Pahoinvointi ei loppunutkaan - kohtalotovereita?

Minä oottelen esikoista, viikkoja melkein 20 kasassa ja vieläkin oksentelen kuin sprinkleri. Auttaako tähän mikään tai loppuuko tämä koskaan? Voiko ihan oikeasti olla, että oksentelen synnytykseen asti?

Tähän mennessä ei missään testeissä ole näkynyt mitään häikkää, veriarvotkin on ok, mutta mietityttää, että mistä tämä johtuu, kun suurin osa ei viikon 13 jälkeen oksentele.

Ootteko muut saaneet neuvolasta jotain tukea tai apua? Mulle vaan toivottivat kärsivällisyyttä ja "ehkä se siitä vielä loppuu". :/

Mun ei ole tarvinnut kertaakaan oksentaa, mut pahoinvointi vaan paheni rv14 jälkeen. Ei onneks ole myöskään päivittäistä ja menee ohi kun väkisin haukkaa jotain ja sit puhaltelee vartin vaakatasossa.

Tsemppiä!

17+1

täällä myös yksi, joka oksenteli esikosta koko raskauden ajan. Onneksi pahoinvointi ei ollut ihan joka päiväistä, mutta halainlin pönttöä sen 1-2krt/vko ainakin viikoille 30+ ja lämminruoka etoi todella pahasti aina synnytykseen asti. eipä siihen oikeastaan mikään auttanut ainakaan mulla :-/

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että pahoinvoinit ei välttämättä ole yhtä paha mahdollisessa seuraavassa raskaudessa. Itse oksentelin kuopuksen kohdalla "vain" n. viikolle 15.

Minulla toinen raskaus nyt 32+2 ja täysin samanlainen kuin esikoisesta. Oksennan vieläkin, toki huomattavasti vähemmän kuin ennen 20 rv. Alussa olin 5 eri otteeseen sairaalassa tipassa ja minulla käytössä ondansetron stada-lääke mikä auttaa.

täällä kans kärsitään kauheesta pahoinvoinnista ja oksentelusta rv 13+3... kovasti odottelen millo olo paranee ja energia tulisi takaisin... oon kyllä miettiny että koska olen erittäin herkkä oksentamaan ja saamaan migreeniä niin kärsin tästä hyvin pitkälle raskautta:S

Yllättävän paljon on niitäkin, joilla se pahoinvointi vaan kestää ja kestää, kun aina puhutaan että se on niiiiiiiin harvinaista että "kaikilla" loppuu viimeistään viikolla 13.

Mä olen ihan luovuttanut, en jaksa enää odottaa että tää loppuu. Sitten ei ole niin hirveän pettynyt, kun oksentaa taas. Viisi päivää oksentamatta taitaa olla ennätys, mutta kuvotusta ja yökkäilyä on kyllä ollut melkein joka päivä.

nelly83 Ihana kuulla että toinen raskaus ei enää ollut niin paha! Kyllä karujen tosiasioiden lisäksi kaipaa myös kannustavia kokemuksia. Mä kun ehdin jo miettiä, että jääkö tää ainoaksi lapseksi, kun en tiedä miten jaksan tällaista oksentelua varsinkin jos on taapero hoidettavana.

inkkukinkku: Alkoiko sulla kuinka aikaisin tuo pahoinvointi edellisessä? Mä en kovin montaa kertaa oksentanut ennen kuin oli seittemän viikkoa kasassa, mutta pahinta oli sitten just viikot 8-10 ja yllättäen viikko 17. Ehkä sun oksentelukiintiö tuli täyteen edellisessä raskaudessa, niin ei nyt enää tarvitsisi ollenkaan. :)

Yhteistyössä