paha papa HSIL auttakaa

  • Viestiketjun aloittaja Apua...
  • Ensimmäinen viesti
Mä taas
Kirjottelin jo tohon toiseen samaa aihetta käsittelevään ketjuun nimimerkillä "samassa junassa" mut kirjotetaan nyt tännekin ja vähän tarkemmin, kun te muutkin kohtalotoverit uskallatte "avautua" täällä... ;)
Elikkäs olin 17-v kun menin ekan kerran gynelle,se otti normaalisti papan ja siitä viikon verran meni kun mulle tuli puhelu että heti varaat aikaa naistentautien polille kolposkopiaan. Olin ihan ulalla kun ei se hoitaja ees kertonu mitä koko toimenpide tarkoitti, ilmoitti vaan että "joitain muutoksia on löytynyt". Noh, siel polilla se lekuri otti koepalat ja dignoosina keskivaikeita solumuutoksia (eli 3)
Olin aika järkyttyny jo siellä kun niitä koepaloja otettiin kun se lääkäri selvensi että mitä siellä voi olla mut pahin järkytys oli silloin kun sitä pirun paperilappua pitelin käsissäni missä oli mustaa valkoisella...
Kolme vuotta oon nyt käyny puolenvuoden välein naistentautien poliklinikalla eikä tilanne oo muuttunu suuntaan tai toiseen,ja toivottavasti ei pahempaan enää... Tän asian kans kun on oppinu jotenkin elään vaikka vähän pelottaakin...

Kohta taas täytyis varata aikaa siihen puolivuotis kolposkopiaan mutta aina se ajan soittaminen on jonkinlainen kynnyskysymys vaikkei itse toimenpide oikeastaan satu...

Viime kerta oli kamalin mun historiassa kun sen tutkimuksen teki mies! (nyt kyllä aikaa varatessa sanon heti että tällä kertaa naislääkäri kiitos!)
olin ihan naama tomaattina siinä kintut leväällään, niin kyllä oli mun mieskin nolona siinä vieressä kun toinen ukko mun paikoissani häärää... Työtäänhän se vaan teki mut silti ;D ja oli muuten yllättävän helläkätinen!
Kyllä se nyt jo naurattaa mut sillon ei kyllä naurattanu! :b
(mut kai se on huumoria revittävä kipeistäkin asioista :D)
 
fififi
^Sulle ei siis olla tehty loopia? Miksi ihmeessä?
Minut olisi voinut jättää seurantaan, mutta sanoivat, että tehdään nyt se loop jokatapauksessa, ja koska aluekin on niin laaja.
Mites AP, joko olet saanut tulokset, ja alkaako haava parantua? Mä odottelen tuloksia edelleen, loopista kolme vkoa ja alan olla jo ok.
 
Mä taas
Ei oo ees ehdotettu mitään hoitoja. Eikä asiasta ole edes muuta puhuttu, vain sen verran että jokainen lekuri on sanonu "etten lähtisi vielä operoimaan..." Syynäkaiketi on ollut se ettei tilanne ole muuttunut minnekkään suuntaan ja se alue ei ole kuulemma ole "tarpeeksi laaja".. Koko värkkikö sitä sit pitäisi olla.......

Sekin operaatio olis henkisesti niin kaksipiippuinen juttu, toisen kautta olis mukava saada jotain "parannusta" sinne, mut toisaalta kaikki uudet toimenpiteet pelottaa ihan äärettömästi... Taas tää kuluisa kynnyskysymys...
Kun sais sen pelkän kontrolli ajankin soitettua...jäi taas ensi viikkoon...
 
arvioita
Jos tilanne on rauhallinen, ei se loop ole välttämättä hyväksi. Heikentää se aina kohdunkaulakanavaa. Mulle on tehty niitä 2. Toinen oli ihan turha. Nyt olisin viisaampi ja kieltäisin sen teon.
 
Aloittaja---
Ei vieläkään kirjettä ole tullut. Aikaa mennyt LOOP-hoidosta reilu 2viikkoa. On tää vaan aika pottumaista odotella sitä kirjettä...oon liikaa lueskellut cancer sivustolla kohdunkaulansyövästä ja oon ihan alitajunnassa varma, että tästä tulee vi**umainen tie kuljettavaksi. Mua niin masentaa kun mietin, että oon jotain viisi vuotta seurannassa ja aina saa hermoilla onko ne muutokset uusineet.

Ja eikait ees viiden vuoden jälkeen saa huokaista, koska olen mennyt lueskelemaan...että on ihmisiä joilla jopa yli 20vuoden päästä loop-hoidosta (minkä niminen se sillo olikaa) on solumuutokset uusineet...

En tiedä. Montako kertaa se loop-hoito voidaan tehdä ylipäätään? jos nyt on kerran tehty ja helmikuussa pitäisi tehdä uudestaan niin onko se sitten sellainen hetki, että on tehtävä päätös mahdollisesta perheen perustamisesta?

Entä jos joutuu tän ikäisenä päättämään nopeasti, haluaako lapsia kun koko elämä on itselläkin ihan lapsenkengistä selvinnyt vasta?

Nim. arvioita. Saanko kysyä, onko sinulla lapsia? Jos on niin oletko saanut ne ennen vai jälkeen loop hoidon? Jos ei, niin onko sinulle sanottu lastenteosta mitään?
 
arvioita vastaa
Lastentekoa ei ole missään vaiheessa kielletty. Päin vastoin, jossain vaiheessa jopa neuvottiin hankkimaan lapset.
Sopivan parin puuttuessa, en kuitenkaan ole raskaaksi hankkiutunut.

Se toinen loop tehtiin minulle ikäänkuin varmuuden vuoksi. Loopilla otetussa palassa ei ollut mitään, mikä olisi todella vaatinut kyseistä toimenpidettä. Todennäköisesti nykyisellä tietämyksellä sitä ei tehtäisi. Vuosien kuluessa on siirrytty yhä enemmän seurantaan. Tehdään hoitoja sitten, kun on tarve.

Toinenkaan loop-hoito ei siis ole este raskaudelle. Raskauden seurannan on kuitenkin oltava tiuhempaa. Kaksosraskauksissa äiti joutuu useammin lepoon loppuajasta kuin yhtä lasta odottaessaan. Samanlainen lepovaihe olisi todennäköisempi kahden loop-hoidon jälkeen.

Koska kohdunnapukka on lähes kadonnut hoitojen myötä, niin papan ottaminen on vähän hankalampaa. Napukasta ei saa niin hyvää otetta. No, alunperinkin me naiset olemme napukan koossa yksilöllisiä.

Tarkemmat vastaukset saat lääkäriltäsi.

Iloitsen siitä, että pääsen hankkimaan itselleni gynekologin, koska minut on vapautettu poliklinikan seurannasta. Se päivä koittaa vielä ketjun aloittajallekin.
 
aloittaja-...
Sain vastauksen. Eli loop-hoidossa edelleen oli cin3. Syövän vahva-esiaste, ei syöpää. Loop-hoidossa saatiin kokonaan poistetuksi. Uusi kontrolli maaliskuussa 09 papa ja kolposkopia keskussairaalassa. Todella helpottanut olo. Huh onkin ollut vaikea kesä. Odottelu alkoi toukokuussa ja nyt vasta syyskuun puolivälissä loppui. Saan olla maaliskuuhun asti rauhassa.

fififi miten sulla?
 
aloittaja---
topolome. Aika tuntuu menevän hitaasti nyt, mutta näin jälkikäteen ajateltuna kai se aika nopeaa kuitenkin meni.

Saanko kysyä miksi joudut loop-hoitoon? oliko sinulla näitä cin asteita? Minkätasoisia?
 
topolome
Cin asteista ei olla puhuttu. Papa kokeeni oli HSIL tai 4 luokkaa,ja kävin sitten kolposkopiassa. Sitten vaan ilmoitettiin että mulla on dysplasia gravis ja että tehdään loop konisaatio.
Juu,kun on vilkkaassa lapsirymässä töissä niin ei pysty päivisin tätä ajattelemaan...mutta haluaisi sen poishoidettua vaan. onko sulle kerrottu MIKÄ tän aiheutti? Onko miestäsi testattu jotenkin?
 
aloittaja...
No HPV sen aiheuttaa. Elikkä jos sinulla on mies, on se sama hänelläkin valitettavasti. Lisäksi kun nuo nousee noin korkealle, elikkä HSIL niin saattaa olla lisäksi mm. ylipaino, diabetes ja tupakointi sellaisia asioita jotka ilmeisesti jotain merkitsee...siis pahentaen asiaa.

En tiedä... paskamainen tää juttu on. Eli sulla on sama luokka kuin mulla oli se hsil.

Kysyin siellä sairaalassa miten jatkossa ja pitääkö mies testata..ei kuulemma miehiltä voi sillälailla sitä testata ja ei jatkossa mitään kumeja tarvita koska kummallakin se on. :(
 
fififi
Mä sain tulokset kans, ja en mä ymmärrä tuosta mitään, on niin selkokielellä taas kirjoitettu... siis kun ton voi ymmärtää kahdella tavalla pilkutukset takia. Kiesus, voisivat nyt kirjoittaa selkeitä lauseita käyttäen pisteitä... Mutta se nyt ainakin lukee selkeästi, että pad-vastauksissa ei enää muutoksia! :D Eli elimistö on itse "parantanut" tuon. Tää vaan kannustaa entistä enemmän terveellisiin elämäntapoihin ja itsensä kunnossa pitämiseen, koska toi HPV yleensä räjähtää käsiin kun on huono immuunitaso! Nyt siis vaan lenkille raittiiseen ilmaan, ja mieli puhtaaksi.

Mutta mulla tuli ihan yllärinä se, että mulla on kondylooma! Olen koko ajan ajatellut, että kondy on vain yksi noista sadoista virustyypeistä, ja että ei sitä voi mulla tai miehelläni olla, ellei sitten mies salaa jotain. Mitä tästäkin pitäis sitten ajatella... pitääkö hänet hoitaa vai mitä? vaikka ei hänellä mitään muutoksia ole ainakaan näkyvissä.
 
fififi
Ai niin ja sitä piti kysyä, että sullahan oli Ap sitä kroonista tulehdusta, eikö? Mulla kans, ja mietin, että miten sen sais ees jotenkin parannettua ja mikä ihme sen aiheuttaa... hitsit kun en haluis soittaa tuonne polillekaan, koska ne hoitsut/sihteerit on niin konemaisia ja tympeitä... kai mä voin kysyä näitä asioista Yths:ltä, jossa alunperin otettiin papat jne..
 
aloittaja---
Joo mulla oli kanssa kroonista tulehdusta. En tiedä mitä se tarkoittaa...miksi sitä on ja miksi se on krooninen? Ja miten se poistuu/paranee? En tajua kyllä kanssa...

Itsekään en viiti soitella sinne polille..minustakin ovat siellä vähä kärttyisiä jos sinne nyt soittelen hädissään ja kyselet jotain. Yhden kerran jo vähän hermostuin, niin en enää oikein viitsi mitään tehdä.

:(
 
kohta tajuton
Kuukausi sitten tehtiin loopkonisaatio ja sanottiin, että ellei kuukauden kuluttua kuulu mitään tulee puolen vuoden kuluttua kontrolliaika. Tänään tuli kutsu uudelleen sairaalaan, ei mitään selityksiä aika reilun kahden viikon kuluttua. Apua, onko löydetty jotain tosi pahaa!!!!??? Miksi ei ollut mitään selityksiä, mitä siellä voi olla ja voidaanko enää hoitaa. Olen pyörtymäisilläni pelosta, huomiseen pitää odottaa ennen kuin voi edes soittaa ja kysellä mitä koepaloista on löytynyt... voi hyvä jumala, kyllä tämä on kamalaa. Onko kenelläkään mitään tietoa, mitä on odotettavissa... Pliis auttakaa...

 
aloittaja--..
Eikö kirjeessa ollut mitään mainintaa miksi sinut kutsuttiin uudestaan? Pelkkä aika vain ilmoitettu?

Ihan itsesi takia, sinun on huomenna soitettava sinne polille ja annettava palautetta. Sano, että olet todella huolissasi ja peloissasi, koska vain tuollainen kirje tulee. Sano, että olet ehtinyt miettiä jo kaikenmaailman asiat läpi, että miten tuollainen on mahdollista?

Tiedän, että olet peloissasi, mutta yritä rauhoittua. Jos olisi joku hirveän paha homma, olisit varmasti jo aiemmin päässyt sairaalaan. Ehkä kaikkea ei saatu pois siinä loop-hoidossa ja se joudutaan tekemään uudestaan? Jos loo-hoidossa leikattu palanen patalogin tutkimuksissa näytti siltä, että ei ole täyttä varmuutta saatiinko kaikki pois.

Muistatko miksi jouduit loop.hoitoon? Eli sait papasta jonkun luokan? Muistatko mikä se oli? ja muistatko mitä vastauksia sait kolposkopiasta? Oliko cin-luokkia? Cin1, Cin2 tai Cin3?

Ne on niitä syövän esiasteita, jotka siis loop-hoidossa pyritään poistamaan. Itsellänikin oli siinä se Cin3.

Et voi odottaa noin kauaa, itsesi takia. On liian pitkä aika pelätä ja ehdit maalaamaan ties mitä kauhukuvia seinälle.

Voimia!
 
kohta tajuton
...ei siinä tosiaan ollut mitään tietoa. Soitan heti aamulla. Meinaan yrittää huomenna myös yksityiselle puolelle, sen Loopin jälkeen olen ollut tosi kipeä alavatsalta ja sellainen etova olo koko ajan. En muista mitä siinä kolposkopiassa oli, mutta luokka oli III.
Pelottaa vain, että nyt on löytynyt syöpä. Tämä on tosi karseaa, en tiedä voinko nukkua koko yönä. Mä en voi tajuta, että joku voi laitta tuollaisia viestejä, et nähdään kolmen viikon kuluttua, mieti sillä välin mikä sulla vois olla... voi herrajumala.
Onkohan tämä normaalia, että loopin jälkeen on tällaisia oireita?
 
Aloittaja.....
Voi itku:( Ihan täysin ymmärrän miten pahalta sinusta tuntuu. Minä kävin lähes hulluuden rajamailla tämän asian kanssa. Toukokuusta-syyskuuhun oli ihan yhtä helvettiä, kun pelotti vaan kokoajan.

En tiedä loop-hoidon jälkeisistä oireista. Voin kertoa, että minullakin on esiintynyt alavatsan kipua ja turvotusta. Maha on tuntunut siltä, kuin olisin tehnyt vatsalihaksia, vaikken ole. Lisäksi on ollut kuvottavaa oloa, mutta voi liittyä siihen, että on ahdistanut tämä asia aika kovasti. Lisäksi esiintyy tiputteluvuotoa jatkuvasti? Tosin sen voi johtua siitä, että syön cerazetta minipillereitä, jotka aiheuttavat sellaista.

Mitä itse olen hädissään cancer palstaa lueskellut, niin ei siellä ainakaan ole kirjeellä ilmoitettu noin kuten sinulla jos syöpä on ollut. Ehkä kyseessä olisi vain joku sellainen, että varmuutta siitä, saatiinko se täysin pois ei saatu.

Eli kun loop-hoidossa otetaan palanen pois ja se lähetetään patalogille tutkittavaksi. Patalogi tutkii siitä myös sen, saatiinko se solumuutos pois kokonaan. Eli sen palasen ympärillä täytyy olla tervettä/puhdasta kudosta muutama milli. Jos näin ei ole, ei välttämättä otettu tarpeeksi syvältä, vaan sinne jäi yhä sitä huonoa solumuutosta ja sitten on tehtävä loop uudestaan.

Kumpa voisin jotenkin auttaa:( Soitat aamulla sinne polille ja kysyt asiaa ja anna palautettakin, että aika ikävää oli tuollainen tyhjä kirje, missä ei mitään selitetä. Koita tämä yö pärjätä siellä ja uskon kyllä, että ei siellä nyt mitään syöpää ole kuitenkaan.

Ensin tulee syövän esiaste. Cin1 on lievin Cin3 on vahvin esiaste. Sen jälkeen tulee vielä joku vakavampi, eli pintasyöpä. Eli joku, joka ei ole läpäissyt sitä limakalvoa, vaan on siinä pinnalla ilmeisesti. Sen jälkeen vasta syöpä.

Lisäksi syövän kehittyminen kestää vuosia. 10vuotta, joten se on pitkä aika.

Tai entä jos sinulla olisi vaikka siellä näkynyt joku ei litteä kondylooma, joka pitäisi hoitaa? Ehkä siksi olisit saanut uuden ajan?

Voitko kertoa minullekin täällä, mitä ne sitten sanoivat sinulla...koska jään miettimään muuten tätä asiaa kauhean paljon. Haluaisin tietää, että kaikki järjestyi.

Pärjäile.
 
kohta tajuton
Homma meni niin, että tänään menin yksityiselle gynelle, joka oli mulle jo tuttu. Lääkäriaika sattui olemaan niin, että kun olin lääkärillä, olisi voinut vasta soittaasairaalaan. Kerroin kirjeestä lääkärilleni, ja samalla sekunnilla hän nappasi puhelimen luurin käteensä ja sanoi, et nyt soitetaan ja kysytään mitä on löytynyt. No, kirje oli lähetetty sen takia, koska otettu pala ei reunoiltaan ollut puhdas, vaan oli jäänyt solumuutoksia ja nyt tuo aika minkä sain vastaanotolle on sen takia, et mietitään mitä nyt tehdään. Uusi luuppi tai kohdun poisto. Kyseessä on keskivaikea solumuutos eli vielä matkaa syöpäasteelle. Gyneni piirsi paperille mitä asteita vielä tulee tämänkin jälkeen. Se helpotti tosi paljon. Olin jo mielessäni melkein kuollut. Nämä kivut ja jomotukset kuulema voi johtua vieläkin edellisestä loopista, koska hermoja menee ristiin rastiin ja on siellä kuitenkin oikea leikkaus tehty. Jään odottelemaan, että tuntemukset häipyisi pois ja nyt kyllä paljon luottavaisemmalla mielellä. Onneksi satuin saamaan ajan tälle gynelle, se oli siis niin iso onnen kantamoinen!!! Hän on ollut mukana kahdessa synnytyksessänikin ja luotan häneen täysin. Hän kehoitti menemään kohdun poistoon, koska en tee enää lapsia, ja sittenhän asian on pois päiväjärjestyksestä. Kun vähän pelkään operaatiota (vähän heh) ja mahdollisia komplikaatioita, niin hän sitten sanoi, että sekin on hyvä vaihtoehto, että tehdään ensin looppi ja jos vielä tulee takkuja matkaan, niin sitten kohdun poisto. Nyt mä vaan sitten jään miettimään mitä tekisin. Mutta helpottuneena.
Kiitos tuesta "aloittaja". Se tuli tarpeeseen. Ihanaa syksyä!
 
aloittaja....
Kiitos kun ilmoitit...säikähdin jo, että jotain pahaa on sattunut, kiitos että kerroit, niin en jää miettimään asiaa.

Noin arvelinkin eilen, että kyseessä saattoi tosiaan olla ihan tuollainen asia. Todella kiva, että ei ollut kyse mistään vakavammasta. Eihän tuokaan kivaa ollut, mutta parempi sentään kuin joku vakavampi asia.

On tämä kyllä pottumainen asia, kun näitä solumuutoksia tulee. Itse en ole edes tiennyt, että hpv aiheuttaa tosiaan tällaista ja siten on todella haitallinen jos solumuutoksia aiheuttaa. Tästä pitäisi enemmän vielä kertoa, että ihmiset tietäisivät.

Minä elän täällä siten, että yritän unohtaa asiaa. Maaliskuussa olisi vasta se seuraava kolposkopia sairaalassa, joten nyt saisin vähäksi aikaa levähtää. Silti asia pyrkii väkisin mieleen päivittäin. Varsinkin illalla tulee paha mieli ja joskus saattaa pelottaa kun mietin tätä.

Minä niin pelkään, että maaliskuussa muutokset olisivat uusineet ja löytyisi syöpä tai lähtisi kohtu pois. Minulla kun ei ole edes lapsia vielä.

Kävin eilen nuortenillassa seurakunnassa ja se vähän lievitti jotenkin tätä pelkoa. Tuli tunne, että ehkä kaikki olisi sittenki taivaanisän käsissä ja voisin vaikka pikkuhiljaa uskoltautua lepäämään Hänen käsivarsillaan....

Maaliskuuhun on vielä aikaa.

Mihin ikinä päädyttekään..uuteen loop-hoitoon tai kohdunpoistoon niin kovasti voimia sinne. Onneksi asutaan suomessa, jossa hoidetaan hyvin. Ollaan hyvissä käsissä. Pärjäile ja kaikkea hyvää sinulle!
 
topolome
on mun vuoro mennä konisatioon....olen aika rauhallinen mutta eihän se ajatuksistani häivy millään.....eniten jännitän nukutusta tai oikeastaan heräämistä...pahoinvointia....

Mites täällä voidaan? aloittaja sekä muut ??
 
Aloittaja....
heippa!

Eli siis loop-hoitoon? Onko sinulle sanottu, että se tehdään nukutuksessa? Yleensä se nimittäin tehdään puudutuksessa. Minulle tehtiin myös paikallispuudutuksessa. Pistävät muutaman kerran puudutuspiikillä jonnekkin tuonne sisälle ja odotetaan, että syke tasoittuu. Se puudutusaine nostaa sykettä ja tuntuu hetkisesti sydämen lyönnit.

Sen jälkeen tekevät sen Loop-hoidon, eli pala pois.

Se ei ole paha homma. Sen kestää kyllä, ei mitään verrattuna kolposkopiaan:)
 
aloittaja...
Oho sehän on mukava, että nukutuksen saa:)

Nukutusta ei tarvitse pelätä, se on ainoastaan miellyttävä kokemus. Minut on nukutettu monta kertaa ja ihan on mukava. Ei kannata yhtään pelätä sitä. Kun heräät, olet vielä pökkyrässä ja heräilet pikkuhiljaa. Minulla tulee nukutuksen jälkeen valtava jano ja heräämössä ovat antaneet vettä, mikä ei janoa ole sammuttanut, niin ovat laittaneet jotain geeliä suuhun, joka auttaa heti. Lisäksi palelee kauheasti, mutta tuovat lämpöpeitteitä. Joskus on palellut niin rajusti, että olen saanut jonkun lämpöpuhaltimen peiton alle;)

Vastauksissa meni neljä viikkoa. Pitkä aika odottaa:(
 
janatuinen83
Moikka

Kohtalotoverina kerron tässä oman tarinanikin :)

Mulla oli elokuussa papassa solumuutoksia asteella 3.
Sit soittivat että tarvii lisätutkimuksiin, että otetaan näytepala ja katsotaan sitten mitä tehdään vai tarvitseeko tehdä mitään. Tietysti kotona googlasin solumuutoksia ja iski paniikki että mulla on ehkä syöpä...! Kävin terv.hoitajan juttusilla ja hän sanoi, että virustyyppejä on joku sata, ja vain neljä niistä on ärhäkkää tyyppiä. Että todennäköisesti ei tarvitse tehdä mitään. Huoh..

No, lisätutkimus 18.9. ei sitten ollutkaan tutkimus vaan jo hoito, eli tämä loop-hoito. Se itsessään kuitenkin meni hyvin, kaksi kertaa ottivat solukkoa pois (ilkeää oli vain se palaneen lihan haju..). Puudutuksessa se tehtiin, eikä sattunut yhtään. En ollut kotonakaan kipeä hoitopäivää lukuunottamatta, eikä tiputteluakaan ollut kuin viikon verran. Ihan pihalla olin kyllä koko lääkärikäynnin ajan kun en oikein tajunnut että mitä ja miksi tehdään, ja olenko se oikeasti minä joka sielä tutkimuspöydällä makaa?.. Se lääkäri oli tosi mukava ja kertoi koko ajan mitä hän tekee, muttakun ei sitä siinä mielentilassa osannut mitään kysyä, eikä sanoa etten oikein ymmärtänyt. Yritin vain olla rauhallinen ja rento, ettei sattuisi. Katselin kattoon kiinnitettyä televisiota, sielä näkyi mainoksia, suurinosa vauvoista.. Itseasiassa vasta toimenpiteen jälkeen kun sain potilasohjeet loop-hoidon jälkeen -lappusen käteeni, kysyin että siis tehtiinkö minulle joku hoito jo :/? Yksi repliikki jäi käynnistä mieleen soimaan: "kun sinä nyt olet sen verran nuori (25v) eikä sinulla ole vielä lapsia, niin ei tehdä nyt niin traumaattista toimenpidettä kuin normaalisti.." Mitä tällaisessa tilanteessa sitten normaalisti tehdään??

No, reilu viikon päästä lääkäri soitti ja kertoi tulokset; Dysplasia moderata, keskivaikeita solumuutoksia. Huomenna olen menossa toiseen loop-hoitoon -toivottavasti menee yhtä hyvin kuin viimeksi, ja saavat kaikki loputkin pois!

Tuota lasten tekoa olen miettinyt ehkä eniten -ensi kesälle on häät suunniteltu, mutta entä jos tarvitseekin poistaa koko kohtu ennenkuin ehdimme saada lapsia? Onko tällaisia tapauksia paljon -että käy loopissa ja kaikki pitäisi olla ok, mutta sitten jonkin ajan kuluttua pitääkin poistaa koko kohtu??

Ja kuinka luotettavia on kontrollikäyntien puhtaat tulokset? Minulla ensimmäisen asteen muutoksia oli näkynyt jo 2005. Sitten 2006 oli puhdas papa, mutta lääkäri viime loop-hoidon yhteydessä sanoi, että "emmehän me oikeastaan voi tietää onko muutoksia silloin (2006) vielä ollut, kun voihan olla niin, että papa on otettu muutoksien vierestä".. Siis täh? Jos näyte on puhdas, niin eikö silloin pitäisi voida luottaa siihen, että kaikki on ok?

En halua nyt pelotella ketään, mutta mietin vain, että kuinka paljon siihen voi tosiaan luottaa. Ainakin omassa tilanteessani kaikkein pahin olisi se, että luotan nyt siihen että saavat kaikki muutokset pois ja yritämme lasta sitten ensi vuoden jälkeen -ja sitten ensi vuonna pitäisikin poistaa koko kohtu eikä toivoakaan siis omista lapsista :/

Tästä tulikin hieman pidempi tarina kuin meinasin, mutta näköjään sitä asiaa tuola mielessä piinaa, vaikka ulospäin tuntuukin etten asiasta huolehdi -hyvin osaan huijata näköjään itseänikin :/

Tsemppiä kaikille vastaavia kokemuksia omaaville, yritetään uskoa aurinkoiseen tulevaisuuteen :)!
 

Yhteistyössä