Paha mieli....

Laina elämää

Aktiivinen jäsen
07.03.2013
1 523
2
38
Poikasella oli tänään NEPSYn kuntoutus,jonne isänsä vei.Poikani ja isän uusi avovaimo ei tule toimeen juuri ollenkaan,ja tästä syystä olen joutunut perumaan yhden kuntoutusajan pari viikkoa sitten.Nepsy sitten olikin soitellut isälle,ja kysellyt mikä tilanne on ja missä mättää..Isä ei osaa sanoa syytä mikä se kompastuskivi on..
Avovaimo huutaa,haukkuu ja lyttää kaiken,mitä poikani tekee,aikoo tehdä,sanoo...On jopa ajanut ruokapöydästä pois,kun osanut sanoa hänelle mieluisella tavalla "antaisitko ketsupin" (pojalla on siis keskivaikea dysfasia,dyspraksia)Tämä ei ole ainoastaan poikani kertomaa,vaan tätä sanoo myös toinen,vanhempi poikani ja hänen tyttöystävänsä sekä tyttäreni(silloin kun suostui käymään isällään).
Isä ei puolusta poikaansa millääntavalla,isoveli ja isoveljen tyttöystävä tekee niin.

Mutta paha mieli tuli,kun poika tuli itkua tihustaen kotiin (oli sinnitellyt koulupäivän kuntoutuksen jälkeen)että hän vihaa P*****ä,se on kauhee..ja isikin on kauhee,ei sano mitään!Tämä avovaimo oli kuullut isän ja nepsyn keskustelun,ja tottahan aikuinen ihminen ymmärtää,mitä kysytään - kun vastaus on "en minä tiedä mikä niillä kaihertaa,onhan tässä ollut kaikkea kärhämää"..Avovaimo oli haukkunut poikani niin alhaiseksi,että poika oli lähes avannut liikkuvan auton oven huutanut jopa isälleen haluavansa ulos,kävelevänsä kotiin (yli 30 km).

Voi kun harmi :(
Pitäiskö muuttaa järjestelyjä niin ettei pojan tarvitse olla tämän avovaimon kanssa tekemisissä? Ainakaan niin paljoa? Voisi tuoda kaikille osapuolille rauhaa elämään.. Isänhän tuossa myös pitäisi ryhdistäytyä ja toteuttaa isän rooliaan!

Voi kun harmi :(
Pitäiskö muuttaa järjestelyjä niin ettei pojan tarvitse olla tämän avovaimon kanssa tekemisissä? Ainakaan niin paljoa? Voisi tuoda kaikille osapuolille rauhaa elämään.. Isänhän tuossa myös pitäisi ryhdistäytyä ja toteuttaa isän rooliaan!

Avovaimo ei päästä isääpoikiensa minnekkään ilman hänen seuraansa.Joskus vanhempi poika on sanonut,että saakohan se isi käydä kusellakaan,ettei se nainen ole mukana-tai ainakin oven takana..
Olen koittanut isälle sanoa,että kuntoutusreissut tekisi ilman avovaimoaan-mutta isä ei pysty!Ei vaan voi!Ja isä on se joka pakon sanelemana joutuu hoitamaan kuljetukset (mulla ei ole korttia,autoa,kuskia..asutaan maalla)

Voi miten ikävä tilanne pojalle.. eikö isä tosiaan pysty myöskään pitämään poikansa puolia? Oletko itse ottanut isän kanssa asiaa puheeksi? Oletko puhunut avovaimon kanssa suoraan?

Pitäkää perhepalaveri, sinä+isä+pojat. Rauhallinen palaveri, jossa pojat saa sanoa sanottavansa. Sitten vanhempina päätätte miten asiaa ryhdytään hoitamaan.

Oliskohan mahdollista ottaa yhteinen keskusteluhetki (sinä, mies, lapset) esim. lastenvalvojan tai jonkun muun puolueettoman osapuolen luona? Onko koulussa kuraattoria?

Isän täytyy puolustaa lapsiaan, mutta niin sinunkin täytyy. Et voi vain antaa tuollaisen tapahtua. Jos et puutu asiaan lapsen nähden, lapsi ajattelee, että annat tuon tapahtua. Tosi epäreilua lasta kohtaan, että joutuu yksin kestämään mollaamisen ja alentamisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29127559:
Olen koittanut isälle sanoa,että kuntoutusreissut tekisi ilman avovaimoaan-mutta isä ei pysty!Ei vaan voi!Ja isä on se joka pakon sanelemana joutuu hoitamaan kuljetukset (mulla ei ole korttia,autoa,kuskia..asutaan maalla)

Taksilla sitten, kela korvaa taksikyyditykset, vuotuisen omavastuun joutuu itse maksamaan. Meidän lapsi kävi kuntouksessa eskarista taksilla. Lapsia varten pitäisi vielä saada omat vakitaksit, kannattaa selvitellä asiaa.

Nojoo, tyypillinen exakan kertomus jossa mollataan exmiehen nyxää..

Jos tarinassa puoletkaan totta niin pitäisi puhua sen miehen kanssa, lasta siinä vaiheessa turhaa sotkea asiaan.