Paikattu hammas vihloo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihlova hammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihlova hammas

Vieras
Minulta paikattiin juuri pieni reikä alahampaasta ja nyt se vihloo kun puree jotain tai koskettaa hammasta. paikka ei tunnu korkealta. hammas ei vihlonut ennen paikkausta.

Minulla oli sama vaiva muovipaikalla paikatun hampaan kanssa. Soitin hammaslääkäriin ja sanoivat sen olevan normaalia ja vihlonnan loppuvan jonkun päivän päästä. Niin kävi. Syvältä silti :/

Mulla kanssa oli samaa ongelmaa. Ennen paikkaa ei mitään. Kävin monesti hiotuttamassa ja paikka reivittiin aukikin ja paikattiin uudestaan. Kesti oikeastaan vuoden ennen kuin hammas oli "normaali".

se on ihan normaalia, että paikattu hammas oirelee jopa kuukausia. Tietenkin, jos siihen alkaa tulemaan särkyä, johon tarvitsee ottaa särkylääkettä, herättää öisin jne. Silloin pitää huolestua.

[QUOTE="Hoitsu";30033462]se on ihan normaalia, että paikattu hammas oirelee jopa kuukausia. Tietenkin, jos siihen alkaa tulemaan särkyä, johon tarvitsee ottaa särkylääkettä, herättää öisin jne. Silloin pitää huolestua.[/QUOTE]

Särkylääkkeen tarve on yksilöllistä. Minun ei ole koskaan tarvinnut ottaa särkylääkettä hammassärkyyn. Viimeksi pitkitin reiän paikkausta niin kauan, että melkein piti tehdä juurihoito. Hammaslääkäri sanoi, että voi olla että se joudutaan vielä tekemään, kun reikä oli niin syvä ja hän joutui laittamaan jotain eristeainetta ennen paikkaa.

Juuri tästä syystä en meinaa päästä ajoissa kunnallisella puolella paikkaukseen, kun aina kysytään, oletko joutunut syömään särkylääkkeitä. Yritäpä siinä sitten selittää, etten ole niitä tarvinnut, mutta kohta on juurihoito edessä, eikä selvitä enää tavallisella paikkauksella.