Pahoinvointia jo ennen plussaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voiko olla mahdollista?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voiko olla mahdollista?

Vieras
Mulla oli ovis ennen pääsiäistä ja n. reilu viikko siitä alkoi käsittämätön aaltoina tuleva ja menevä kuvotus. Rinnat/nännit oli myös arat viikon oviksesta, mut se hävis.. Välillä on semmonen olo, et vois yrjötä, mut mitään ei tule kuitenkaan ulos ja sitten taas hetkessä on parempi olo. Vatsatauti meidän taloudessa sairastettiin just ennen pääsiäistä, joten tuskin siitä johtuu. Hyvin samanlaista kuvotusta mulla oli ekassa raskaudessa, mutta vasta rv7->. Nyt siis menkat ei vielä ole edes myöhässä. Onko tää nyt vaan jotain toiveajattelua ja täysin sattumaa jostain muusta syystä johtuvaa, vai onko jollain pahoinvointi alkanut jo tosi varhain?

No, msairastin kyllä ihan oikean vatsataudin muun perheen mukana just alkukierron aikaan, et tuskin on sitä enää. Hyvin skeptisesti suhtaudun näihin "raskausoireisiin", mutta mielenkiinnosta kuulisin, onko jollain oikeasti ollut jo pahoinvointioireita ennen menkkojen poisjääntiä. Voisko esim kaksosraskaus (sitäkin suvussa) aiheuttaa voimakkaammat/aikaisemmat oireet..?

Mulla alkoi raskausoireet, mm. kuvotus, viikkoa ennen kuukautisten alkamispäivää (joita ei sitten tullut :-) Tein plussatestin silloin).

Raskausoireita voi tulla siis jo hyvissä ajoin: tosin monella, kuten mulla, ne on niin vähäisiä, että voisivat olla jotain muutakin, mutta tällä kertaa kuvotus (nälkäisenä), repäisykivut mm. aivastaessa ja flussamaiset oireet olivat ihan "sitä itseään".

Mulla ei pahoinvointia ollu ennen plussaa, mutta edellisestä raskaudesta tutut levottomat ja todentuntuset, kaikenkaikkiaan ihan päättömät unet alko n. 10 vuorokautta hedelmöittymisestä. Ihmettelin lomareissulla et mikä nyt on ku aamulla tuntu et ei oo nukkunu ollenkaan ja kertoilin hassuja uniani muille, olis pitäny tajuta mikä oli... ;)

Hei!
Mulla aloittajan kanssa sama juttu.
Eilen töissä alkoi kuvottamaan ja oksennus nousikin suuhun.
Tänä aamuna tuli 2 kertaa pieni yökkäys ylös.
Esikoista oksensin rv 6-41. Loppupuolella tietty vähemmän mut puoleen väliin saakka oksensin oli aamu tai ilta.
Muita oireita on vilunväreet, mahan nippailu, olo on ihmeen rauhallinen vaikka yleensä ennen menkkoja alkaa kiukuttamaan yms.
Nyt ois kierron 25 päivä ja tekis niiiiin mieli testata :D

Täällä ihmettelee tää, että voiko tuntua, vaikka sanotaan, että ei voi näin aikaisin tuntua mikään raskausoire, kun muutama päivä menkkojen jälkeen touhuiltiin ja silloin myös limojen mukaan ovis. Mulla kierto lyhyt 23/24 pv. Esikoinen sai myös alkunsa heti menkkojen jälkeen.

Mulla ollut vatsa hellä ja turvoksissa oikeastaan heti alusta saakka. Myös kainalot kipeänä, ei niinkään rinnoissa mitään muutosta, mutta kainalot hiukan hellinä. Etenkin iltaisin vatsa tuntuu olevan turvoksissa ja jotenkin on vain koko ajan sellainen olo, että masussa on jotain. Heti seuraavana päivänä pupuilusta kyljelläni ollessani tunsin vasemmalla puolella tosi paljon turvotusta ja tuntui siltä, et nyt hedelmöityn. Hihi. Kuulostaapa kornilta, mut näin oli.

Nyt sitten jänskätään vielä reilu viikko, että kuinka kävi.

No eipä tärpännyt täällä, että kaikki oireet kyllä oli ihan kuviteltuja tai sitten jos olivatkin, niin eivät olleet RASKAUSoireita. Oma kroppa on kyllä ihmeellinen, se kehittää kaikenlaisia oireita, jos oikein niihin uskoo. Pöh, sanon minä. Toivotaan pikaista tärppäystä ihan oikeilla oireilla!