Pähkinät ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en syönyt ellei sattunut olemaan jossakin mantelirouhetta tms. Jos on suvussa allergiaa, silloin ei suositella syötävän pähkinöitä. Pähkinäallergia voi olla niin vaarallinen että henki lähtee. Miehellä on se shokkipiikki varalla, koska häneltä mantelit veisi hengen.

Tosta en oo kuullukaan että raskausaikana ei sais jotain syödä siks että aiheuttais allergiaa vauvalle..
Ite oon syöny mut kohtuudella,koska paljon syötynä aiheuttaa mulle herkästi ummetusta vaikken olis raskaanakaan..

Mä en syönyt ellei sattunut olemaan jossakin mantelirouhetta tms. Jos on suvussa allergiaa, silloin ei suositella syötävän pähkinöitä. Pähkinäallergia voi olla niin vaarallinen että henki lähtee. Miehellä on se shokkipiikki varalla, koska häneltä mantelit veisi hengen.

Näin olen minäkin kuullut, että ei välttämättä kannata niitä pähkinöitä syödä raskausaikana. No neuvolassa terkka jyräsi mut ihan täysin.

Asiasta kolmanteen. Oli muuten maininta tämän Englannin Catherinen kohdalla, että hän LUULTAVASTI on raskaana, kun valtiovierailulla ei suostunut syömään jotain maapähkinää sisältävää. Vaikka hänellä itsellään ei pähkinäallergiaa ole.

mä en oo kyllä koskaan kuullutkaan että vauva saisi allergisen reaktion vatsassa..ihan hyvinhän se voi tulla sitrushedelmistä,kalasta yms..ei siis kannata syödä juuri mitään raskaana ollessa:O

[QUOTE="aapee";25170132]Näin olen minäkin kuullut, että ei välttämättä kannata niitä pähkinöitä syödä raskausaikana. No neuvolassa terkka jyräsi mut ihan täysin.

Asiasta kolmanteen. Oli muuten maininta tämän Englannin Catherinen kohdalla, että hän LUULTAVASTI on raskaana, kun valtiovierailulla ei suostunut syömään jotain maapähkinää sisältävää. Vaikka hänellä itsellään ei pähkinäallergiaa ole.[/QUOTE]

Lisään vielä, että Kate ei syönyt maapähkinää sen takia, että se aiheuttaa allergiaa vauvalle.

[QUOTE="vvv";25170160]mä en oo kyllä koskaan kuullutkaan että vauva saisi allergisen reaktion vatsassa..ihan hyvinhän se voi tulla sitrushedelmistä,kalasta yms..ei siis kannata syödä juuri mitään raskaana ollessa:O[/QUOTE]

Se on sitä samaa juttua kun sekin ettei vauvalle mansikkaa jne allergisoivaa ettei tulis allergiseksi. Nykyäänhän mennään sinne siedätyssuuntaan eikä välttelyyn.

[QUOTE="vvv";25170160]mä en oo kyllä koskaan kuullutkaan että vauva saisi allergisen reaktion vatsassa..ihan hyvinhän se voi tulla sitrushedelmistä,kalasta yms..ei siis kannata syödä juuri mitään raskaana ollessa:O[/QUOTE]

no ei se sitä vatsassa saa vaan myöhemmin allergisoituu sitten pähkinälle kiinteitä syödessään!

Iso-Britanniassa ei missään nimessä suositella syötävän mitään pähkinää raskausaikana. Heidän tulkintansa ja tutkimustensa mukaan sillä saattaa olla yhteys lapsen pähkinäallergiaan. Lontoossa 10 v asuneena ja siellä kolme lasta synnyttäneenä pystyin helposti noudattamaan heidän ohjeistustaan vaikka Suomesta kantautuneet ohjeistukset eivät pähkinänsyöntiiin kantaa ottaneetkaan.

Maapähkinästä ei kyllä voi pähkinäallergiaa saada, se kun on siemen eikä pähkinä, nimestään huolimatta, samoin manteli. Toki niillekin voi olla allerginen, mutta silloin se ei ole pähkinäallergiaa.

Yhteistyössä