paha, tunkkainen haju pyykistä tulleissa vaatteissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukku

Vieras
Ei ole kiinni pesukoneesta, se on puhdas, eikä kaikki pyykki haise. Paha haju (varmaan hiki) on siis vain muutamassa t-paidassa, joita pidetty töissä/harrastuksessa, eli niissä on hikoiltu paljon. Millä ihmeellä saan tuon hajun pois? Liotanko etikassa? Pesu ei auta, ei ulkona kuivatus...

Pitäisi pestä kuudessakympissä kaikki puuvillavaatteet, vaikka pesuohje 40 astetta. Puuvilla ei puhdistu kunnolla kuin kuumalla vedellä. Keinokuituihin hiki voi pinttyä pysyvästi. Siksi kaikki esim. urheiluvaatteet heti pesuun.

Joskus niissä kankaissa vaan on sellainen ominaisuus, että ne haisee! mulla oli kerran sellainen t-paita joka haisi niin hieltä (mä en itse edes hikoile) että heitin sen suosiolla pois!

Luin jostain, että se on joku bakteeri. Mutta en tiedä. Minä olen koittanut pestä tuota konetta sitruunahapolla ja haisevat vaatteet ja pyyhkeet olen pessyt 90 asteessa, eivät ole menneet miksikään ja haju on lähtenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäisi pestä kuudessakympissä kaikki puuvillavaatteet, vaikka pesuohje 40 astetta. Puuvilla ei puhdistu kunnolla kuin kuumalla vedellä. Keinokuituihin hiki voi pinttyä pysyvästi. Siksi kaikki esim. urheiluvaatteet heti pesuun.

Mä kyllä pesen ne aina heti käytön jälkeen, ja 60 asteessa. Ei apua silti :(

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Pyöräytä kone tyhjillään 90 ja pese kannen tiivisteet ja pesuainelokero. Tyhjennä nukkasihti. Puhdista vielä poistoputki jos on kiinni lavuaarissa....

Niinkuin jo sanoin, ei johdu koneesta, se on puhdas, ja puhdistan sen säännöllisesti. Vain osa vaatteista haisee.

mutta meillä otettiin käyttöön uusi pesuaine: Ariel Actilift. Ei haise enää, oli samaa ongelmaa. Tosin vaihdoin myös dödöä extratehokkaaseen apteekin Triple Dry-antiperspiranttiin. Eli hirveet myrkyt vaan käyttöön :D