Pahoinvointi ja ruokahaluttomuus, psyykkiset syyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Oireileeko kellään jännitys, paniikki tai ahdistus ruokahaluttomuutena ja pahana olona? Miten se menee ohi tai mikä teillä on auttanut?

Tuntuu että on kamala kierre, jo pelkään päiviä että saanko syötyä ja olo on kokoajanpanikoiva:(

Olen niin epätoivoinen asian suhteen. Lääkärillä ravattu, kokeita otettu yms.
Määrätty mielialalääkitystä, rauhottavaa(kun otan rauhottavan saan yleensä syötyä, outoa??)

Mulla on täysin samat oireet. Enkä todellakaan tiedä miten tämä menisi ohi.
Multa ei oo otettu mitään kokeita, mutta on myös annettu lääkkeitä ahdistuneeseen oloon.
Mulla ei oo edes mitään stressiä tai jännittämisen aihetta, mutta silti tämä on ollu päivittäistä jo yli kuukauden.

Rentoutumisharjoitukset voisi auttaa. Töissä ja kavereiden seurassa on ollut helpompaa, kun saa muuta ajateltavaa niin paha olo unohtuu hetkeksi.

Mun kans tekee todella huonoa jos jännitän kovasti. Melkein joka aamu kun menen töihin, ei syömisestä meinaa tulla mitään kun tekee niin häjyä. Mutta sitten jos on vapaapäivä, niin ei mitään ongelmaa. Ihanaa kuulla jotta muillakin on samoja tuntemuksia. Kumpa vain löytäisi helpottavan ratkaisun.

Sama vaiva täällä. Pahimmillaan en pystynyt edes laittamaan suuhuni mitään kun yökkäysrefleksi iski heti. Mut tutkittiin käytännössä päästä varpaisiin ja syy löytyi psyykkiseltä puolelta. Traumaattisen stressireaktio josta seurauksena paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö. Enkä mä itse kyllä tajunnut, että syy oli psyykkinen vaan pelkäsin kaikkia elimellisiä sairauksia. Hyvä potilas-lääkärisuhde auttoi asiassa.

Vieläkin välillä on aikoja jolloin vaan oksettaa ja tuntuu, että ei pysty syömään mutta nykyään syön väkisin.

Yhteistyössä