Paha olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rautatabletista??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rautatabletista??

Vieras
Moi,

onko kenelläkään tullut hirvittävää pahaa oloa rautatableteista?

Miten olette kestäneet tai saaneet tuon pahan olon pois?
Sehän pitää ottaa tyhjään mahaan, mutta otatteko te?

Minulla on koko päivän tosi kurja olo noista tableteista. Viime yönä heräsin ja kävin vessassa, otin samalla tabletin ja heräsin tunnin parin päästä ihan karmeaan oloon. Tuntui että oksennus lentää!
Kumma homma sillä edellisessä raskaudessa nämä samat Obsidanit eivät ole tehneet näin kurjaa oloa.

Öklöpöklö

Mulla juuri nuo ko.tabletit tekivät todella pahan olon,luulin jopa et ne ois supistuksia ja pisti oksettamaan.Mutta olin sitten pari pvää ottamatta ja hain luontaistuotekaupasta nestemäistä rautaa ja olen ottanut ruokailun yhteydessä.Suosittelen.
Bambi 33+6

ja jos tuntuu silti, että tulee pahaa oloa kun tyhjään mahaan ottaa niin kokeilkaa ottaa jonkin pienen suupalan yhteydessä (vaikka voileipä) ja lisänä c-vitamiinia samaan aikaan. Se auttaa rautaa imeytymään paremmin verenkiertoon. Näin saatte tarvittavan raudan vaikka syöttekin samalla. Ja muistakaa ne punaset kasvikset: tomaatti, paprika...niissä on ihan kauheesti rautaa. Ja samoin jos pystytte syömään niin pinaattiletuilla saa päivässä nostettua rauta-arvoja.
Mulla ei itsellä auttaneet mitkään rautalääkkeet, edes se nestemäinen ja mahakin meni aina sekaisin niistä...mutta söin aina välillä pinaattilettuja ja maksalaatikkoakin (sitä saa syödä kuulemma kerran viikossa/kahdessa)...ja varmaan tonneittain tomaatteja ja paprikoita...ja tietysti muitakin tuoreita kasviksia ja marjoja näin kesällä.

Mulla ei tableteista tule paha olo, mutta maha onkin sit aivan täysin kuralla, jos tyhjään mahaan menen tabletin ottamaan, eli vessaan siis tulee kiirus. Mutta pari tuntiahan sitä sanotaan, et pitäs olla syömättä ennen ja jälkeen tabletin oton. Ite olen kyllä syönyt ennen tai jälkeen, mutta siitä huolehdin etten käytä maitotuotteita pariin tuntiin ennen enkä jälkeen tabun. Laktoosi kun estää sen raudan imeytymisen, mutta kuten edellä jo kirjoitettiinkin, niin c-vitamiini auttaa raudan imeytymistä.

Yhteistyössä