Pahoinpitelystä rangaistus?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lievästä pahoinpitelystä tulee todennäköisesti sakkoa, ns normi pahoinpitelystä voi tulla sakkoa, yhdyskuntapalveluu tai vankeutta ja törkeästä yhdyskunta palvelu tai vankeus
 
vierailija
Lievästä pahoinpitelystä tulee todennäköisesti sakkoa, ns normi pahoinpitelystä voi tulla sakkoa, yhdyskuntapalveluu tai vankeutta ja törkeästä yhdyskunta palvelu tai vankeus
Kiitos vastauksesta. Tarkennan vielä eli siis joka tapauksessa ns normi pahoinpitelystä tulee rangaistus. Sakko, Yhdyskuntapalvelu tai vankeus? Ei ole mahdollista siis pahoinpitelystä selvitä ilman rangaistusta?
 
vierailija
Kyllä vähintään sakko. Riippuu ihan tapauksesta ja sen vakavuudesta
Ok. Tausta siis se että itse soitin HäKeen, minua lyötiin kasvoihin x3 ja tekijä rikkoi tavaroita. Häntä syytetään lievästä pahoinpitelystä. Toisella puremajälki ja raapimisjälkiä (raapimisjäljet tuli tavaroiden rikkomisesta) ja puremajälki on ilmeisesti aiemmasta riidasta, sillä tuolloin kun soitin HäKeen en koskenut tekijään millään lailla. En muista milloin purema jälki on tullut, mahdollisesti aiemmin päivällä kun hän piti minua kiinni hiuksista ja käsistä, ehkä olen puraissut siinä yhteydessä. En muista. Minua siis syytetään pahoinpitelystä.

Itse en vaadi tekijälle mitään eikä hänkään vaadi minulle mitään. Mutta syyttäjälle tämä keissi menee koska parisuhdeväkivaltaa. Hänelle tuskin asiasta tulee mitään. Itse pelkään mahdottomasti tuota rangaistusta mikä minulle langetetaan.
 

Yhteistyössä