Paikan varaamisesta Finnairin koneesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalomalomaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalomalomaa!

Vieras
Pitkä lomalento tulossa ja mietimme miehen kanssa paikkojen varausta etukäteen. Ehdottomasti haluamme vierekkäiset paikat ja mies tarvitsisi mahdollisesti lisää jalkatilaa. Lisäjalkatilallisia paikkoja olisi koneessa keskellä yhdessä paikkaa ja parissa paikassa sivuilla, joista yksi paikka olisi vauvankaukalollekin sopiva. Voiko sellaista vauvankaukalopaikkaa varata, vaikka matkaisi vain kaksin? Ajatus siitä, että ei olisi ikkunapaikkaa on niin ahdistava, että en missään nimessä haluaisi istua koneen keskiosassa, mutta ei tunnu mukavalta ajatukselta jos tulee kyräilyjä jos otamme sen vauvankaukalolle sopivan paikan.

Vai olisiko koneessa jokin muu mahdollisesti sopiva paikka pitkäjalkaiselle?

Hätäuloskäynnin vieressä on enemmän jalkatilaa. Ootko kattonut www.seatguru.com ?, sieltä näkee helposti, missä on "parhaimmat" paikat missäkin konetyypissä.

Juu olen katsonut, ei mitään hyötyä siitä sivusta. Niitä vapaita paikkoja katsoimmekin siitä uloskäynnin vierestä, mutta ne ovat myös ne vauvakaukalopaikat. Toiset mahdolliset paikat ovat ne siinä koneen keskellä.

Todennäköiseti nettipalvelu ei anna varata sitä kaukalopaikkaa. Yleensä se pitäö soittaa ja pyytää. Ja jos teillä ei oo vauvaa, ette taida sitä saada.

En nyt koittanut varata sitä vielä, mutta ihan normaalisti se ainakin hyväksyi sen paikan klikkaamisen kun se on merkitty kaukalopaikka/lisäjalkatila- paikaksi. Tarvii soittaa, mutta kyselen eka muualta kun ei varmasti saa tuolta todenmukaista tietoa paikkojen mahdollisesta edelleen antamisesta yms. Miehellä on ylipitkät jalat ja mua alkaa oksettaa jos en näe ikkunasta, niin on hieman hankalaa aina tällaiset..

Hätäuloskäyntien luokse ei voida koskaan sijoittaa erityisryhmiä, esim. lapsia. Joten en ymmärrä, miten ne voisivat Finnairilla olla lapsikaukalopaikkoja. Lisäksi noissa penkeissä voi olla jotain säätörajoituksia. Meillä oli kerran penkit, joita ei voinut kallistaa.

• Tykkää
Reactions: Sirius-eläin
Kyllä eturivin paikat voi varata muutkin kuin vauvalliset. Ehkä se ikävin tilanne tulee sitten, kun joku koneessa kysyy suostuisitteko vaihtamaan paikkaa "kun meillä on tämä vauva". Ikävä tilanne, kun on itse maksanut ko paikasta, muttei oikein kehtaisi kieltäytyäkään. Näin kävi minulle enkä kehdannut kieltäytyä. Istuin sitten itse jossain rivillä kolmekymmentä keskipaikalla ja muu perhe eturivissä. Enää en aio kyseisistä paikoista maksaa vaan reilut 2 metriä pitkä miehenikin saa luvan ängetä sinne minne paikka tulee :)

Kyllä eturivin paikat voi varata muutkin kuin vauvalliset. Ehkä se ikävin tilanne tulee sitten, kun joku koneessa kysyy suostuisitteko vaihtamaan paikkaa "kun meillä on tämä vauva". Ikävä tilanne, kun on itse maksanut ko paikasta, muttei oikein kehtaisi kieltäytyäkään. Näin kävi minulle enkä kehdannut kieltäytyä. Istuin sitten itse jossain rivillä kolmekymmentä keskipaikalla ja muu perhe eturivissä. Enää en aio kyseisistä paikoista maksaa vaan reilut 2 metriä pitkä miehenikin saa luvan ängetä sinne minne paikka tulee :)

Tätä kauhuskenaariota minäkin pelkään, mutta en kyllä vaihtaisi jos en saisi siitä satavarmasti hyvitystä, sen verran kalliiksi tuo tulee ja jos mieheni ei mahtuisi muulle paikalle (erikseen emme istuisi)... Minun mieheni on myös sen pari metriä ja vielä ylipitkät jalat suhteessa pituuteen ja polvivamma, joka ei kestä hankalia asentoja ollenkaan.. Asiakaspalvelusta sanottiin, että jos kone antaa varata, niin siitä vain, että kaippa ne sit tulee varattua itselle tuolla riskillä. Jos vauvaperheessä ei olla varauduttu ja valittu paikkaa, niin ei se kai meidän vikamme ole, mutta enpä ihmettelisi jos joku tänne sitten avautuisi tuohtuneena.

Kyllähän tuollaisessa tapauksessa, jos paikasta on erikseen maksanut, pitäisi paikan haluavan vähintään maksaa tuo paikkamaksu.

Kannattaa varata paikka siitä hätäuloskäytävältä. Siihen ei saa vauvakaukaloita. Ei tule ikäviä tilanteita. Ja varmasti joku vauvallinen haluaisi varata sen kaukalo paikan, kun kerta pidemmästä lennosta kyse. Lähellä istuvien etu, että vauva viihtyy koneessa.

Ei kenelläkään ole velvollisuutta luovuttaa omaa paikkaansa kellekään toiselle ja varsinkin jos on siitä erikseen maksanut. Minulta on ainakin turha tulla kyselemään paikkaa kenenkään.

Yhteistyössä