pahoinvointi+sairasloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Onko kukaan ottanut alkuraskauden pahoinvoinnin takia sairaslomaa? Mun tekisi mieli hakea sairaslomaa, kun on välillä tosi paha olo ja työpäivät voi olla aikamoista kituuttamista. Tänäänkin piti soittaa töihin, että olen vatsataudissa, kun oksentelin aamulla ties kuinka monta kertaa eikä töihinmenosta tullut mitään. Mutta sitten taas jotkut päivät ovat helpompia.
Kuinka helposti tuota sairaslomaa mahtaa pahoinvoinnin takia saada? Ja silloinhan olisi pomollekin pakko kertoa oikea syy sairaslomaan ja kun olen ajatellut etten tästä töissä vielä kerro...

Luulisin,että neuvolalääkäri kirjottas sairaslomaa,jos kova pahoinvointi.Onhan se käytännössä vaikee olla töissä,jos tosi paljo oksettaa.Eli on tosiaan este työnteolle...
Soita neuvolaan ja kysy.

kyllä!! mulla ainakin työkaveri oli USEEMMAN VIIKON pois töistä, sairaslomalla, just ton pahoinvoinnin takia (eikä ""edes"" oksentanut, eli voi sitä pahoinvointia olla muutenkin). Se voi olla silti niin rajua että häiritsee työntekoa eikä kai sitä sikiöö oo tarve turhaan rasittaa alkuvaiheessakaan... kyllähän siinä rasittuu sit molemmat jos väkisin käy töissä. Työkaverilla luki saikkulapussa jotain epämääräistä diagnoosia, ei välttämättä mainita raskautta jos ei haluta (kunhan muistat kertoa lekurille). Joten mars, vaan lääkäriin, ja sit jäät kotiin hoivaamaan ittees niin pitkäksi aikaa kun tarvii!! Kyllä se kuitenkin jossain vaiheessa helpottaa...

Mä olin kans muistaakseni kaks viikkoa saikulla. Ja lääkäri kirjoitti todistukseen vatsatauti tai jotain muuta vastaavaa. Eli ei tarii kertoa vielä työpaikalla jos et halua. Rohkeasti vaan lääkäriin. ;)

Painiskelen saman asian kanssa. Olen itse tulospalkkauksella töissä, joten tahti on kova. Jos istun ja huilaan, se näkyy palkassa. Ympäristö on kilpailuhenkinen ja tavoitteita seurataan tarkasti. Olen tuloshakuinen ja tunnollinen. Nyt olen alkanut jäämään jälkeen...

Kaikki kollegani ovat miehiä ja koska kyse on myyjistä, on kyseessä melkoinen lauma alfauroksia. Kuuntelen päivittäin vitsejä raskaanaolevista naisista ja sun muuta skeidaa. Ennen raskautta se ei haitannut. Nyt meinaan ruveta itkemään.

Työhön kuuluu paljon ajamista ja asiakkailla käymistä. Olen tähän mennessä pyörtynyt asiakkaalla kaksi kertaa. En oksenna, mutta pahoinvointi ja huimaus on ympärivuorokautista. Kärsin myös pahasta päänsärystä. En ole ollut vielä päivääkään pois. Viikkoja nyt 10.

En tiedä mitä tehdä. Sairasloma tuntuu luovuttamiselta. En vain yksinkertaisesti jaksa enää.

Olipas tyhmä kommentti edelliseltä. Itse oksensin ekasta raskaudesta rv 7-16 ja olin niin heikossa kunnossa, että makasin vaan sikiöasennossa sängyssä. Vatsa oli myös sekaisin koko ajan. Oksenteu oli ympärivuorokautista ja tipassa käytiin pari kertaa. Että juu, sairaslomalla olin. Tässä tokasas raskaudess aolen selvinnyt vähemmällä, tosin huonoimpina päivinä olisin tuskin kovin työkykyinen ollut.

Sinun tapauksesi on aika ääripää.
Itse kärsin kovasta pahoinvoinnista viikoilla 8-14 mutten ollut pois töistä sen takia. En oksentanut muttei olo mitenkään upeakaan ollut.

Enkä tarkoittanut sohaista ampiaispesää kommentillani. Kuten tuossa jo joku vastailikin, se vaan menee niin.
Tuo on yksi iso syy siihen, miksei naisia palkata yhtä paljon kuin miehiä, raskaus.

Yhteistyössä