Pahin painajaiseni on käymässä toteen??? Kokemuksia pusutaudista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivon partaalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivon partaalla

Vieras
Palkkasin opiskelija tytön kesäksi hoitamaan 11 kk ikäistä poikaa ja läksin kesätöihin itse, vähän haukkaamaan "happea" ja syksyllä taas tarkoitus jäädä kotiin...

Tätä suunnitelmaa tehdessä kävi mielessä että toivottavasti tyttö ei sairastu, sillä minulla ei ole mitään/ketään mihin laittaisin pojan sitten hoitoon.

No maanantaina aamulla soi puhelin, tyttö kipeänä. Tänään hän sai sitten diagnoosiksi pusutaudin. Netistä kattelin, että voi siis kestää 6 viikkoakin. -MITÄ HEL...Ä MÄ NYT TEEN??? Jos sanon itteni irti tästä kesähommasta (kesto yli 2 vko) niin tulee 4kk kartenssi!?!

Nyt kipeästi kaipaankin kokemuksia, että kestääkö tauti tosiaan noin kauan vai miten teillä on mennyt tämä tauti?

Meidän tyttö sairasti sen 10 vuotiaana, se oli lievä koko ajan = vähän nuhaa ja tukkoisuutta ja tosi turvonneet imusolmukkeet. En enää muista oliko alussa kipeämpi, mutta tuskin kovin kipeä silloinkaan. Oli koulussa normaalisti (muistakseni) koko ajan, koska kuumetta ei ollut.
Lääkäri ei yhtään pelotellut sillä, että tarttuisi (hmm, tarttuuko se ilman "pusuttelua"?) Jos tyttö ei ole kovin kipeä, tulisiko hän silti töihin?

Mulla kesti tosi pahana pusutauti kolme viikkoa. Opiskelin lukiossa silloin eikä tosiaan kolmeen viikkoon pystyny kouluun. Joillakin tauti on lyhytaikaisempi ja lievempi, toisilla taas kestää kauan. Toivotaan että opiskelijatyttö paranisi nopeasti.
Olisko kavereista tai isovanhemmista apua nyt ensialkuun. Voihan tosiaan käydä hyvin että tyttö pääsis ens viikolla jo töihin.

Kiitti vastauksista, ei järin lohdulliselta kuulosta... kolme viikkoa on käytännössä katastroofi... No saikkua taitaa saada aikas pätkissä, maanantaina menee taas verikokeisiin eli ainakaan sillon ei vielä ole käytettävissä.

Tosiaan meillä on noi verkostot sillain vähän heikot, että mahdollisia hoitajia ei ole. Tää viikko on mennyt niin että mies on mennyt iltavuoroon ja mä olen lähtenyt sen 2 tuntia aikaisemmin kotiin ja perjantaiksi saadaan miehen sisko kattomaan sen pari tuntia kun on vapaalla. Mutta mullahan tulee töistä nyt sitten jo yhden päivän verran miinusta työajassa että ei sen tekeminen takasin ole kovin helppoa! Ja jos tilanne jatkuu tosiaan sitten pidempään niin en kyllä keksi mitä sitä tekis?!

Ja teillä ei poika ole vielä saanut mpr rokotetta niin en uskaltas ite ottaa tyttöä takas töihin ennen kuin on varmana terve, pojille kun tuo tauti on edelleen vaarallisempi.
ei olis ketään työkaverin teiniä serkkua kumminkaimaa joka ois vailla kesätöitä?

Yhteistyössä