Paikalla paljon laihduttaneita..Nyt kun tästä ruokaremonteista/dieteeteistä jne. puhutaan niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vaimoke"

Vieras
kuka osais vinkata että miten mun mies sais painoaan laskuun? Eilen huolestui ja masentui suorastaan kun vaa'alla kävi. Ihmettelen mäkin miten hänen painonsa nousee koko ajan,vaikka syödään suht terveellisesti. Miehen vartalo ei muutu sillä tahdilla kun paino nousee,siis hän pysyy ns. kuosissa mutta vaa'assa lukemat vaan kasvaa.
Ei juo olusia yhtä tai kahta enenmpää viikonloppuna,ei syödä roskaruokaa/karkkia. Ei limuja/energiajuomia.Ruisleipää, rasvatontamaitoa,vähärasvaista juustoa jne. Mä syön samaa mitä mieskin eikä mun paino nouse,päinvastoin.

Missähän vika? Liikuntaa lisää,tiedetään mutta mikäha tuossa ruoassa mättää jos paino noin nousee hällä,ei mulla? Kerääkö mieheen nestettä? Mikäs siihen neuvoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27716032:
Vaikka syöttekin samaa ruokaa, niin miehesi syö suurempia (liian suuria) annoksia. Energia ei synnyt tyhjästä, kyllä se suun kautta sinne elimistöön tulee.

Vaikuttaako siihen suun koko.. mä luulen, että mulla on painavien luitten lisäksi suuri suu, joka vetää ilmaa sisääsänsä muita enemmän ja se sitten nostaa painoa:rolleyes:

se jäi kirjoittamatta että mä syö enenmmän kuin mies.. Hän syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja sitten illalla vielä jotain pinetä. Pitääköhän tässä lääkärin puoleen kääntyä?

[QUOTE="Vaimoke";27716043]se jäi kirjoittamatta että mä syö enenmmän kuin mies.. Hän syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja sitten illalla vielä jotain pinetä. Pitääköhän tässä lääkärin puoleen kääntyä?[/QUOTE]

Onko kilpirauhasarvot tutkittu?

[QUOTE="Vaimoke";27716062]En kyllä tiedä..Miehet kun ei tuolla lääkärin pakeilla helpolla juokse..[/QUOTE]

En tosin tiedä juurikaan asiasta, mutta muutamalla tutulla, joilla paino on noussut yhtäkkisesti nopeasti ( ilman ratkaisevasti enemmän syömistä ) on löytynyt jotakin häikkää kilpirauhasarvoista.

Jotkut lääkkeet voivat nostaa painoa.

[QUOTE="Vaimoke";27716043]se jäi kirjoittamatta että mä syö enenmmän kuin mies.. Hän syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja sitten illalla vielä jotain pinetä. Pitääköhän tässä lääkärin puoleen kääntyä?[/QUOTE]

Eikö naposteluja tule lainkaan? Niistä saattaa kertyä yllättävä määrä lisäenergiaa.

Se, että periaatteessa syö terveellisesti, ei ole tae siitä, että energiansaanti on oikeassa suhteessa kulutukseen. Kun ihminen lihoo, kyse on lähes poikkeuksetta liiasta energiansaannista. Asia erikseen ovat sairaudet, jotka turvottavat tms. Nykyihmisillä perusliikkuminen (liikehtiminen, liikkeelläolo, jalkeillaolo) on melkoisen vähäistä noin yleensä ottaen, eikä tätä perusliikkumisen vähäisyyttä usein saa paikattua edes liikuntaharrastuksella. Naapurissamme asuu pyöreä lapsi, joka harrastaa aktiivisesti urheiluseurassa jalkapalloa. Hänen äitinsä ei ymmärrä lapsensa lihomista, mutta minä luulen ymmärtäväni syyt kamppailtuani jojoillen kilojen kanssa melkein koko aikuisiän.

Muistan lukeneeni joskus erään lääkärin kommentin, jossa hän totesi raavaankin miehen pärjäävän alle 2000 kcal päivässä, mikäli liikuntaa tulee vähän ja tekee istumatyötä.

Viimeksi muokattu:
Miehellä ei oo lääkityksiä. Outoo kyllä. Hällä maha on pöppö mutta muuten melkosen sutjakka. Hänen isälläänkin maha pömpöttää vaikka se ukko se vasta pieni on :) Muakin lyhempi ja sirompi,mäkin olen vain 160cm pitkä..
Mies tuskastuu,kun ei voi syödä mitään ilman että vaaka taas värähtää..Kun sais sen salaattia syömään,söis töissä vaikka sitä..

[QUOTE="Vaimoke";27716123]Miehellä ei oo lääkityksiä. Outoo kyllä. Hällä maha on pöppö mutta muuten melkosen sutjakka. Hänen isälläänkin maha pömpöttää vaikka se ukko se vasta pieni on :) Muakin lyhempi ja sirompi,mäkin olen vain 160cm pitkä..
Mies tuskastuu,kun ei voi syödä mitään ilman että vaaka taas värähtää..Kun sais sen salaattia syömään,söis töissä vaikka sitä..[/QUOTE]

Yksinkertainen niksi keventää ruokavaliota on vähentää perunat, pastat ym. minimiin ja korvata ne kasviksilla ja salaateilla. Pohtikaa miehenne kanssa, mitkä ruoat ja syömiset teillä ovat ne energisimmät. Sitten keksitte niiden sijaan jotain muuta. "Turhat" energiat pois ja keskittykää makuihin.

perunaa jos syösään,mies syö olme keskikokoista mä kaksi. Pastaa harvemmin,mutta silloinmkun sitä on,se on täysjyvää. Riisiäkin vain toisinaan. Lihaa,kalaa,kanaa. Kurkut,tomaatit,hedelmät..Inhottavaa kun haluaisin miestä jeesata mutten taida enää tietää miten. hän syö töissä 11 ja kotona 16. Ja rakennus-hommissa on..

Yhteistyössä