopäivää/viikko. Mulla ainakin se auttaa pitämään painon juuri noissa sinunkin "ihannemitoissa" eli 167/55. Tietysti sitten nämä rasva ja sokeri vähemmälle - liiku enemmän -lätinät tepsii, mutta ne olet varmaan kuullut ja lukenut tuhat kertaa ennnenkin. tsemppiä :flower:

Itsekuri onkin vaikea löytää. Minunkin mielestäni joudut käyttämään painonvartijoiden pisteytystä radikaalimpaa keinoa, jos haluat itsesi noin hoikaksi. Ei siinä auta mikään muu kuin lenkille lähtö ja mikä parasta työtäisit vaikka painona vaunuja edelläsi. Joka päivä YLI viiden kilometrin lenkkejä. Jos ei ole lasta eikä vaunuja -niin painavia kirjoja reppuun ja kannat niitä.
Ruokavalio kevyeksi, namit pois, sipsit pois, siiderit ja limukat pois. Leipä pois -kaurapuuroa pikkuisen, marjoja ja hedelmiä. Riisiä, kanaa, kasviksia. Tonnikalaa, pastaa. Ja MITÄÄN ei yli tarpeen.
Liikunnan lisäksi jumppaa -vatsarutistuksia, bailatinoa....
Kuuri on todella rankka ja jos et halua tehdä näin koko loppuelämääsi paino tulee takaisin tuplien kera. Ymmärrän, ettet pidä nyt olostasi -mutta pitäisitkö siitä kun täytyy olla koko ajan lähdössä ja tulossa lenkiltä? Tämä on sinulle valinnan paikka. Sillä et voi koko ajan olla parikymppinen -painoltasi voit olla samaa luokkaa, mutta se vaatii koko ajan enemmän työtä, varsinkin jos sinulla on kausia milloin pitää syödä, että jaksaa (odotus, synnytys, imetys, lastenhoito+työ) -varo ettet lukeudu jojolaihduttajien joukkoon!
En tahdo painaa sinua maanrakoon, sillä tavoitepainosi on vielä kohtuullisen terveellinen -olen ollut anorektikko, tiedän kuinka vähän anorektikko painaa. Valinta on sinun -kilot eivät surkuttelemalla lähde. Itsekin olisin tyytyväinen, jos painoni tippuisi melkein tuonne asti. Tosin monesta ihanasta vaatteesta joutuisin luopumaan...mutta niitähän saa kaupasta lisää.
Kaikista ihaninta olisi löytää samanhenkinen ystävä, jonka kanssa vaikka kirjoitella lenkkikerroista ja ruoka-annoksista -vaihdella reseptejä ja tsempata vastatuulessa. Ja jos näyttää menevän överiksi -sanoa siitä ja hankkia vaikka apua. Eli jos kirjautuisit saisit täältä hoikistelukaverin! :wave:

Tämä ei ehkä ole oikea foorumi painoasioihin, suosittelen Sonera Plazaa, siellä on tsemppikerho ja kilot kuriin, siellä on paljon tietoa eri ruokavalioista!

Ja tuolla oikealla foorumilla tarkoitan sitä, että siellä pyörii paljon ihmisiä, joilla on kokemusta ja tämä aihe on ajankohtainen!

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/keskustelu/c190

mää liityn perjantaina keventäjiin....ennemmin en voi ku ei oo rahaa....;)

Yhteistyössä