paha papa HSIL auttakaa

  • Viestiketjun aloittaja Apua...
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huojentavalle varmasti tuntuu Alyssa nuo tulokset. En tarkoita, että HSIL olisi toivottu tulos, tietenkään, mutta se, että kyseessä on hyvälaatuine muutos, on hyvä uutinen. Joko tiedät loopin ajan?

Loopin jälkeen alavatsaa jomotti puudutuksen hävittyä. Mutta pieni lepo helpotti ja jomotus loppui parissa tunnissa. Aika rauhallisesti oon ottanut, käynyt vain kävelyllä, ei mitään hikijumppaa ja hyppyjä.

Vähäistä ruskeaa vuotoa on lähinnä pyyhkiessä. Vuoto on pahan hajuista, kuten tässä ketjussa on muutkin kertoneet.

Ei gyne sanonut mitään ruven irtoamisvaiheesta, ihan itse vain maalailen kauhukuvia...
Okei, ajattelin ite ottaa saikkua loppupäivän, kun lapussa luki, että mahdollista tehdä niin, ja kun oon kaupan alalla töissä muutenkin.
Ja siis tosiaan eilen tuli LOOP-aika, ja se on 2.4. eli jo viikon päästä! Eli 19.3. tuli tulokset ja 25.3. aika looppiin, joka on jo ensviikolla. Joka tavallaan stressaa, että niin nopeasti poistetaan, mutta kaippa se yleensäkkin on tullut nopeesti ihmisille vastaan? Nyt toivon vaan, että tulos ei muutu, koska pieni mahdollisuushan siihen on. Ja loopin jälkeen vielä odottelua 4-6vk, että varmistuu. Sitten saa hengähtää puoleks vuotta, jos saa.

Ja pidän todella peukkuja, että vuoto ei muutu radikaalisti pahaksi. Miten muuten toipuminen on sujunut?

Täällä yksi, joka odottelee looppiin aikaa. Minulta poistettiin polyyppi, siinä vastaus Ca in situ/HISL. Papa ja pipelle täysin puhtaat, samoin ultraääni. Pelottaa ihan järkyttävän paljon mitä tämä on..
Niin sulla on tulossa kanssa looppiin aika? Kyllä mä uskon ca in situlla tulee nopeesti. Pidän peukkuja, että ei oo mitään vakavempaa tai levinnyttä. Minkä ikäinen oot muuten?
Ja paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotteluun, tää on hajottavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alyssa
Ja Alyssa siis täällä taas

Okei, ajattelin ite ottaa saikkua loppupäivän, kun lapussa luki, että mahdollista tehdä niin, ja kun oon kaupan alalla töissä muutenkin.
Ja siis tosiaan eilen tuli LOOP-aika, ja se on 2.4. eli jo viikon päästä! Eli 19.3. tuli tulokset ja 25.3. aika looppiin, joka on jo ensviikolla. Joka tavallaan stressaa, että niin nopeasti poistetaan, mutta kaippa se yleensäkkin on tullut nopeesti ihmisille vastaan? Nyt toivon vaan, että tulos ei muutu, koska pieni mahdollisuushan siihen on. Ja loopin jälkeen vielä odottelua 4-6vk, että varmistuu. Sitten saa hengähtää puoleks vuotta, jos saa.

Ja pidän todella peukkuja, että vuoto ei muutu radikaalisti pahaksi. Miten muuten toipuminen on sujunut?



Niin sulla on tulossa kanssa looppiin aika? Kyllä mä uskon ca in situlla tulee nopeesti. Pidän peukkuja, että ei oo mitään vakavempaa tai levinnyttä. Minkä ikäinen oot muuten?
Ja paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotteluun, tää on hajottavaa.
 
Viimeksi muokattu:
iina
Alyssa, minulle sanoivat heti kolposkopiassa, että mahdollinen loopin aika tulee pian tulosten jälkeen. Eivätkä tietenkään tienneet vielä mitä näytteet piti sisällään. Eli jospa sinullakaan tuo nopea aikataulu ei tarkoita mitään sen erityisempää.

Toipuminen on mennyt ihan hyvin. Vuoto on ollut vähäistä, vähän kellertävää ja vetistä.

Muuten olen ollut kivuton, mutta eilen ja tänään on alavatsalla ollut menkkamaisia tuntemuksia, ja vuoto on ollut hieman verestä punertavaa. Mutta vähäistä edelleen. Voisiko ruven irtoamisvuoto olla näin vähäistä? Loopista on kulunut nyt viikko.

Jostain keskusteluryhmästä luin, että monet ovat saaneet loopin jälkeen jonkin puikkokuurin tulehduksen riskiä pienentämään. Minulle ei lääkäri kyllä määrännyt mitään. Toivottavasti ei nyt ole mitään tulehduksen oire tuo pieni menkkajomotus..

Tuloksia huomaan jännittäväni aiempia enemmän. Hirvittää, kun puhelin soi, että onko lääkäri kiireisen tuloksen takia. Voi, kun saisi mielen jotenkin pysymään positiivisena...
 
CaroX
Okei, ajattelin ite ottaa saikkua loppupäivän, kun lapussa luki, että mahdollista tehdä niin, ja kun oon kaupan alalla töissä muutenkin.
Ja siis tosiaan eilen tuli LOOP-aika, ja se on 2.4. eli jo viikon päästä! Eli 19.3. tuli tulokset ja 25.3. aika looppiin, joka on jo ensviikolla. Joka tavallaan stressaa, että niin nopeasti poistetaan, mutta kaippa se yleensäkkin on tullut nopeesti ihmisille vastaan? Nyt toivon vaan, että tulos ei muutu, koska pieni mahdollisuushan siihen on. Ja loopin jälkeen vielä odottelua 4-6vk, että varmistuu. Sitten saa hengähtää puoleks vuotta, jos saa.

Ja pidän todella peukkuja, että vuoto ei muutu radikaalisti pahaksi. Miten muuten toipuminen on sujunut?



Niin sulla on tulossa kanssa looppiin aika? Kyllä mä uskon ca in situlla tulee nopeesti. Pidän peukkuja, että ei oo mitään vakavempaa tai levinnyttä. Minkä ikäinen oot muuten?
Ja paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotteluun, tää on hajottavaa.
Jep, koloposkopia ja loop aika tuli parin viikon päähän. Nämä siis samalla kertaa ilmeisesti. Juttelin eilen vielä lähettävän gynekologin kanssa ja hän kehoitti olemaan ihan rauhassa. Kuulemma pinnallinen tämä in citu muutos ja hoidettavissa. Mutta olen ihan paniikissa ja edelleen ymmälläni siitä miten papa oli täysin puhdas. Olen 37-vuotias. Voimia sinulle kaikkeen hurjasti!
 
Viimeksi muokattu:
Alyssa
Kiitos!
Menin samalla lääkecombolla mitä menin kolposkopiaan, eli 1g panadol, 600mg burana ja 2x oxamin.

Gynekologi, hoitaja ja opiskelija paikalla, ja kaikki supermukavia. Erityisesti se gyne. Kyseli ja kertoi. Ja myöntyi ultraan munasarjatkin, kun halusin varmuuden vuoks.

Puudutuspiikit vähän nipisri. Tai oikeestaan se ensimmäinen, muut ei juurikaan. Itse kudospalan poisto ei tuntunut missään. Lääkäri oli superpositiivinen, että kaikki saatiin poistettua, ei vaikuttanut olevan mitenkään syvällä ja yllättyisi pahemman kerran, jos nyt HSIL tulos muuttuisi tmv.
Eli aika rauhallinen mieli, kuitenkin vähän jännittynyt vieläkin, kun kuitenkin pelottaa se pieni mahdollisuus.

Miten Iina oot jaksellur? Onko ollut mitään isompia vuotoja vai onko ruvi irronnut vielä? Ja onko tuloksia kuulunut?

Ja miten Carox sä jakselet? Koska sulla nyt on se aika, ensviikolla? Jaksamista ja pitkiä hermoja sinne!
 
CaroX
Kiitos!
Menin samalla lääkecombolla mitä menin kolposkopiaan, eli 1g panadol, 600mg burana ja 2x oxamin.

Gynekologi, hoitaja ja opiskelija paikalla, ja kaikki supermukavia. Erityisesti se gyne. Kyseli ja kertoi. Ja myöntyi ultraan munasarjatkin, kun halusin varmuuden vuoks.

Puudutuspiikit vähän nipisri. Tai oikeestaan se ensimmäinen, muut ei juurikaan. Itse kudospalan poisto ei tuntunut missään. Lääkäri oli superpositiivinen, että kaikki saatiin poistettua, ei vaikuttanut olevan mitenkään syvällä ja yllättyisi pahemman kerran, jos nyt HSIL tulos muuttuisi tmv.
Eli aika rauhallinen mieli, kuitenkin vähän jännittynyt vieläkin, kun kuitenkin pelottaa se pieni mahdollisuus.

Miten Iina oot jaksellur? Onko ollut mitään isompia vuotoja vai onko ruvi irronnut vielä? Ja onko tuloksia kuulunut?

Ja miten Carox sä jakselet? Koska sulla nyt on se aika, ensviikolla? Jaksamista ja pitkiä hermoja sinne!
Ihana kuulla, että sinulla on mennyt hoito hyvin. Minulla se on edessä ensi viikolla, olen kauhuissani. Tietenkin itse looppikin pelottaa, mutta eniten pelottaa se jos löytyy jotain pahaa laajalle levinneenä. Pidä sinulle kovasti peukkuja, että kaikki on hyvin myös tuloksissa ja niin varmasti myös on. Lääkärit on varovaisia sanomaan mitään ja jos noin on sanonut, olet varmasti jo voittaja :) Kaikkea hyvää sinulle kevääseen!
 
Viimeksi muokattu:
iina
Caroxille tsemppiä tämän viikon looppiin, jos vielä edessä!

Alyssa, kuinka olet voinut? Millaiset on fiilikset?

Täällä ei ole vielä tulokset tulleet. Korkean riskin hpv testattu positiiviseksi. Ei kuitenkaan pahimpia tyyppejä 16 tai 18.

Suurta vuotoa ruven irtoamisesta en ole onneksi kokenut. Välillä ihan vähäistä, välillä hieman runsaampaa ja seassa on ikään kuin pieniä ruven palasia. Toivottavasti pysyy tällaisena. Alapää tosin kaipaisi taukoa siteistä...
 
CaroX
Caroxille tsemppiä tämän viikon looppiin, jos vielä edessä!

Alyssa, kuinka olet voinut? Millaiset on fiilikset?

Täällä ei ole vielä tulokset tulleet. Korkean riskin hpv testattu positiiviseksi. Ei kuitenkaan pahimpia tyyppejä 16 tai 18.

Suurta vuotoa ruven irtoamisesta en ole onneksi kokenut. Välillä ihan vähäistä, välillä hieman runsaampaa ja seassa on ikään kuin pieniä ruven palasia. Toivottavasti pysyy tällaisena. Alapää tosin kaipaisi taukoa siteistä...
Tsemppiä Iina kovasti tulosten odottamiseen sinulle!
Täällä loop nyt ohi. Lääkärin mielestä näytti silmään niin siistiltä kuin voi, mutta tuloksethan ne sitten kertovat. Etikalla ei kuulemma tullut kolposkopiassa esille minkäänlaista merkkiä, tästä en osaa sanoa enempää kun en oikein tiedä mitä se tarkoittaa. Sekä loop että koloposkopia olivat kyllä lähes kivuttomat, pipelle sattui taas jonkin verran. Minulle sattui ihana lääkäri. Nyt vaan täytyy pelätä tuloksia... jännittää kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
CaroX
Vielä teiltä kysyn, että jouduttiinko teillä loopissa polttamaan verenvuotoa kiinni? Mulla kuulemma vuoto oli tavallista runsaampaa. Sen jälkeen ei sitten olekaan vuotanut oikeastaan yhtään. Jäin vaan pohtimaan onkohan tuo toimenpiteessä vuotaminen jotenkin huolestuttava merkki?
 
iina
Lohdullisen kuuloista CaroX, että lääkärin silmään näytti siistiltä.

Minulla myös oli vuotoa loopissa, jota jouduttiin pitkään polttamaan kiinni ja koittivat saada vuotoa loppumaan lisäämällä puudutusainetta. Lopulta lääkäri joutui painamaan sormella vuotokohtaa, jotta loppuisi.
Samaa mietin, kuin sinäkin, että onkohan huono merkki.

Minulla vuotoa oli merkattu myös kolposkopian kohdalla. Näytepaloista diagnosoitiin HSILin lisäksi tulehdusta. Ja ilmeisesti tulehduksen takia herkästi vuotaa?

Jotenkin tuntuu tulosten odottaminen nyt vaikeammalta, kuin ennen. Toivottavasti saamme kaikki parhaita mahdollisia tuloksia!
 
Alyssa
Caroxille tsemppiä tämän viikon looppiin, jos vielä edessä!

Alyssa, kuinka olet voinut? Millaiset on fiilikset?

Täällä ei ole vielä tulokset tulleet. Korkean riskin hpv testattu positiiviseksi. Ei kuitenkaan pahimpia tyyppejä 16 tai 18.

Suurta vuotoa ruven irtoamisesta en ole onneksi kokenut. Välillä ihan vähäistä, välillä hieman runsaampaa ja seassa on ikään kuin pieniä ruven palasia. Toivottavasti pysyy tällaisena. Alapää tosin kaipaisi taukoa siteistä...
Oikeestaan ihan hyvin, stressaa tulokset, mutta muuten, fyysisesti ei ongelmaa. Ainoastaan ekana päivänä muutanat ekat tunnit tunsin kipua alamahassa, mutta sittemin ei mitään. Vuoto sen sijaan on ollut hämmentävää. Pääsääntösesti kirkasta, jonka mukana tulee mustia palasia, joskus vähän rusehtavampaa. Luin kuitenkin englannin kielisistä lähteistö, että normaalia.

Vähän tänään järkytti sekin, että tosiaan muutos oli kolposkopian jälkeen HSIL ja CIN III-luokkaa, jotenka erityisesti nyt loopin tulokset jännittää enemmän, jos ne muuttuukin pahemmaks. Luin siis omasta kannasta tänään, kun oli tullut kertomus loopin menosta.

Luulen, ettö mulla rupi irtoo viimestään ensviikolla, kun pitäis menkkojenkin alkaa, joten sitä ja niitä odotellessa. Lääkäri varotteli, että kaks ensimmäistö vuotoo saattaa olla normaalia runsaampia.

Ja kyllä mulla kanssa poltettiin vissiin, käsittääkseni kaikilla, pitää tarkistaa vie omastakannasta, mutta ei hirveen isoja juttuja tarvinnut tehdä, koska mulla on luonnostaan hyvät hyytymistekijät. Ja en usko, että on merkki mistäön vakavasta, koska mä vuodan tosi helposti esim. papaa otettaessa eikä nyt tän lisäks oo löytynyt mitään mikä sitä selittäis. Ja nääkin on eri alueilla.

Peukkuja todellakin meille kaikille nyt tähän tulosten odotteluun ja paranteluun yleisesti. Hemmetin pelottavaa, mutta ollaan me tähänkin asti jo selvitty
 
Viimeksi muokattu:
CaroX
Oikeestaan ihan hyvin, stressaa tulokset, mutta muuten, fyysisesti ei ongelmaa. Ainoastaan ekana päivänä muutanat ekat tunnit tunsin kipua alamahassa, mutta sittemin ei mitään. Vuoto sen sijaan on ollut hämmentävää. Pääsääntösesti kirkasta, jonka mukana tulee mustia palasia, joskus vähän rusehtavampaa. Luin kuitenkin englannin kielisistä lähteistö, että normaalia.

Vähän tänään järkytti sekin, että tosiaan muutos oli kolposkopian jälkeen HSIL ja CIN III-luokkaa, jotenka erityisesti nyt loopin tulokset jännittää enemmän, jos ne muuttuukin pahemmaks. Luin siis omasta kannasta tänään, kun oli tullut kertomus loopin menosta.

Luulen, ettö mulla rupi irtoo viimestään ensviikolla, kun pitäis menkkojenkin alkaa, joten sitä ja niitä odotellessa. Lääkäri varotteli, että kaks ensimmäistö vuotoo saattaa olla normaalia runsaampia.

Ja kyllä mulla kanssa poltettiin vissiin, käsittääkseni kaikilla, pitää tarkistaa vie omastakannasta, mutta ei hirveen isoja juttuja tarvinnut tehdä, koska mulla on luonnostaan hyvät hyytymistekijät. Ja en usko, että on merkki mistäön vakavasta, koska mä vuodan tosi helposti esim. papaa otettaessa eikä nyt tän lisäks oo löytynyt mitään mikä sitä selittäis. Ja nääkin on eri alueilla.

Peukkuja todellakin meille kaikille nyt tähän tulosten odotteluun ja paranteluun yleisesti. Hemmetin pelottavaa, mutta ollaan me tähänkin asti jo selvitty
Ihana saada taas teiltä vastauksia ja kuulumisia, kiitos. Pidetään peukkuja, että kaikilla menee nyt asiat hyvin ja ikäviä yllätyksiä ei tule.

Lääkäri tosiaan sanoi, että vuoto oli loopissa normaalia runsaampaa ja joutui polttelemaan tovin. Jospa se nyt ei kuitenkaan olisi merkki vakavammasta. Vuotoa ei ole ollut oikeastaan minkäänlaista, vähän jotain kirkkaan kellertävää.

Kun kysyin tuloksien saapumisesta, lääkäri sanoi, että ei laita näytteitä kiireellisenä koska ei hänen mielestään mitään epäilyttävää ollut. En tiedä miten tuohon suhtautua. Nyt kuukausi jännitetään sitten.

Ihanaa pääsiäistä teille!
 
Viimeksi muokattu:
iina
Minullakin vuoto oli ensimmäisen viikon kirkasta tai hieman kellertävää ja hyvin vähäistä ja vetistä.
Nyt loopista 3 viikkoa ja viimeiset 2 viikkoa vuoto on ollut veristä. Niukkaa kuitenkin. Mutta en panisi pahakseni, jos jo pikkuhiljaa loppuisi.

Saitteko kumpikaan reseptiä hohonkin tulehdusriskiä vähentävään puikkohoitoon? Minä en saanut, mutta olen lukenut useiden sellaisen saaneen.

Ja kiitos, kun käytte täällä lukemassa ja kommentoimassa. En kyllä kenellekään muulle voisi vuotoja ja pelkoja näin kuvailla. Tai ainakin luulen, että kiinnostus muilla olisi alhaisempi. :)

Mukavaa pääsiäisen aikaa teille, vaikka se tänä vuonna hieman erikoinen onkin!
 
CaroX
Minullakin vuoto oli ensimmäisen viikon kirkasta tai hieman kellertävää ja hyvin vähäistä ja vetistä.
Nyt loopista 3 viikkoa ja viimeiset 2 viikkoa vuoto on ollut veristä. Niukkaa kuitenkin. Mutta en panisi pahakseni, jos jo pikkuhiljaa loppuisi.

Saitteko kumpikaan reseptiä hohonkin tulehdusriskiä vähentävään puikkohoitoon? Minä en saanut, mutta olen lukenut useiden sellaisen saaneen.

Ja kiitos, kun käytte täällä lukemassa ja kommentoimassa. En kyllä kenellekään muulle voisi vuotoja ja pelkoja näin kuvailla. Tai ainakin luulen, että kiinnostus muilla olisi alhaisempi. :)

Mukavaa pääsiäisen aikaa teille, vaikka se tänä vuonna hieman erikoinen onkin!
Minä en saanut mitään puikkohoitoa, sellaisesta ei edes mainittu mitään. Vuoto on loppunut oikeastaan nyt kokonaan, sekin vähän ihmetyttää. Tosin varmasti alkaa uudelleen kun rupi irtoaa.

On tämä tulosten odottaminen henkisesti kyllä kamalaa, koko ajan puskee päälle pelko, että sieltä löytyy kuitenkin syöpä ja vielä levinneenä. Pitää nyt vaan yrittää pysyä rauhallisena..
 
Viimeksi muokattu:
CaroX
No nyt se stressin pukkasi! Kävin selailemassa omia kantatietoja ja huomasin, että sinne tullut siitä poistetusta polyypista patologin vastaus, jossa puhuttiin Adenokarsinooma in situ löydöksestä ja gynekologi silloin puhui carcinoma in situ. En sitten tiedä vaikuttaako tuo mihinkään ja onko loopin tehnyt lääkäri tiennyt tämän. Yllätyin vaan ja jäin miettimään olisiko minun pitänyt osata sanoa lääkärille jotain tuosta siinä loopissa..
 
vierailija
Minullakin vuoto oli ensimmäisen viikon kirkasta tai hieman kellertävää ja hyvin vähäistä ja vetistä.
Nyt loopista 3 viikkoa ja viimeiset 2 viikkoa vuoto on ollut veristä. Niukkaa kuitenkin. Mutta en panisi pahakseni, jos jo pikkuhiljaa loppuisi.

Saitteko kumpikaan reseptiä hohonkin tulehdusriskiä vähentävään puikkohoitoon? Minä en saanut, mutta olen lukenut useiden sellaisen saaneen.

Ja kiitos, kun käytte täällä lukemassa ja kommentoimassa. En kyllä kenellekään muulle voisi vuotoja ja pelkoja näin kuvailla. Tai ainakin luulen, että kiinnostus muilla olisi alhaisempi. :)

Mukavaa pääsiäisen aikaa teille, vaikka se tänä vuonna hieman erikoinen onkin!
En kyllä saanut minäkään mitään puikkoja jälkihoitoon , tai ollut puhettakaan.

No nyt se stressin pukkasi! Kävin selailemassa omia kantatietoja ja huomasin, että sinne tullut siitä poistetusta polyypista patologin vastaus, jossa puhuttiin Adenokarsinooma in situ löydöksestä ja gynekologi silloin puhui carcinoma in situ. En sitten tiedä vaikuttaako tuo mihinkään ja onko loopin tehnyt lääkäri tiennyt tämän. Yllätyin vaan ja jäin miettimään olisiko minun pitänyt osata sanoa lääkärille jotain tuosta siinä loopissa..
En kyllä osaa sanoa, mutta kannattaa soittaa klinikalle jos paljon mietityttää, että onko näillä eroa vai ei. Ja ei, kyllä ne on ne potilastiedot lukenut, että ei oo sun tehtävä kertoa, että millasta muutosta siellä hoidetaan. Mutta ehdottomasti kannattaa soittaa klinikalle, niin ei jää liiaksi valvottamaan.

Mulla alko tosiaan kuukautiset. Ja en tiedä kuinka normaalia on, mutta tuntuu menkkakivut olevan kovemmat kuin mitä normaalisti. Mutta vuodossa en ole huomannut, ainakaan vielä, mitään runsastumista, mutta perkele kuinka sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
iina
CaroX, samaa mieltä olen, kuin Alyssakin, että soita ihmeessä klinikalle, jos yhtään mietityttää. Ihan tarpeeksi stressaa tulosten odottelu ilman muita epäselvyyksiäkin.

Alyssa, kamalan kuuloiset kivut sinulla. Ole herkästi yhteydessä klinikalle, ettei vaan ole jotain tulehduksen oiretta. Pidän peukkuja, että ei tule mitään komplikaatioita.

Mullakin menkat alkoi pääsiäisenä. Oli hivenen runsaammat, mutta ei kivuliaat.

Minulle oli omakantaan tullut lääkärin teksti ja jatko-ohjeet: muutokset oli saatu poistettua kokonaan!!! 6 kk päästä papa ja HPV-testi.

Olin jotenkin käsittänyt, että jatkossa tehdään 6 kk päästä kolposkopia. Mutta ilmeisesti ei. Täytyy vaan toivoa, että papassa puikko osuu oikeisiin kohtiin.

Labratulokset kudoksista ei vielä ollut omakannassa. Kolposkopian jälkeenkin tulivat vasta lääkärin lausunnon jälkeen.

Nyt on kyllä huojentunut olo! (Anteeksi, kun hehkutan, kun teillä on epävarmuus vielä päällä.)
 
CaroX
Ihana kuulla Iina hyvistä tuloksistasi, kaikki on nyt hyvin.
Minullakin alkoi menkat ma eli viikko loopin jälkeen. Paljon runsaammat kyllä ovat ja ehkä vähän kivuliaammatkin.

Taidan nyt kuitenkin luottaa siihen, että loopin tehnyt gynekologi on lukenut PAD-vastaukseni ja odottelen nyt rauhassa loopin vastauksia. Pelko on suuri.

Tsemppiä meille kaikille! ☺
 
iina
Mikäs teillä on olo ja tilanne? Toivottavasti molemmilla on kaikki ok ja olette loopista toipuneet.

Labran tuloksia kävin eilen katsomassa, mutta ei ollut tullut mitään uutta omakantaan. Vuoto onneksi loppui mekkoihin - on ollut ihanaa olla ilman hautovaa sidettä.
 
vierailija
Hei. Liitynpä teidän seuraan. Itselläni on todettu yli kymmenen vuotta sitten ca in situ -löydös loopin jälkeen ja siitä asti olen kontrollipapassa käynyt vuosittain.
Kerran on tässä välissä ollut lsil, mutta kolposkopiassa vain kondylooma. Nyt viimeisin papa oli taas lsil ja ensimmäisen kerran otettiin myös hpv-testi. Vastaus oli hpv positiivinen, tyyppi 18 + muu. Kuukauden päästä kolposkopiaan ja piinaavaa odottelua tiedossa.
Jotenkin en osaa pelätä, kun aiemmin on aina näistä "selvitty". Kuitenkin tuo hpv testi mietityttää. Tyyppi 18 taitaa olla pahimmasta päästä.
Tulisi vaan se aika nyt nopsaan..
 
vierailija
Onkos täällä vielä keskustelijoita näin 2023? Miten kaikilla hommat edenneet sitten viime vuosien? Ite kävin juuri kolposkopiassa ja mulla otettiin KUUSI näytettä. Mitä ihmettä, miksi kaikkialla lukee että niitä otetaan 1-3? Nyt odotan että mikä megasyöpä mulla on. Asc-us papatulos.
 

Yhteistyössä