Pahoitin mieleni lapsettomuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauan

Vieras
Jotenkin pahoitin mieleni tätä lukiessani:

http://meinasinkaatua.sarjakuvablogit.com/

Olemme vasta jättäneet ehkäisyn pois ja haaveilemme toisesta lapsesta. Ensimmäisen kohdalla meni 10 kk ennen kuin hän sai alkunsa, eli ei ihan vähän aikaa, mutta ei kuitenkaan niin kauaa, että meitä voisi kutsua lapsettomuudesta kärsiviksi tai edes hedelmöityshankaluuksista kärsiviksi. Ystäväni, joka on juuri aloittanut lapsettomuushoidot, totesi suunnitelmistamme kuultuaan, että joo, sinä sanot kuitenkin jo kuukauden päästä olevasi raskaana ja nyt löysin hänen bloginsa kautta tämän uutena päivityksenä. Olen yrittänyt ystävääni tukea, ja varmaan olen tahattomasti loukannut sanoillani, kun olen yrittänyt lohduttaa ja kannustaa, mutta silti tuo jotenkin tuntuu iskulta vasten kasvoja.

Siis pahoitin mieleni, kun ystävä jolle kerroin suunnitemistani, linkittää blogiinsa tuon sivuston heti seuraavana päinä ja kyseessä ei ollut tuo etusivu vaan alempana oleva skripti, jossa kaksi naista kertoo toisillee kuulleensa sen ja sen kaverin "alkavan yrittää". En loukkaantunut, yritän ymmärtää ystävääni ja hänen tuskaansa, mutta tuntuu hieman pahalta, että hän ottaa asian noin, varsinkin kun ei raskautuminen meillekään mitenkään helppoa ole ollut.

itse en ole lapsettomuudesta kärsinyt, mutta jotenkin tuossa blogissa kiteytyy paljon sitä mitä oma kaverini välillä minulle purkaa.. in your face book on aivan paras! hieno tapa käsitellä vaikeaa asiaa!

Alkuperäinen kirjoittaja kauan:
Siis pahoitin mieleni, kun ystävä jolle kerroin suunnitemistani, linkittää blogiinsa tuon sivuston heti seuraavana päinä ja kyseessä ei ollut tuo etusivu vaan alempana oleva skripti, jossa kaksi naista kertoo toisillee kuulleensa sen ja sen kaverin "alkavan yrittää". En loukkaantunut, yritän ymmärtää ystävääni ja hänen tuskaansa, mutta tuntuu hieman pahalta, että hän ottaa asian noin, varsinkin kun ei raskautuminen meillekään mitenkään helppoa ole ollut.

Meinaatko, että kaikki asiat ja linkit liittyvät jotenkin sinuun?? Aika itsekästä.

mutta teillä on lapsi ja hänellä ei ole? eikö niin? mieti kuinka paljon hän antaisi että saisi yhden lapsen ja sinä menet ja pamahdat jo toista kertaa paksuksi......

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

mutta teillä on lapsi ja hänellä ei ole? eikö niin? mieti kuinka paljon hän antaisi että saisi yhden lapsen ja sinä menet ja pamahdat jo toista kertaa paksuksi......

Öö.. siis he myös yrittävät toista lasta.

Vähän vaikea selittää mitä haen takaa ja mistä paha mieli uli. Itse blogi on kyllä hieno ja oivaltava, mutta se miten ystäväni minua tuolla blogilla kolautti harmittaa minua. Ja jotenkin tuo ajatus tuolta blogista, että lapsettoman kaverit eivät saisi ajatellakaan lapsia ilman että jotenkin loukkaavat heitä.

En ymmärrä, miksi pitää toivoa pahaa lähimmäiselle, jos hänellä on jotakin sellaista, mitä itse haluaa. En ymmärrä pahan olon purkamista törkeillä ajatuksilla ja/ tai pilkalla asiantilaan syyttömiin kohdistuen.

Ystäväsi blogissa oli siis tämä blogi linkattuna? Miksi ihmeessä kuvittelet sen liittyvän sinuun? Miksi ihmeessä lapselliset kuvittelevat, että kaikki lapsettoman tekemät asiat jotenkin liittyvät lapsellisiin ja heidän raskauksiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja tämä on minun mielipiteeni:
En ymmärrä, miksi pitää toivoa pahaa lähimmäiselle, jos hänellä on jotakin sellaista, mitä itse haluaa. En ymmärrä pahan olon purkamista törkeillä ajatuksilla ja/ tai pilkalla asiantilaan syyttömiin kohdistuen.

Ihan mielenkiinnosta: miten sinä purat pahaa mieltäsi (jos et edes ajatuksillasi)?

Alkuperäinen kirjoittaja jippo:
Ystäväsi blogissa oli siis tämä blogi linkattuna? Miksi ihmeessä kuvittelet sen liittyvän sinuun? Miksi ihmeessä lapselliset kuvittelevat, että kaikki lapsettoman tekemät asiat jotenkin liittyvät lapsellisiin ja heidän raskauksiinsa.

Tähän linkkiin liittyi teksti jonka perusteella pystyi päättelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jippo:

Tähän linkkiin liittyi teksti jonka perusteella pystyi päättelemään.

Ja teksti oli?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä on minun mielipiteeni:

Ihan mielenkiinnosta: miten sinä purat pahaa mieltäsi (jos et edes ajatuksillasi)?

No en ainakaan ajattelemalla pahaa muista. Itken, juttelen ystävien/ läheisten kanssa, urheilen "kovaa". Jos suru on oikein järkyttävä, usein laihdun isommankin määrän.

Yhteistyössä