Pahin naapuri?

Otetaan pieni kilpa, kellä pahin kyylääjä-naapuri!
Mun entisessä kerrostalossa asui "Taalasmaan" perhe, mies ja nainen jotka päivätyökseen voivottelivat talon "epäkohtia". Mm työssäkäyvää nuorta romanipariskuntaa.
Olivat muuten hankkineet jopa yökiikarit, jotta voivat vakoilla kuka vie "vääriä" roskia roskikseen!

Meiän taloissa ainakin asuu perhe, jossa ukko on kyllä varsinainen kyttä, vaikkei luulis et on aikaa kytätä kun sentään itellä on kaheksan lasta.
Se valittaa vuokranantajalle KAIKESTA, kukaan ei oikeen sais tehdä mitään. Paras veto oli kun se oli laittanu valituksen, et naapureilla on niin rumia autoja, ettei hän kehtaa kutsua ees vieraita kylään kun noi rotiskot loistaa tossa parkkipaikalla ja näkyvät hänen pihaansa! :LOL:

no mä täällä tänään tosta mun naapurin mummosta jo kerroin.. hyväähän hän varmaan tarkoittaa mutta menee aina asioissa vähän liian pitkälle.
- jäljittää käytävässä jos joku on jättänyt sotkuisia jälkiä ja haukkuu RUMASTI päin naamaa
- kerää talon ohi menevältä jalkakäytävältä (joka ei ole meidän tonttia) tupakantumpit ja roskat - mikä on ihan hyvä jos aikaa on - mutta vaatii että muidenkin pitäisi osallistua tähän hommaan ja syyttelee talon asukkaita sotkemisesta (vieressä mm. R-kioski ja kulkee siitä muitakin ihmisiä...)
- kyselee muilta naapureilta erikoisemman näköisistä naapureista ja pitää heitä heti "epäilyttävinä" ja näiden tekemiset on spesiaalitarkkailussa
- utelee ketkä on "vuokralaisia" ja ketkä "osakkeenomistajia" ja luokittelee ihmiset sen mukaan
- opettaa rappukäytävässä roskienlajittelua, ei onneksi mulle, mutta olen ohimennessäni kuullut (ihan hyvä, mutta aika häiritsevää asukkaille...)
- kyttää, kyttää ja kyttää ja vaanii pimeässä käytävässä odottamassa uhrejaan

Mie taidan olla tällä seudulla se pahin naapuri. Tullee seurattua ja tutustuttua naapureiden elämiin melko hyvin. Jututan kaikkia, tervehdin, käyn kyselemässä ammatit ja lasten nimet ja iät ja sen lisäksi aina mainitsen ääneen kotosalla, jos jotain erityistä huomioitavaa jossain naapureiden pihassa tms on. Erityistä kiitosta on saanut yksi naapuripiha joka on ollut vuoden 2001 piha ja siellä on tosi kauniisti laitettu kaikki puutarhajutut. Muutenkin täällä on kauniita ja hyvin pidettyjä pihoja.

Sen lisäksi seuraan lähinaapurin miestä, joka asustelee kahdestaan koiransa kanssa ja vaikuttaa yksinäiseltä.

:ashamed: :ashamed: :ashamed:

*minäkö muka paha naapuri*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:27 Heili Karjalasta kirjoitti:
Mie taidan olla tällä seudulla se pahin naapuri. Tullee seurattua ja tutustuttua naapureiden elämiin melko hyvin. Jututan kaikkia, tervehdin, käyn kyselemässä ammatit ja lasten nimet ja iät ja sen lisäksi aina mainitsen ääneen kotosalla, jos jotain erityistä huomioitavaa jossain naapureiden pihassa tms on. Erityistä kiitosta on saanut yksi naapuripiha joka on ollut vuoden 2001 piha ja siellä on tosi kauniisti laitettu kaikki puutarhajutut. Muutenkin täällä on kauniita ja hyvin pidettyjä pihoja.

Sen lisäksi seuraan lähinaapurin miestä, joka asustelee kahdestaan koiransa kanssa ja vaikuttaa yksinäiseltä.

no eihän ystävällisyydessä ole mitään pahaa! tuokin mummo oli meidän taloon muuttaessa paljon iloisempi ja meistä vaikutti mukavalta, mutta nyt tuntuu että iän ja vaivojen myötä on tullut ilkeäksi ja katkeraksi, ja välillä menee ihan yli nuo touhut.

[/quote]

no eihän ystävällisyydessä ole mitään pahaa! tuokin mummo oli meidän taloon muuttaessa paljon iloisempi ja meistä vaikutti mukavalta, mutta nyt tuntuu että iän ja vaivojen myötä on tullut ilkeäksi ja katkeraksi, ja välillä menee ihan yli nuo touhut.
[/quote]

Mie kiikutin lähinaapurustoon joulukakut ja lihapasteijoita joulun alla.. Ajattelin olla ystävällinen. Joku kyllä voi kokea aika inhottavanakin tämän miun tyylini.

Meirän erellises taloos oli sellanen mies joka ristittiin "vahtaajaukoksi" ku aina oli kyyläämäs ovisilmästä ku rapus ovi kolahti ja aina ikkunas ku joku meni pyörätiellä tai oli parkkiapaikalla.

Ulkona jos vastaan tuli ja tervehrittiin niin ohi mennes se vie käänty kattoon perään.Kaupas käviteköös vaan pelkän kierroksen kassi kainalos ja si se osti kasan perunaa ja halkas ne ja vei ne si roskikseen pussis ja samoin se osti kasan talous/wc-paperia ja tyhjäs rullasta ne ja laitto paperit pussiin vei roskiin.

Jos osti "väärän" värisiä roskapusseja niin leikkas saksilla kahtia ne ja vei roskiin.Pese ei vaatteita vaan vie roskiin ne ja ostaa uuret ja jos vaate on väärä minkä osti just niin se lentää roskiin.

Tos ku muutettiin niin joka kerta tuli alas ja meni portin toiselle puole ja jäi sieltä kattoon meirän pakkaamis touhuja.

Täs jotain meirän entisen taloon vahtaajasta ja sen touhuista mitä tuli 10 vuoren aikana nähtyä.Mukava ja hiljanen naapuri koskaan ei ollu mitään häiriötä siitä.

minä taas täällä
me itse taidetaan tällä hetkellä olla naapureiden mielestä se pahin naapuri, vaikka mä en itse ole tehnyt mitään. mutta taitaa se aviopuolisokin näissä riidoissa joutua huonoon valoon. :'(

No ei meillä rivitaloyhtiössä ketään kyttääjiä tietääkseni ole, mutta yksi naapuri ärsyttää muuten. Ilmeisesti tämä mies on joku puidenvihaaja. Aina haluaa keväisin, että pihasta kaadetaan puita. Muutenkin vissiin pitäis asfaltoida koko piha.

Tänä keväänä sai luvan 4 puun kaatoon, lopputulos oli se että toistakymmentä puuta kaatui :eek: Raivostuttaa kun itse tykkään puista, pensaista ja kukista pihassa....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:27 Heili Karjalasta kirjoitti:

Oikeesti??? :eek:

Ei liity naapuriin, mutta kyyläykseen. Miehen serkku oli tossa joku aika sitte tekemäs jotain autokatosta yhen kerrostalon pihaan, niin siinä talossa oli yks muori, joka tietää varmaan jokaisen naulanki, mikä siihen katokseen on lyöty. Aamulla, ku miehet meni töihin, niin muori istu ikkunan ääressä kattelemassa ja koko päivän siinä istunu, ku miehet teki töitä. Mutta eipä taida silläkää mummolla olla päivisi muuta tekemistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 11:53 Nappi82 kirjoitti:
Ei liity naapuriin, mutta kyyläykseen. Miehen serkku oli tossa joku aika sitte tekemäs jotain autokatosta yhen kerrostalon pihaan, niin siinä talossa oli yks muori, joka tietää varmaan jokaisen naulanki, mikä siihen katokseen on lyöty. Aamulla, ku miehet meni töihin, niin muori istu ikkunan ääressä kattelemassa ja koko päivän siinä istunu, ku miehet teki töitä. Mutta eipä taida silläkää mummolla olla päivisi muuta tekemistä.
höh..toisaalta kuullostaa aika surulliselta..mua käy sääliks tollaset vanhukset joilla ei oikeesti oo päivisin mitään tekemistä tai juttukaveria :( ilkeyttään kyyläävät mummot on sitten asia erikseen. ja ne jotka kiilaa kassajonossa kepillä huitoen :kieh:

ei ole pahoja naapureita ollutkaan. kaikki on olleet avuliaita kun olen apua pyytanyt. osa on ollut uteliaita ja osallistuvia tyyliin
- kuka teille tuli kaymaan kun en tunnistanut autoa?
- verhot heiluu naapurissa kun joku tulee kaymaan
- ei saa polttaa tupakka, ei edes ulkona koska savu saattaa tulla avoimista ikkunoista meille sisaan
- miten sulla on vielakin ostoskassit eteisessa purkamatta?
jne
mutta minua se ei haittaa yhtaan. parempi etta naapurit ovat juttelevia ja osallistuvia kuin toisinpain.

nykyisin naapurissani asuu erittain energinen ja kaikkivoipainen perheenaiti joka ei eparoi arvostella kaikkia aaneen eika selantakana. hanen esimerkkiaan noudattaen menin painonvartijoihin. siita lahtien seitsaman viikon ajan olen joka paiva kuullut miten han on saanut laihdutettua ja han on muistanut kysya seitsaman viikon ajan joka paiva miten minun dieetin laita on. joka paiva.
hanen lapsensa tulee muitta mutkitta meille ilman koputusta jos ovia ei satu olemaan lukossa. joskus on pakko laittaa ovi lukkoon jos haluan esim siivota mutta siita lapset sitten valittavat etta miksi pidan ovia lukossa. joskus harmittaa kun tulevat keskella sotkua mita olen juuri alkanut siivoamaan ja niiden kaikkien lapsen mammatkin seuraavat perassa. rohmutaan hedelmat poydilta ja rampataan hiekkalaatikolta vessaan ja juomaan vahan valia \|O etten saa mitaan tehdyksi kun pitaa passata viittakin vierasta lasta kolmen oman lisaksi. ja sitten tulee ky. naapurin aiti tiirailemaan ai sulla on noin sotkusta vaikka on jo iltapaiva, voi voi oliko huono paiva :D ja mielessani tuumin etta olis joku paiva kiva saada illallinen ajoissa valmiiks mutta aina viivastyy kun lapset seilaa pihan ja huoneiden valilla mita milloinkin varten.
mutta toisaalta eilen han kutsui lapseni syomaan joten sain nopeasi lattiat pestya silla aikaa, etta toimii se joskus toisinkin pain. ja aina voi jonkun ovikelloa soittaa jos tarvitsee apua.
ja siksi muutettiinkin tanne asumaan etta on samanikaisia lapsia seurana meidan muksuille. ja joka paiva ovat yhdessa leikkineetkin, yleensa meilla ;) .
voin sanoa etta ovat miten osallistuvia ja uteliaita hyvansa, ihania naapureita ovat :flower: (tai sitte miulla on taas vaaleanpunaiset aurinkolasit paassa B) )

Yhteistyössä